Cubaan Cybertrooper BN Kelantan Bongkar Isu Songlap Semakin Hangat

Sebagai salah seorang yang diamanahkan memikul tanggungjawab untuk menguruskan jentera cyber BN Kelantan, sangat tidak wajar ia memandang enteng akan kewujudan blogger dan cybertrooper ini sehingga tidak mengendahkan setiap sms dan panggilan yang dibuat oleh mereka, sekecil manapun mereka, demi keadilan janganlah dianiayai mereka yang siang dan malam telah sedaya upaya membantu kemenangan BN dalam PRU 13 lalu.

Untuk apa kita nak aniayai mereka yang telah berjuang ini ?, bukankah rezeki itu terbentang seluas langit ? Hidup biarlah bermaruah, tidakkah kita merasa malu dengan kenyataan kita yang semanis madu tapi sebaliknya kita rakus umpama serigala ? Kenapa susah sangat hendak perjelaskan kedudukan sebenar kepada beberapa orang jentera cyber yang makin hari makin mahu kecoh ini ? Apa yang nak disembunyikan ?

Bagaimanapun kita mengharapkan individu berkaitan dapat tampil menjelaskan kedudukan yang sebenar sebelum isu ini diheret menjadi lebih parah lagi dengan mereka memperincikan segala maklumat dan bukti yang mereka ada secara terbuka sekaligus ia dikhuatiri boleh mencemarkan imej banyak pihak. 

Kerana pada pandangan cybertrooper yang terlibat, mereka tidak berniat untuk mencemarkan imej sesiapa, namun jika tidak didedahkan secara terperinci orang tidak akan tahu dan mengatakan hal yang mereka timbulkan itu sebagai fitnah sedangkan mereka semua teraniaya, kita terpaksa akur dan menghormati juga dengan prinsip rakan-rakan kita ini, pada dasarnya mereka menuntut hak mereka. Justeru eloklah jika semua pihak bertindak secara profesional tanpa menafikan hak bagi mana-mana pihak. Dibawah adalah petikan yang diambil dari blog TenteraMaya dan juga blog KakirayauKB yaitu antara dari mereka yang terlibat.

Saya sebagai jentera yang pernah berkhidmat dengan 'ketua pejuang siber kelantan' kini hidup terumbang-ambing. Kenapa? Kerna beliau telah songlap sebilangan peruntukan yang sepatutnya sampai ke tangan blogger dan cybertrooper yang berpenat lelah berjuang bagi memastikan kemenangan BN di Kelantan.

Pada awalnya, jentera siber dibawah kepimpinan beliau telah dijanjikan dengan bermacam-macam janji manis. Jika anda masih ingat, laman blog TUKAR KELATE pernah menjadi suatu laman blog yang sohor dan FB page TUKAR KELANTAN yang pernah menjadi rujukan utama facebookers tentang politik kelantan. Tak ketinggalan juga kedua-dua laman ini diiktiraf oleh Pengerusi UMNO Kelantan iaitu Tok Pa kita.

Antara kejayaan blog tersebut ialah, baca selanjutnya diSINI

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...