Nik Aziz Nafi Umno Murtad Sebaliknya Kafir, Utusan Bakal Disaman

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, laporan muka depan sebuah akhbar berkenaan "Umno murtad" hari ini satu pembohongan dan fitnah terbaru ke atas beliau.

Sehubungan itu kata Nik Aziz, beliau akan mengambil tindakan undang-undang ke atas akhbar berkenaan.

"Tajuk muka hadapan Utusan Malaysia hari ini yang menulis 'Nik Aziz dakwa Umno murtad" adalah satu pembohongan yang besar ke atas saya.

"Barangkali gaji mereka yang bertanggungjawab menabur fitnah ini cukup besar sehingga berbaloi utuk menebus dosa akibat fitnah. Insya-ALLAH saya akan mengemukakan saman ke atas fitnah terbaru ini," kata beliau di laman sosial Facebook hari ini.

Pada rakaman video yang dimaksudkan dibawah Nik Aziz berkata "Baik, bila Umno buang Islam, maka, Umno ugama apa ? saya ulang sekali lagi, bila Umno tolak Islam dalam dasar hidup dia, maka ugama apa yang Umno pakai ?, ugama Islam ke Al-Quran...Bila Umno tolak Islam dalam dasar parti dia, maka Umno samada Kristian ke, Buddha ke atau tiada agama"

"Timbul masalah murtad, murtad ni khabarnya orang kristian paderi-paderi dia, saya nak kata tidak, yang menjadi orang Melayu murtad ni kerana orang Melayu sendiri perlekeh Islam, Umno tolak Islam maka nampak dia memperlekehkan Islam"

"Umno tolak Islam maka nampak dia memperlekeh Islam, dia buang Islam macam benda sudah habis tempoh, macam ubat sudah habis tempoh, buang,".

UMNO TOLAK ISLAM, sebenarnya apa hukum mereka yang menolak Islam ?, dan apa yang Nik Aziz maksudkan dengan  'UMNO TOLAK ISLAM', Nik Aziz ni banyak main dengan Islam, secara jujurnya pada hari ini tidak ada bezanya Umno dan Pas, apa lebihnya Islam yang diperjuangkan oleh Pas ?

Islam gapo hok Pas perjuang ni, acu oyak mari, biar khabar sikit gak, kalu ore sumpoh kato ore kure ajar, padahal kito hok tuo tu berehi kecep bodo, bodo, bodo..

2 comments:

  1. Kemah ..... Nik Aziz memang BODO BODO BODO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nik Aziz yang MURTAD la bengong...Puak PAS Bengong...Nik Aziz adalah seorang yang telah lama MURTAD kerana menjual agama ISLAM...

      Bengong baso puak bengong

      Delete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...