Kenapa Tony Pua Dan DAP Sorok Senarai Ini ? Orang Melayu Mesti Sedar

Cina komunis Tony Pua pernah mencadangkan dimansuhkan diskaun Bumiputera dalam pemilikan hartanah. Selain itu pada 1 November 2011, Tony Pua  mendesak kerajaan pusat mengurangkan jumlah penjawat awam di Malaysia. Perhidmatan mereka akan ditamatkan jika tidak efisyen sebagaimana negara China. Tony Pua turut menyerang kerajaan Persekutuan yang menaikkan gaji dan elaun penjawat awam.

Tony Pua adalah bapak komunis, si racist ini sedaya upaya akan musnahkan apa sahaja milikan dan kepentingan orang Melayu, kini Tony Pua sedang menyerang billionaire Melayu Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary, namun billionaire cina sedikitpun tidak disentuh oleh beliau. Adakah billionaire cina itu bagus-bagus dan tidak punyai hutang mahupun tender dari kerajaan ? Apa sebenarnya yang diinginkan oleh Tony Pua daripada orang Melayu ?

Senarai nama, syarikat dan jumlah hutang
  1. YTL- Tan Sri Francis Yeoh- RM53.1 Billon.
  2. Kump. Tan Sri Syed Mokhtar- RM34.3 Billon.
  3. Kump. Tan Sri Ananda Krisnan- RM18.4 Billon.
  4. Genting, Mendiang Tan Sri Lim Goh Tong- RM16.4 Billon
  5. Lion Group, Tan Sri Willian Cheng- RM3.8 Billoin.
Sebahagian dari kepentingan YTL:-
  1. YTL Power Services
  2. YTL Communications (Dapat projek RM 6 BILLION di kementerian pelajaran)
  3. Electranet Private Lty
  4. Wessex Water
  5. PowerSeraya Limited
  6. ERL
  7. YTL Cement Berhad
  8. Syarikat Pembinaan Yeoh Tiong Lay
  9. YTL Land & Development
  10. YTL Hotels
  11. YTL Corporation Berhad Group
  12. YTL SV Carbon...Bukan itu saja ada banyak lagi, boleh rujuk di Wikipedia 
Awas semua orang Melayu !!!, kita bukan racist, cuma ada sebahagian dari kita yang bodoh, cina duk serang usahawan kita, kita suka dan kita sokong, bagaimana dengan usahawan mereka ?, ada mereka sebut ?, kalau dia serang semua ok lah, kita takkan fikir ada udang disebalik batu, ini cina hanya serang Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary saja, sedangkan kalau kita bercakap pasal HUTANG, YTL lagi banyak hutang, tapi kenapa Tony Puah ni tak sebut. Kenapa dia tak sebut ???

Ini cina banyak celaka sebab Melayu kasi muka, kalau Melayu dulu dia tak kasi muka tapi dia kasi parang panjang. Kita boleh setuju kalau dia sebut semua, ini nampak sangat dia nak mampuskan Melayu, ada saja Melayu lebih pasti dia serang, ini negara kalau celaka-celaka ni yang perintah pasti Melayu mampus, dalam Melayu duk perintah pun dia dah macam-macam. Tapi, Melayu yang duk perintah sekarang ni pun sebahagiannya nama saja Melayu, asal perut sudah kenyang kerispun akan dimasukkan kedalam sarungnya.. Anda Mampu Mengubahnya.

11 comments:

  1. mudah2an si-cina komunis babi terkutuk ini mendapat bala yg bertubi tubi atau bertali arus tanpa hentinya. Amiiiin. Kun faya kun

    ReplyDelete
  2. YTL Communications (Dapat projek RM 6 BILLION di kementerian pelajaran) - Siapa dapat banyak kontrak dari Projek ini ??

    ReplyDelete
  3. Sapa yang mengkayakan YTL? Pemimpin Melayu jugak. Yang bagi pulak projek Bestari*net kepada YTL tu apasal? Dah tak ada ke syarikat Melayu atau GLC yang boleh buat projek tu? Nak salahkan sapa? Pemimpin Melayu jugak lah.

    ReplyDelete
  4. kasi sebar dalam fesbuk bro..ramai melayu kat fesbuk masih bodoh percaya cina racist ni..setiap isu yang di keluarkan PR, mesti di counter sehingga maklumat sampai kepada yang mempercayai cakap cina apek ni..

    ReplyDelete
  5. Ini bukan lagi soal umno atau pas,ini soal agama dan bangsa kita,memanglah kalau dgr apa yg tony pua tu ckp kita rasa benci pada kerajaan BN ni,sbbnya semua beri kat al-bukhari,tp bila dah tahu yg org cina punya lg bnyk dr tu tidak pula dikecohkan oleh tony pua,apa lagi yg nak difikir?bukankah dap itu rasis?kalaulah mcmni gayanya sikap org cina dalam dap,mcmmana kita nak percaya dan nk sokong PR,tp sy tetap tdak sokong BN,lebih baik sy tak keluar mengundi...entahlah kadang2 naik pening,yg tu ckp mcm lain,yg ni pulak perjelaskan mcm lain,tp kedua2nya boleh percaya ia bkn fitnah...emm tgklah nnt mcmana...sory ekss admin,saja luah perasaan
    Ezryn.

    ReplyDelete
  6. orang cina bercerita tentang kejayaan melayu utk menghina melayu....melayu jadi membenci melayu.....sebaliknya cina terus maju dan kaya raya dipendam dr diketahui melayu.....melayu cuba diperbodohkan....

    ReplyDelete
  7. Cina memang bangsa paling kurang ajar kat dunia ni...dan pernah terjumpa satu artikel mengatakan CINA SINGAPURA ADALAH CINA PALING JAHAT ATAS MUKA BUMI ALLAH NI...lagi sekali klu jadi mcm 13 MAY BARU CINA2 ni TAHU BANGSA MELAYU cam mana

    ReplyDelete
  8. Skeetshooter11/15/2012 4:06 AM

    Pada masa zaman Rasulullah s.a.w, AbdulRahman IbnAus merupakan seorang entreprenuer yang berjaya dan kaya raya. Kabilah dagangnya merentas benua pasir. Unta yang dihadapan telah sampai di Syam, manakala unta terakhir masih belum dipasang tali kekangnya untuk memuat barang dagangan di Mekah. Perniagaannya merangkumi barang makanan, pengangkutan, gudang dan gedung tenunan perhiasan permata maknikam, kebun-kebun tamar, anggur dan zaitun malah beliau membeli wadi (telaga air) dari orang Yahudi untuk minuman dan berwudhuk kaum marhaen. Beliau adalah sahabat yang dicintai Nabi s.a.w. menyintai agama, dan disayangi umat, tetapi dibenci yang teramat oleh Yahudi dan musuh Islam. Beliau mengeluarkan zakat dan sedekah malah kehidupannya dikorbankan semata demi mendapat rahmat dan keredhaan Allah.Kekayaan beliau adalah lambang kekayaan Allah Maha Pemberi Rezeki.

    Sudah semestinya Tony Pua juga membenci AbdulRahman Aus, sebagaimana dia amat benci kepada kejayaan Syed Mokhtar. Tony mengajak Melayu-Melayu tolol untuk membenci kejayaan Islam seterusnya Melayu tolol menolak saranan Nabi bahawa 9 daripada 10 sumber rezeki itu adalah daripada perniagaan. Tony hanya seorang daripada beribu-ribu musuh Islam yang benci kepada kejayaan orang Islam. Tetapi dia dan beribu-ribu musuh Islam dalam masa yang sama amat bangga dan bermegah dengan kejayaan dan kekayaan dari kaumnya sendiri.

    Percayalah wahai Tony, LKS dan LGE...Syed Mokhtar hanyalah permulaan kepada kejayaan pedagang dan saudagar-saudagar Islam dan Melayu yang akan muncul selepas ini. Kaum kami juga pandai berniaga. Kaum kami bukan lagi hanya tukang lihat, beli dan mentakedarah sahaja. Tamadun kami juga hebat dengan perniagaan rempah ratus, emas perak tembaga dan sutera, armada perniagaan kami juga pernah menongkah gelombang menakluki 4 lautan, utara selatan timur dan barat malah kebenua mana bayu laut bertiup kami akan sampai. Bangsa kami bukan kecil dan kerdil kerana kami pernah memahat batuan pejal dijadikan naskhah sejarah, melepa beliung pahat menanggam istana jati dan chengal, menggali saliran membina armada,darmaga pelabuhan.

    Tony Pua..Cinta kami kepada Allah, Rasul dan Agama kami yang menjadikan hati kami lembut, bertolak ansur dan subur dengan limpahan kemaafan. Agama kami menjadikan kami lebih tunduk dari berasa angkuh, lebih mendengar dari berkata-kata, lebih memberi dari meminta, mengotakan apa yang dikata, mendahulukan orang lain dari diri sendiri. TETAPI Agama kami tidak menjadikan kami lemah, pengecut dan boleh dipijak, diratah dan dibodohkan kerana agama kami juga membenarkan kami menjadi umat peneroka, pejuang, penakluk dan Syuhaddah.

    Tony Pua dan konco-konco sealiran...Kamu boleh menyerang, membunuh kejayaan Syed Mokhtar Al-Bukhary,dan kamu boleh terus membunuh Syed-syed, Wan-Wan, Nik-Nik dan Melayu-Melayu yang akan terus datang saperti gelombang, tetapi kamu tidak akan dapat menguburkan tamadun, semangat dan natijah perjuangan kami, walaupun kamu mempunyai berbondong angkatan Si-pitul Melayu yang kamu candukan dan diupah untuk menikam kami dari belakang.

    Kami belajar dari sejarah, dan kami juga mahu diingati sebagai sebahagian daripada sejarah itu, membina kembali kegemilangan bangsa kami yang pernah satu zaman dahulu dihormati oleh nenek moyang kamu dari Benua yang lebih beradab dan lebih jujur dalam tawar menawar. Apakah kamu sebagai piut-piat keturunan mereka berasakan mempunyai hak untuk menjadi celupar, kurang ajar dan kianat kepada kami. Sedangkan kami hanya memperjuangkan dan mempertahankan tamadun, harta pusaka, tanah air dan Agama kami.

    ReplyDelete
  9. melayu pulau pinang jgn jd bangang sgt nk jilat tapak kaki kafir harbi nih ! tuihhhhhhh

    ReplyDelete
  10. Jangan cemburu orang berjaya harus fikir macam mana nak mengatasi kelemahan sendiri !

    ReplyDelete
  11. Usaha untuk menentang dan hapuskan DAPig bangsat ni beserta dengan sekutu2nya hamPAS & pkr adalah suatu jihad. Allahuakbar.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...