Video - Ahmad Said Dedah Cubaan 1MDB Cagar Hasil Minyak, @NajibRazak Marah

"Perjuangan saya adalah untuk mereka yang impikan Malaysia yang maju dan adil,  Perjuangan saya adalah bagi mereka yang ingin membeli rumah yang mampu dimiliki oleh mereka, Perjuangan saya adalah untuk membantu ibubapa yang mempunyai tanggungjawab besar untuk menghantar anak-anak mereka kesekolah, Perjuangan saya adalah untuk mereka yang mahu memulakan perniagaan tapi susah untuk mendapat kredit, Perjuangan saya adalah untuk graduan yang ingin mendapat pekerjaan , Perjuangan saya adalah untuk merapatkan jurang pendapatan rakyat terutama sekali diluar bandar, Perjuangan saya adalah untuk mereka yang susah kerana kos sara hidup, Perjuangan saya adalah untuk membantu semua rakyat yang memerlukan pertolongan daripada kita".

Ucapan bersifat retorik itu diucapkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak di sambutan ulangtahun UMNO ke 69 kelmarin, mendengar saja ucapan beliau kita seolah-olah sedang berada dikayangan didepan pintu syurga menanti saat untuk memasukinya.

Walhal hakikat sebenar jauh panggang dari api, terutamanya perkara yang seluruh rakyat sedang merasai yaitu bebanan cukai GST, amat tidak tepat jika beliau mengatakan "Perjuangan saya adalah untuk mereka yang susah kerana kos sara hidup" lebih tepat jika beliau katakan perjuangan saya adalah untuk menyusahkan rakyat dengan kenaikkan kos sara hidup.

Perjuangan saya adalah untuk mereka yang mahu memulakan perniagaan tapi susah untuk mendapat kredit', yang ni mungkin betul, tapi 'mereka' yang dimaksudkan itu bukanlah umum kepada rakyat, 'mereka' itu hanyalah anak-beranak dan kroni, khasnya Jho Low, demi itu menerusi 1MDB, kepentingan rakyat pun sanggup dicagarkan ? Tragis sungguh sikap pemimpin seperti ini.

Perkara tersebut didedahkan oleh bekas MB Terengganu Datuk Seri Ahmad Said mendakwa  1MDB asalnya Terengganu Investment Authority (TIA) namun menarik diri apabila berlaku permasalahan yang tidak dapat beliau terima, iaitu cubaan mencagar hasil minyak dan gas di perairan Terengganu.

“Saya memohon maaf, buat masa ni saya tidak dapat menjawabnya, tapi saya tunggu masa sesuai. Saya akui betul, 1MDB asalnya TIA, Terengganu Investment Authority bukan agensi yang modalnya berbayar dan saya dan kerajaan negeri yang bayar. 

 "Tetapi apabila kita dapati hanky panky (perkara tidak betul), ada permasalahan yang tak boleh kita terima, termasuk saya boleh sebut di sini buat permulaan ini dulu. Inilah satu sebab kenapa saya dimarah Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak), termasuk kes-kes lain, akhirnya kita menarik diri dan kerajaan negeri tidak rugi apa-apa, saya minta balik wang RM1 juta sebagai modal berbayar ketika itu.      

Itulah wajah sebenar Sang Perdana Menteri, demi si cina hingusan, hasil utama pendapatan negara pun hendak dicagarkan, seorang MB Melayu yang jujur dijadikan pertaruhan, inikah transformasi yang sering dilaung-laungkan ? Hanya indah khabar dari rupa, akhirnya rakyat jua menanggung derita. Anda Mampu  Mengubahnya.

2 comments:

  1. Hebat ex mb ni..ada sekor tokey cina dari johor yg jd kaya raya bila ex mb ni jd mb terengganu dahulu..mmg hebat mb ni dan cina tu lg hebat

    ReplyDelete

  2. Golongan Mamak Haramjaddaj yang didokong kuat oleh Mamak Boss Mahathir Mohammed, ini berterusan menabur onar dan fitnah supaya Orang-Orang Melayu membenci Para Pemimpin dari Kalangan Orang-Orang Melayu khususnya PM Najib dan TS Muhyiddin.

    Golongan Mamak ini disokong kuat oleh Blogger Kuat PemFitnah spt:

    1. Syed - Outsidethe box.
    2. Din Turtle.
    3. Apanama
    4. A Kadir Jasin
    5. Zainuddin Maiden
    6. Celah Gelegar
    7. Putra Merdeka
    8. Just Read
    9. Minaq Jinggo- Jinggo Photos
    10. Mummy Rokiah
    11. Another Bricks of The Wall
    12. Kluang Diamond - Blogger Binggung yang mencari Identity menumpang Isu-isu utama.
    13. Just My Thoughts

    Ada juga Blogger-Blogger Melayu di atas yang Banggang, Bebal, Bahalul, Bodoh, Binggung yang tercocok hidung dalam mengikuti dakyah, fitnah yang dipelopori oleh golongan Mamak.

    Melayu harus waspada pada Blogger Golongan Mamak yang setiap Hari cuba Melemahkan dan Menjatuhkan Usaha-Usaha yang dibuat oleh Kerajaan UMNO/BN yang majoritinya Orang-Orang Melayu.

    Kerajaan Melayu Melaka jatoh ketangan Portugis, bermula era Penjajahan Asing disebabkan Golongan Istana dikuasai dan dikawal oleh Golongan Mamak.

    Hari ini, Golongan Mamak menguasai seluruh Pentadbiran Kerajaan Malaysia - Ketua Setiausaha Negara, Ketua Perbendaharaan Negara, Ketua Polis Negara, Majlis Keselamatan Negara, Tabung Haji, waimma 1MDB semuanya diterajui oleh Mamak.

    Lemahkah Orang Melayu bila mana Semua Jawatan Tinggi Kerajaan diterajui oleh Mamak? Bila lagi Orang Melayu Hendak INSAF???

    Ini bukan seruan dan isu perkauman, tapi marilah kita sama-sama berfikir sejenak, wahai bangsa ku orang-orang Melayu.

    Melayu bergaduh, menang sorak, kampung tergadai???

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...