NIK AZIZ SOKONG SISWA KALUNG BUNGA (HINDU) PADA GAMBAR NAJIB !!!

Di hadapan Sogo, kumpulan pelajar berkenaan bertindak mengalungkan bunga pada gambar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan juga Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.
Menurut salah seorang mahasiwa berkenaan, tindakan itu sebagai tanda bahawa "demokrasi telah mati."

Dua orang MP PKR, Tian Chua dan Nurul Izzah Anwar turut berucap ketika pelajar berkenaan berhimpun di hadapan Sogo.
Kumpulan berkenaan kemudiannya mula beredar daripada kawasan tersebut pada jam 3.30 petang dan berarak menuju Dataran Merdeka melalui Jalan Tuanku Abdul Rahman. Gambar yang dikalungkan bunga itu turut diarak bersama pelajar berkenaan.

Kumpulan yang tiba di Dataran Merdeka kira-kira setengah jam kemudian bertindak memasang khemah di satu kawasan di tepi padang tersebut.

Pengerusi SMM Safwan Anang ketika ditemui berkata mereka akan berkhemah di kawasan berkenaan sementara menunggu perhimpunan BERSIH 3.0 diadakan pada 28 April. - Dipetik dari Malaysiakini
Barulah faham kenapa sebenarnya perhimpunan yang nak diadakan diharamkan oleh kerajaan serta dikenakan syarat yang ketat. Sebelum ini dirasakan wajar keputusan Menteri Dalam Negeri untuk menghalalkan perhimpunan Bersih 3.0 pada 28 April nanti. 

Setelah melihat perhimpunan yang diadakan oleh mahasiswa-mahasiswa biadab ini tanpa kawalan ketat dari pihak polis, fikiran mulai berubah serta merta dan seharusnya WAJIB bagi kerajaan untuk mengharamkan apa sahaja Perhimpunan yang didalangi oleh pembangkang dan tidak mengikut tertib peradaban agama rasmi negara ini. Nik Aziz tak larang ke ? ke halal buat macam tu ?
Golongan cerdik pandai dan Ulamak mesti lihat perkara ini dengan positif dan mengadili kedua belah pihak serta kesan daripada perhimpunan yang seperti ini, menjulang gambar Perdana Menteri dan Menteri dengan dikalungkan bunga mirip amalan penganut agama hindu serta melaungkan kata-kata yang  hudoh sebenarnya boleh mencetuskan kebangkitan rakyat pihak yang satu lagi.

Bukan mereka dan bukan anak pemimpin pembangkang sahaja yang terlibat dengan pinjaman PTPTN ini, anak orang BN pun tidak terkecuali, lumrah manusia barang yang untung siapa yang tak ingin, namun berpadalah dengan tindak tanduk diatas menuntut hak tersebut. Jika beragama Islam ikutlah tertib Islam.

Umum tidak fikir tuntutan biadab seperti ini boleh menyelesaikan masalah, tidak bolehkah adakan perhimpunan dengan cara tertib perlakuan mengikut ajaran agama RASMI negara ini ? buatlah banyak mana sepanduk pun tapi biarlah ia berkaitan dengan tuntutan dan tidak menyentuh soal moral dan peribadi mana-mana pemimpin yang bersifat menghina dan boleh menimbulkan kemarahan pihak yang satu lagi.

Yang pasti perlakuan mahasiswa yang didalangi Bapak Kunyit Negara ini bukannya menarik sokongan atau simpati rakyat, malah menimbulkan kebencian yang meluat-luat, Gk sendiri yang cuba ingin berpolitik matang atau tidak terlalu bersifat 'totok' menyebelahi kerajaan merasakan sudah tidak dapat berbuat demikian lagi.

Apa ke jadahnya nak kalung bunga macam tu, bodoh betul perkara perkauman dan keagamaan itu pun boleh di buat main, inilah baso budok. Daripada buat macamtu baik cari LEMBU CHAROLLE heret sekali masuk perhimpunan sebagai simbol kebodohan mahasiswa yang senang ditipu oleh penggemar kunyit.

Ini bukan apa, konon-kononnya nak tiru revolusi kebangkitan pemuda Mesir, tapi mereka lupa bagaimana kehidupan rakyat di Mesir sehingga tercetusnya kebangkitan, di Malaysia ia berbeza, bukannya kebangkitan rakyat nak tuntut hak atau keadilan, tetapi lebih kepada tuntutan untuk mencapai cita-cita kunyit menjadi Perdana Menteri supaya kebebasan seks dapat diamalkan dan bebas memilih lelaki-lelaki jambu sebagai pemuas nafsu si kunyit. hahaha

Sedikit cerita mengenai Mesir yang dipetik dari blog Ibnu Zakaria, Negara Mesir yang begitu kaya dengan hasil bumi dan kedudukan strategik tidak dikecapi kekayaannya oleh kebanyakan rakyatnya melalui pengurusan kerajaan. Mereka yang hidup sederhana dan baik disegi ekonomi adalah mereka yang bekerja sendiri.

Ketika saya di sana 1989-1997, ketika doktor graduan di Malaysia mendapat gaji mula kira-kira RM2500-3000 sebulan, seorang doktor di Mesir mendapat gaji mula sebanyak RM100 sebulan sahaja, dan RM120 jika baru lulus dan menjadi doktor pakar !! Sedang harga beras,gula, daging dsb kecuali sayuran dan buahan adalah hampir sama dengan Malaysia ketika itu.

Hari ini, setelah berlaku kenaikan petrol 2 tahun lalu, kebanyakan harga adalah lebih mahal dari Malaysia). Mesir tersangat kaya melalui kutipan yuran laluan kapal-kapal laut melalui Terusan Suez, terusan paling penting didunia, namun semua kekayaan tersebut tidak bermakna bagi kebanyakan penduduknya. 

Oleh itu kebanyakan professional mereka samada bekerja swasta atau mempunyai kerja sampingan seperti membawa teksi, menjual ikan dan sebagainya. Pernah seorang akauntan berbangsa Australia baru memeluk Islam belajar bahasa Arab sebentar di Mesir. Dia tidak percaya apabila saya memberitahunya tentang gaji-gaji ini sehinggalah suatu hari apabila emaknya datang menziarahinya dan selepas itu mahu ke Cairo Airport untuk pulang ke negaranya.

Saya berbual dengan pemandu teksi, setiba di airport, pemandu teksi tolong membawa beg-beg masuk ke dalam airport setelah dia mengambil dan memakai lencana khas di bajunya. Rupa-rupanya beliau, seorang pemandu teksi, adalah juga seorang akauntan kanan Cairo International Airport !! Baru sahabat saya ini dapat mempercayai nasib umat Islam yang cuba saya sampaikan kepadanya. 

Kalau kehidupan rakyat Malaysia ni tahap rakyat Mesir, munasabahlah kalau nak berlakunya kebangkitan seluruh rakyat, ini setakat penggemar seks bebas yang berlindung disebalik pinjaman PTPTN jer buat perhimpunan ada apa hal...Anda Mampu Mengubahnya...,

2 comments:

  1. ambil gambar...seko2 yang tengah pinjam ptptn bekukan terus...sebab dia tak perlukan ptptn kan....banggang sangat lah budak ni...pi balik ke kelantan ke, kedah ke...selangor dan penang suruh kerajaan negeri keluar biasiswa kepada semua penuntut mereka....tengok boleh dapat tak???...
    Gua anak penoreh getah berterima kasih kepada PTPTN kerana dengan ada bantuan kewangan ini adik beradik semua dapat belajar U. Cuba korang yang penoreh kebun kecil sekangkang kera pi mintak kat bank nak buat pinjaman pelajaran ada anak 5 orang boleh dapat ke tak???...

    ReplyDelete
  2. Batalkan ptptn mereka,biar mereka tanggung sendiri kos pengajian mereka.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...