Video - Doa Nik Aziz Tak Konsisten, 4 Kali Doa Sama, Baca Maksud Berbeza Meleret-Leret

Kebiasaanya kita hanya mendengar pengeluaran fatwa yang tidak konsisten dari Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, tapi kali ini memohon doa kepada Allah pula yang tidak konsisten. Terjemahan daripada doa yang dibacakannya itu sering berbeza-beza dan adakalanya juga doa itu seperti ceramah politik.

Tafsiran ikut suka atau ikut keluar dari mulut yang bersifat celupar ini sangat berbahaya, kerana itu jugalah Nik Aziz mendakwa segala kerja buat dan amal ibadat yang dilakukan oleh orang-orang Umno tidak akan mendapat pahala.

Persoalannya adakah Nik Aziz yang menentukan dosa pahala seseorang manusia ? Umat Islam seharusnya dapat membezakan yang mana boleh disebut sebagai ulamak dan yang mana pula fulamak. Jika dengan Allah Taala pun Nik Aziz bermain berpolitik yang tidak konsisten atau istiqamah apatah lagi sesama manusia.

Rakaman video dibawah menunjukkan adegan doa terjemah ikut suka yang boleh dibandingkan pada empat keadaan yang berlainan. Namun bukan soal salah atau tidak salah yang hendak dibangkitkan, akan tetapi ianya sekadar ingin menunjukkan dimana keadaan yang jelas betapa tidak konsistennya doa itu yang juga sering diamalkan didalam fatwa atau kenyataan yang dibuat oleh beliau sebelum ini.

Murtad, kafir, munafik dsbnya adalah tuduhan rutin Nik Aziz terhadap Umno, tuduhan itu akan  menjadi lebih kerap bilamana pilihanraya semakin hampir, tetapi mereka yang jelas-jelas KAFIR seperti pemimpin DAP diangkat sebagai Khalifah Umar Abd Aziz, apakah orang seperti itu yang hendak kita sebut sebagai ulamak warosatul anbiya' ? Anda Mampu Mengubahnya.

Ya Allah kami tahu suatu hari nanti kami akan mati
Lepas pada mati kami... dalam kubur

Ya Allah kami mengaku suatu hari nanti kami akan mati
Lepas pada mati kami akan dihidup balik

Ya Allah suatu hari nanti semua mayat dalam kubur akan dihidup balik
Dan dihimpunkan setempat dipadang masyar

1 comment:

  1. Mana ada doa dan sembahyang hajat najis yang dimakbulkan allah. Tau sebabnya?. Sebab mungkin najis mohon doa kepada anak Allah. Nau zubillah himin zalik...

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...