@Khairykj Ketua Pemuda Paling Bacul Dalam Sejarah 68 Tahun Umno

Kebaculan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin sangat memalukan Umno, kemaluan makin membesar apabila permohonan maaf Khairy kepada DAP menerusi pintu belakang ditolak mentah-mentah oleh pemimpin parti rasis itu.

Pemimpin DAP Ong Kian Ming berkata, permohonan maaf yang dibuat Khairy secara peribadi padanya tidak dapat diterima dan mereka mahu ia dibuat secara terbuka.

Khairy berkata, beliau telah memohon maaf kepada Ong melalui pesanan peribadi di Twitter yang mempertahankan hak anggotanya memprotes tetapi memohan maaf atas kejadian vandalisme yang berlaku.

Dalam perhimpunan semalam, papan tanda besar DAP dirobohkan oleh sekumpulan peserta yang turut mengancam mahu membakar ibu pejabat parti lawannya itu.

Dalam sidang media di Putrajaya hari ini, Khairy berkata, beliau juga menawarkan untuk membayar  kerugian yang berlaku itu.


Dimana maruah Umno selaku parti yang mewakili orang Melayu bilamana mempunyai Ketua Pemuda yang bacul seperti KJ, angkuh sesama bangsa tapi menikus dengan bangsa lain.

Mengalah tidak bertempat, pondan tidak berbatu, memimpin bukan kerana bakat, kelebihan hanya berstatuskan 'menantu'.
UMNO Celaka !!!
Tatkala paria masih berdegil dan enggan tunduk memohon maaf, macammana KJ pula yang boleh terhegeh-hegeh memohon kemaafan, tak cukup dengan memohon maaf, siap nak bagi ganti rugi lagi, keadaan ini sukar untuk diterima.

Persoalan yang timbul benarkah KJ menjiwai roh perjuangan Umno ? Tulenkah dan sejatikah perjuangan KJ didalam Umno ? Atau perjuangannya hanya secara kebetulan memandangkan bapa mentuanya ketika itu orang no satu parti dan kerajaan, jadi tanpa melepaskan peluang seiring dengan nafsunya yang besar KJ terus memecut memainkan peranannya didalam Umno biarpun gagal merealisasikan nafsu besar untuk menjadi Perdana Menteri sebelum berumur 40 tahun.

Perkataan 'celaka' bukan perkara biasa yang boleh dibuat main, apabila disebut 'Umno Celaka', sudah pasti orang-orang Umno sejati akan marah, mereka berjuang bukan kerana harta dan pangkat, mereka ikhlas berjuang dengan Umno, yang tak marah hanyalah orang 'Umno' tiruan yang bermuka-muka, kerana mereka didalam Umno hanya nak projek atau nak buat kekayaan, orang nak kata apa pada 'Umno', lantaklah, mereka tidak sensitif, yang penting 'masyuk'.

Sekalipun hendak bertolak ansur biarlah bertempat, kenyataan 'Umno celaka' adalah satu kenyataan yang tersangat biadap dan bakal mengcelakakan, jika paria sudah berani berkata sedemikian rupa, apa lagi yang KJ tunggu ? Memang tidak luak kekayaan KJ jika KJ menilainya darisegi kekayaan peribadi, tapi dimana maruah Umno ?

Cuba anda renungkan sejenak, jika KJ benar-benar menjiwai roh perjuangan Umno, menyayangi dan mencintai Umno, adakah KJ akan tunduk memohon maaf kepada pihak yang mengatakan 'UMNO Celaka' ?

Soal serangan keatas pihak DAP itu soal lain, kalau paria tu tak kata 'UMNO Celaka', adakah pemuda Umno gila nak pergi serang ? Jelas hal ini berpunca daripada kenyataan biadap paria, kalau paria diperingkat 'macai' boleh tahan lagi, tapi ini paria peringkat pemimpin dan ADUN, kenapa KJ ni bengong sangat tak boleh nak fikir ?.

Sudah menjadi lumrah, apabila ada yang menjual sudah pasti akan ada yang membeli, bila berlaku urusan jual beli jangan pula KJ nak cari untung atas angin, konon-kononnya nak suruh bertindak ikut undang-undang, poyolah.... Nak ikut undang-undang macammana dah peguam Umno pun bisu duk sibuk dengan projek, paling kuat kata nak saman pun alih-alih tarik balik saman. (merujuk kepada kes Tian Chua)

Berbeza jika situasi serangan itu dibuat setelah paria dah minta maaf serta menyesal dan mengaku terlanjur kata, munasabahlah jugak kalau si kitol nak minta maaf pun, ini paria masih degil nak tunjuk keras kepala, apa ke bengong sangat nak pergi minta maaf ?  Bodoh, takder maruah, pengecut, poyo, bangang, syok sendiri, haprak, ptuiiiii!!!

Atau KJ rasa tindakan memohon maafnya itu sikap terpuji seolah-olah 'ular menyusur akar takkan hilang bisanya' ? Ohhh tidak sama sekali! jangan 'syok sendiri' wahai si bacul! Tapi tak tahannya kalau dengan bangsa sendiri bukan main lagi lantang "Shut up' 'really shut up'... 'ptuiiiii'.

Kebaculan tidak bertempat itu hanya akan menghakis keyakinan orang Melayu pada Umno khasnya orang muda yang sinonim dengan darah muda, kebaculan itu juga membuatkan kepala komunis semakin membesar, bagi betis nak paha, sudah minta maaf secara tertutup, tak terima, arah lagi minta maaf secara terbuka.

Kalau 'hingus' masih meleleh elok saja KJ diam dan cuba belajar daripada orang lama, tidak usah tunjuk hebat syok sendiri kononnya hero 'macho' yang sedang membawa pembaharuan didalam Umno.

Menangguk diair yang keruh hingga sanggup mengjahanamkan bangsa dan parti demi meraih populariti diri sendiri untuk disebut-sebut yang kononnya KJ ni berbeza daripada pemimpin Umno lain sangat tidak bertanggujawab. Cukuplah syok sendiri wahai budak hingusan !!!

Tidak semestinya pendidikan di 'Oxford' itu mempunyai kecerdikkan yang membuatkan rakyat boleh menumpang teduh, kerana yang dianggap 'cerdik' itu kadangkala tidak lebih untuk dirinya sendiri bagi membuat kekayaan menjamin masa depan bersama kroni.

Dalam isu sama berbeza pula dengan orang lama seperti Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menyifatkan tindakan Pemuda Umno menyerbu dan mengugut untuk membakar ibu pejabat DAP sebagai satu "reaksi semula jadi" untuk "mempertahankan imej parti" itu.

"Itu reaksi secara semulajadi, apabila dicabar dan tercabar mereka tidak akan berdiam diri.

"Sikap Pemuda sentiasa tidak berdiam diri apabila tercabar,"


Adakah dengan kenyataan TPM itu bermaksud beliau menghalalkan perbuatan itu ? Tidakkkkkkk!!! Mesej yang cuba disampaikan oleh TPM adalah realiti semulajadi yang berlaku apabila ada pihak yang mencabar maka akan ada pihak yang tercabar dan menyahut cabaran itu.

Jadi kalau tak nak diserbu dan diugut, jangan cabar atau bikin orang panas! formulanya mudah, jangan jolok sarang tebuan kalau taknak disengat, bila jolok dan disengat jangan salahkan tebuan kerana tebuan tak bersalah dan takkan sengat jika tak dijolok! 

Buat Pemuda Pulau Pinang dan Wilayah Persekutuan, 'tabik bergetar' sebanyak 68 kali diatas keberanian mempertahankan maruah parti kalian. Anda Mampu Mengubahnya.

3 comments:

  1. Aku nasihatkan kj berilah jawatan tu pada yang berteloq. Jika tidak nanti akan dipaksa turun.. .malu oooooi.

    ReplyDelete
  2. Mohon Laluan Untuk Kenyataan Media Pembela berkenaan sikap tidak sensitif sesetengah pihak terhadap agama Persekutuan

    http://www.bangkit.info/2014/05/kenyataan-media-pembela-berkenaan-sikap_24.html

    Terima kasih atas ruang kebenaran.

    ReplyDelete
  3. Aku syak ramai yang berjawatan dlm umno termasuk beberapa menteri kabinet merupakan agen anwar atau disebut trojan horse dlm umno. Sewaktu dlm umno, mereka bermatian merebut jwt walaupun melalui jalan belakang atau pengaruh orang tertentu.. bila berjwt terutama sebagai menteri atau setaraf, maka masa yang ada diguna sepenuhnya membina kekayaan peribadi serta merasuah kroni agar mereka kekal dlm jawatan. Sebab itulah mereka kerap menikam dan menyerang kawan dlm parti serta menyebelahi pembangkang dlm segala isu, lambat respon dlm sesuatu isu dan kelihatan bacul tak bertempat serta berani pd rakan separti sahaja. Sebenarnya umno telah mengidap barah tahap 4 yang sangat sukar diubati melainkan dimusnahkan dan diganti dgn parti baru yang bebas dari malaun2 tersebut....... korang sendiri paham2lah siapa mereka.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...