SINAR HARIAN TIDAK MUNASABAH - NASARUDIN

Ketua Pemuda PAS menuntut akhbar Sinar Harian meminta maaf dan menarik balik laporan yang mendakwa anggota Unit Amal menyerbu ke arah pihak polis semasa perhimpunan di luar Kuala Lumpur City Centre, Sabtu lalu.

Ketua pergerakan itu Nasrudin Hassan yang menafikan perkara tersebut berkata dakwaan itu "tidak munasabah."

"Berdasarkan rekod Unit Amal, ia tidak masuk akal dan tidak munasabah untuk mempercayai bahawa mereka akan menggunakan kekerasan dan menyerbu pihak polis," katanya.

Sebelum ini pada 26 March berhubung isu Israel Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan kesal kerana akhbar Sinar Harian memotong sebahagian kenyataannya sehingga menimbulkan kekeliruan di kalangan pembaca berkaitan dengan Yahudi.
"Yang saya maksudkan adalah Yahudi di Israel yang terlibat menyokong rampasan kuasa dan pembunuhan di Palestin, tanpa mengira apa fahaman mereka, haram berurus niaga dengan mereka ini," jelas Nasrudin.

Namun, yang dilaporkan Sinar tidak lengkap seolah-olah beliau menyatakan berniaga dengan Yahudi tetap haram walaupun apa fahaman sekalipun.

Persoalannya siapa yang bermasalah sebemarnya ini, membabitkan orang yang sama dan juga akhbar yang sama sebulan sekali ada saja yang tak kena, mungkinkah kedua-duanya bermasalah ? Biasanya kalau wartawan yang bermasalah ni Sinar Harian buang jer dia tak simpan, dikhuatiri akan bertambah masalah-masalah yang bermasalah. Anda Mampu Mengubahnya....

1 comment:

  1. Puki mak hang Nasrudin ooiiii.......

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...