Kebaculan Pas Kelantan Hadapi Gangster Kedai Gunting, Nik Aziz Persalahkan Umno

Kebaculan yang sedang menyelubungi identiti masyarakat di Kelantan adalah berpunca dari pembawaan politik 'pecah-belah' yang diamalkan oleh ulamak politik Nik Aziz dan Pas, sikap yang menyalahkan pihak lain terutamanya Umno dipahatkan menghiasi minda rakyat, yang hairannya bertembung sesama melayu beragama Islam sanggup darah membasahi baju, akan tetapi bila datangnya puak 'kuffar' yang megah berdiri menanti dipintu tangga, keseluruhan penganut Pas dan pendokong kerajaan Pas Kelantan hanya mengasah batu berputih mata, dan lebih cela... lagi tidak ada kerja lain hanyalah reti menyalahkan Umno semata-mata.
Keramat Nik Aziz yang diagung-agungkan oleh 'sakai' diserlahkan lagi dengan kenyataan yang tidak lain selain menyalahkan Umno, apa saja disalahkan Umno, 'keramat salahkan Umno' ni sajalah yang mungkin boleh dibanggakan kepada Nik Aziz. Berpolitik tidak bertempat, hal agama, maruah dan kedaulatan terbayar ia dengan politik keramat yang menyalahkan Umno. Soalnya sampai bila ?

Perlu Nik Aziz sedar, isunya disini bukan cina gerakan yang berkawan dengan Umno, tapi lebih kepada tanggungjawab Pas yang memerintah dan menjaga kedaulatan negeri, macammana jaga negeri sampai ada orang luar berani datang mencabar kewibawaan pentadbiran Pas secara kurang bertamadun itu.

Kalau semua salah Umno, habis Pas sendiri buat apa ? Betullah puak Khawarij ni memang jahat, sesama Islam saja yang dia nak bermusuh, jika sebaliknya dia bacul dan rela semutar yang dipakainya itu dibuat kain buruk menyapu najis.

Diakhir kata Nik Aziz setelah menyalahkan Umno "Saya alu-alukan kedatangan mereka ke Kelantan sempena Tahun Melawat Kelantan 2012 ini. Nikmatilah hidup aman damai penuh toleransi di negeri ini". Kononnya dengan berkata demikian Nik Aziz ni rasa matang dan banggalah beliau dah mampu tarik pelabur luar untuk datang melabur dan meningkatkan ekonomi di Kelantan, patutlah Kelantan bertambah maju kerana adanya tarikan pelabur yang membawa berjuta-juta ditarik masuk oleh Nik Aziz, jika begitu syabaslah.

Penyakit wahan - hubbud dunya wakarohiyatul maut yang dianjurkan Nik Aziz ini jelas menjatuhkan maruah Islam, Melayu dan Islam dipandang bacul sehingga boleh diperdagangkan dengan mata wang yang tidak seberapa melainkan kesan sejarah kebaculan yang dicatatkan mengenai imej pendokong kerajaan Islam (bertopeng) dalam mempertahankan perlaksanan hukum dan kedaulatan negerinya.

Nik Aziz perlu mengaku dan tidak usahlah menyalahkan Umno lagi, katakan saja DAP dan Karpal Singh lebih berkuasa dalam menentukan halatuju Pas, apa saja yang Karpal titahkan akan dijunjung haram untuk diingkar, buktinya, undang-undang yang ditegakkan hampir 20 tahun terbuang dek kerana gertakkan dari Karpal.

Untuk memuji dengan berkata kerajaan Pas Kelantan dan Nik Aziz itu bagus kerana bersabar dan menunjukkan sikap mulia dengan berdiam diri setelah dicabar oleh 'Cina GERAKAN' (belum pasti digerakkan oleh siapa), pemahaman sebegitu jauh sekali untuk berlaku malah bercanggah dengan apa yang telah dilakukan oleh MPKB-BRI.

Tak kenal maka tak cinta itu adalah wajar, sebaliknya jika tak kenal tetapi taksub adalah tidak wajar, kerana seandainya Nik Aziz dan kerajaaan Pas itu mulia dan beriman bagai dikata, mustahil misi balas dendam terhadap pemilik salon dilakukan kerana marah dengan pemilik salon yang mendedahkan perkara ini kepada media.

Sebagai makluman juga isu balas dendam seperti ini adalah rutin berlaku apabila rakyat berurusan dengan MPKB-BRI, untuk menghentikan keadaan yang memunahkan Islam ini, ianya menjadi tanggungjawab seluruh rakyat dalam menentukannya pada PRU 13 nanti. Anda Mampu Mengubahnya,.

4 comments:

  1. bakpola bengong sangat pas kelantan ni....

    ReplyDelete
  2. Menuduh tanpa bukti, berperasangka buruk terhadap sesama islam, itulah nik azis..... Inikah ulamak? Khaikkkkptuihhhh!!!!

    ReplyDelete
  3. Nik aziz patut insaf diatas segala perbuatan dn niat jahat beliau menjatuhkan maruah Islam. nik aziz x layak bergelar ulama @ apakah beliau ulama yg bertauliah?

    ReplyDelete
  4. 1. NIk Aziz MB kelantan terus diam dengan suara DAP..

    2. Soal gunting rambut pun tak boleh nak selesaikan apa lagi soal AIR...

    3. Lagi ada hati nak ke putra Jaya...

    4. Mana org2 PAS yg lain diam ja dgn DAP.. lau dgn BN bukan main menyalakkk kao....

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...