Video - Hj Hadi: Rumah Rakyat Macam Sarang Burung Merpati, Pas Akan Halang Pembinaannya Jika Menang PRK Kuala Besut

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata parti itu mahukan kedudukan kerusi seri 16:16 bagi membolehkan mereka menegur dan membangkang pentadbiran negeri sedia ada jika melakukan perkara yang tidak betul.

Menurut beliau antara perlakuan tidak betul yang dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional adalah seperti membina rumah rakyat jenis pangsapuri atau bertingkat yang disifatkannya sebagai sarang  burung merpati, justeru jika rakyat memilih Pas sekaligus menjadikan kedudukan kerusi 16:16 Pas akan menghalang dan tidak akan membenarkan pembinaan rumah rakyat jenis berkenaan.

"Kita nak 16 kerusi. Apa faedah dia kita ada 16 kerusi dan kita tidak menjadi menteri besar? Faedahnya, kita boleh tegur dia". Katanya

 Abdul Hadi ketika menyampaikan ceramahnya di Kampung Nail Kuala Besut malam tadi berkata,

"Banyak benda yang tak betul, benda yang tak reti buat, contohnya masalah kampung nelayan sebagai contohnya, kampung nelayan diseluruh negara ni, saya dengar cerita dia janji nak buat rumah ke orang Pulau Redang, rumah macam sarang burung merpati, rumah macam sarang burung merpati, rumah yang duduk banyak tingkat bangunan tinggi, jangan kita bangga oooo besarnya rumah, berapa tingkat ? 8 tingkat, duduklah, 'beriok' dalam tu, macam burung merpati".

Abdul Hadi juga menyifatkan kerusi yang gagal dimenangi Pas dan Pakatan Rakyat pada PRU 13 lalu kesemuanya adalah penempatan orang yang tidak berpendidikkan, disebabkan rakyat tidak berpendidikkan mereka telah memilih BN, sehubungan itu Abdul Hadi meminta pengundi seperti itu perlu belajar daripada orang terpelajar yang telah memberi kemenangan kepada PAS dalam PRU 13 lalu.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...