Chua Soi Lek Hina Lagi! - Dasar Islam(MBI) Mundur, Kurang Cerdik Dan Kotor

KOTA BHARU - Presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek sekali lagi disifatkan oleh PAS sebagai menghina Islam apabila beliau mengatakan Islam itu mundur dan kotor dengan memberi contoh negeri Kelantan yang ditadbir oleh PAS yang berslogan 'Membangun Bersama Islam' (MBI), serta bandaraya Kota Bharu yang dijolok dengan nama Kota Bharu Bandaraya Islam.

Soi Lek turut berkata, apabila sesebuah negeri itu 'Membangun Bersama Islam', negeri itu akan mundur, senang ditipu dan bodoh, keadaan itu beliau merujuk kepada perjanjian Kerajaan PAS Kelantan berhubung projek Lembah Sireh.

katanya, Macam mana tak bodoh, syarikat belum lagi buat projek, kerajaan sudah pindah milik tanah kepada syarikat, lepas tu syarikat cagar tanah tersebut sebanyak RM 75 Juta, kalau syarikat itu lari dan tak bayar  pinjaman, apa kerajaan mahu buat, bon jaminan pun tidak ada.

Begitu juga dengan bandaraya Islam, sampah sarap yang bertaburan dan keadaan kotor di Kota Bharu adalah mencerminkan bagaimana sebuah Bandaraya Islam yang difahami kekotoran itu yang dianjurkan oleh Islam.

Bagimanapun itu hanyalah kenyataan yang diandaikan akan dibuat oleh Chua Soi Lek atau oleh sesiapa sahaja yang tidak memahami Islam, sekiranya itu yang berlaku, siapa sebenarnya yang bersalah ?, bagi kita orang Islam yang memahami Islam kita tahu kerajaan PAS yang dikatakan 'Membangun Bersama Islam' itu bukanlah mengikut ajaran Islam yang sepenuhnya, bandaraya Islam pun hanyalah nama untuk gimik politik sahaja dan bukannya menggambarkan Bandaraya Islam yang sebenarnya.
Sebagaimana kita melihat gambar diatas, apa yang kita bayangkan, lelaki itu orang awam ataupun orang PAS ? Sudah pasti pada fikiran kita ianya orang PAS, namun adakah apa yang kita fikir itu salah ataupun orang yang membawa gambaran PAS itu yang harus disalahkan.

Sementara itu, Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, menyifatkan kenyataan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek, dalam sebuah akhbar mingguan hari ini kerana sudah merasai tertekan dengan kemarahan umat Islam.

Pada masa sama Nik Aziz berkata, Soi Lek seharusnya mempersoalkan ‘mana hukum hudud Umno’ dan bukannya memperosalkan hudud yang diperjuangkan PAS.

Katanya, sekiranya tiada hukuman itu yang dibentangkan oleh Umno, sudah bererti apa yang diusahakan PAS adalah ajaran Islam

Apakah kenyataan Nik Aziz itu tidak akan menambahkan lagi kebingungan orang bukan Islam kepada Islam, apa yang diusahakan PAS adalah ajaran Islam, Masyaallah, kalau kata sebahagiannya saja ajaran Islam bolehlah tahan, dan yang baik itu adalah Islam yang buruk itu adalah PAS sendiri.

Bukankah lebih manis jika Nik Aziz berkata demikian, jangan nak kata PAS itu Islam dan Islam itu PAS, tidak ada perkara yang buruk kepada Islam, namun banyak perkara buruk didalam PAS, Pemimpin Islam sebenar tak berebut kerusi atau kuasa sesama Islam, tapi dalam PAS bagaimana ?

Wajarkah kita mencetus kebencian orang bukan Islam terhadap sikap kita sendiri yang ekstrem demi mencari keuntungan didalam politik, adakah kita ingin orang bukan Islam tunduk dengan kekerasan bukannya dengan hujah apabila timbulnya kekeliruan yang kita sendiri ciptakan, Islam dan politik tidak boleh dipisahkan, akan tetapi kita WAJIB pisahkan atau sukukan diantara PARTI dan juga ISLAM, parti suku Islam suku. Yang baik itu Islam yang cacarmarba itu PAS. Anda Mampu Megubahnya.

Jangan kata nak bela Chua Soi Lek ataupun orang bukan Islam, Selanjutnya rujuk disini

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...