BERSIH 3.0 - BUKTI HARAKAH KELENTONG LAGI

KUALA LUMPUR - Seorang saksi memaklumkan, tindakan penunjuk perasaan terbalikkan kereta peronda polis adalah untuk menyelamatkan seorang gadis yang terperangkap di bawah kereta itu selepas dilanggar.

Ia berlaku selepas kereta peronda itu semacam hilang kawalan dan melanggar tiga orang termasuk seorang gadis Cina sehingga gadis malang itu terperosok di bawah kereta itu.

Untuk menyelamatkan gadis yang terperangkap di bawah kereta itu, mereka beramai-ramai memterbalikkan kereta peronda polis.

(Kereta peronda polis yang remuk teruk di hadapan selepas melanggar tembok Sogo dan tiga peserta perhimpunan. Ia menunjukkan ia dipandu dengan laju sebelum melanggar peserta perhimpunan.)

Menurut seorang aktivis dari Terengganu yang menyertai perhimpunan hari ini, kejadian itu berlaku di depan mata beliau berhampiran pasaraya Sogo.

"Ambe (maksudnya saya) petang (tadi) jadi saksi kejadian polis rempuh pendemo. YA! Memang ade provokasi tapi setelah check-check, rupanya yang start lempar botol air mineral kat kereta polis tu adalah Sahabat Bodoh (SB)...!

"Mana tak mengamuk polis tu sampaikan sanggup rempuh dengan laju orang awam di hadapan SOGO.

"Berita yang menyatakan ada meninggal tidak benar sama sekali, tiga yang dilanggar parah, seorang wanita cina terperosok bawah kereta polis, sebab tu orang ramai terbalikkan kereta polis, sebab nak selamatkan wanita tu.

(Salah seorang mangsa yang dirempuh kereta peronda polis, Su Kwang Hong, masih di rawat di Hospital Kuala Lumpur)

"Polis pun tak dak yang meninggal, walaupun dibelasah dengan agak teruk orang ramai yang tidak puas hati mereka langgar pendemo.

"Persoalannya sekarang kenapa polis tu sanggup rempuh orang ramai dengan laju, sampai retak dinding tangga SOGO tu.
"Suasana pilu, tangisan kedengaran melihat insiden itu.

"Ya, memang ada yang mulakan provokasi, dah kejar orang tu tapi tak sempat sebab dia naik motor lari," cerita saksi itu dalam facebooknya.

Cerita yang beliau tulis itu amat sepadan sekali dengan video yang disiarkan oleh Malaysiakini di bawah ini.

(Print screen dari video Malaysiakini yang menunjukkan seorang lelaki menundukkan kepala melihat ke bawah kereta sementara rakan-rakannya yang lain menterbalikkan kereta peronda polis itu)

Ia dapat disahkan apabila seorang wanita yang bersuara nyaring dalam video ini berkata, "Astaghfirullah...angkat-angkat" sementara seorang lagi peserta demonstrasi melihat ke bawah kereta peronda polis itu.

TV3 hari ini menyiarkan video yang telah diedit bagaimana kereta peronda polis itu diterbalikkan oleh para peserta perhimpunan Bersih 3.0 hari ini.

Ia sangat jelas cuba mengelirukan orang ramai dan menyalahkan para peserta perhimpunan itu khasnya penganjur dan Pakatan Rakyat yang menyokongnya. - Harakah kencing....

Tanpa bukti yang kukuh seperti klipvideo Harakah sengaja membedal ikut suka seperti fatwa Nik Aziz, ini kerana video adalah besi dan tidak boleh dipercayai. Bagi pentaksub yang tidak pernah menjenguk sumber berita selain Harakah itulah yang menyebabkan berlakunya dungu dengan bermaharajalela sekali dikalangan penganut ajaran Pas.

Tapi perkara ini tidak boleh disalahkan kepada penulis Harakah sepenuhnya, kerana Nik Aziz telah mengarahkan supaya menyiarkan berita dengan berpihak kepada Pas walau dalam apa jua keadaan sekalipun, tak percaya tengok klip arahan dari Nik Aziz dibawah.video dibawah. Cerita banyak tak guna nilailah sendiri budi pekerti Nik Aziz dan gerombulannya. Anda Mampu Mengubahnya...
Video Versi Malaysiakini

Video Versi PDRM

Video lain-lain Versi


5 comments:

  1. aku lebih mengharapkan ada pendemo mati dibawah keta sebab nik ajis dah kata undi pas masuk syurga...

    setakat mati bawah waja tu bleh dok la syurga 1st class...

    pejuang hamas...

    ReplyDelete
  2. awat pi terbalikkan keta tu... mana ada orng kat bwh keta tu.. menipu la hangpa ni... ish2...

    ReplyDelete
  3. dlm video klip tu aku ada terdengar iblis betina teriak "polis babi...angkat..angkat. terbalikkan kereta"... mcm tu yg nik aziz suruh. biar berkawan dgn iblis..

    ReplyDelete
  4. TAKDE PUN ORG KAT BAWAH KERETA..LAGIPUN, ITU BUKAN MELANGGAR, ITU TERBABAS! SAPE2 PUN YANG DRIVE AKAN TERBABAS JIKA KERETA DEPA DIBUAT CAMTU!

    CELAKA PUNYA PAKATAN RAKYAT. MENIPU JE KEJE KORANG. DEMI ALLAH, KAMI SEKELUARGA TAKKAN MENGUNDI KAMU LAGI!

    ReplyDelete
  5. udah udah le tu puak pakatan. cukup lah dgn fitnah yg dilemparkan. tak ade sape pon bawah kereta tu. ni ke ajaran nik aziz? nauzubillah. hentikan FITNAH ni.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...