Isu Altantuya - Mantan Mufti Perlis Mohon Husam Henti Bercakap Dan Kembali Kepada Allah - Video

Kenyataan Husam Musa untuk melaga-lagakan Pimpinan Umno apabila mengaitkan Perdana Menteri Malaysia dengan isu pembunuhan Altantuya adalah dilihat sebagai tidak beriman kepada Allah, sebagai umat Islam kita merasa sangsi kerana Husam lebih mempercayai Deepak a/l Jaikishan daripada mempercayai ketentuan Allah tuhan yang maha esa.

Setelah Perdana Menteri bersumpah dengan nama Allah bahawa beliau tidak ada kaitan dengan kematian Altantuya, apa lagi hak kita untuk mempersoalkannya dengan hanya menimbulkan persepsi yang dicetuskan oleh orang kafir tanpa ada sebarang bukti yang sahih, lupakah Husam dengan firman Allah didalam surah Hujurat ayat ke 6 yang bermaksud :

“Wahai orang-orang yang beriman, jika datang kepada kamu seseorang yang fasik dengan membawa satu berita, maka selidiklah terlebih dahulu agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya (secara jahil), maka dengan sebab itu jadilah kamu di atas perbuatan kamu itu orang-orang yang menyesal.”
Petikan kenyataan
Sebagai pemolitik Islam yang selalu menggelarkan orang lain pemolitik kampung, hendaklah Husam sedar dengan tindakkannya yang seolah-olah mempertikaikan kehendak Allah Taala, Siapa Husam untuk mendahului Allah Taala ?, lupakah Husam dengan azab yang akan ditimpakan oleh Allah sekiranya orang yang dituduh itu bersumpah palsu ? Sekiranya tidak ada apa yang berlaku maka hendaklah kita redha dan tidak menimbulkannya melainkan menyerahkan ia kepada yang lebih berhak Tuhan yang maha esa.

Atau Apakah Husam merasakan lebih lebai daripada Mantan Mufti Perlis ? kerana apa yang disebut oleh Mantan Mufti itu adalah apa yang diambil dari nas-nas Al-Quran dan hadis. Semoga Husam bertaubat dan kembali beriman kepada Allah dan tidak cuba untuk menjadi seorang hamba yang derhaka kepada Tuhannya. Anda Mampu Mengubahnya.

6 comments:

  1. Apabila perjuangan diri lebih kpd donia dari akhirat..maka begitula jadinya....sekeping hati mnjadi terlalu hitam sukar utk di putihkn ...kebenaran pon sanggup mrk ketepikan asalkan mndapat DUNIA yg mrk kejar...

    Inila apa yg ada pada BANGSA PAS skrg...

    ReplyDelete
  2. Perjuangan Pas berdasarkan sakit hati dan dengki...bertahun tahun lama nya Pas menipu dan mempermainkan agama dan bangsa sendiri...Allah maha Mengehtahui lagi maha adil.

    ReplyDelete
  3. Kebanyakan orang pas ni kalau dia tak buat fitnah dia pecaya pada fitnah. Dari dulu hingga sekarang tak pernah berubah. Berubahnya cikit je. Dulu kutuk kafir sekarang jilat kafir. Isu potong rambut di kelantan tak mampu nak tegas camne nak laksana potong tangan ikut hudud? Pas diselubungi mistri.....

    ReplyDelete
  4. kesian tngok muka puak2 pengikut PAS....walau pun serbanya besar sebagai tanda keislaman namun seri dan nur hidayah langsong tak kelihatan diwajah,bila merenong org umno..matanyanya tajam..bila memandang wajah anak dara..mukanya senyum2,matanya liar macam muka biawak....

    ReplyDelete
  5. Pemimpin atau wakil negara luar mana yg ada pernah mengktiraf PAS sebagai parti Islam???
    KALAU TAK BELIT BUKAN PKR..
    KALAU TAK ANTI MELAYU BUKAN DAP..
    KALU TAK SESAT BUKAN PAS..

    ReplyDelete
  6. Salam Bro,masa-masa dah hampir PRU ni,semua nak tunjuk hero,dah takda benda nak cakap mulalah merapu sana sini.Husam Musa ni pun dah nak KUSAM sebab tulah cuba cari isu-isu yang boleh bantu naikkan nama dia.Kita tanya dia aje,Macam mana dengan Projek Lebuhraya Rakyat atau Kambing Janapari tu ?

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...