Video - Belum Menang Lagi #PRKKualaBesut, Che Long Kontraktor Ni Dah Buat Hal !

"Saya nak duduk dengan Allah Taala-lah daripada duduk atas dunia ni, atas dunia ni kita duduk tak sedap jugak, bukan kita suka sangat atas dunia ni".

"Kita ni Alhamdulillah, Allah, Allah, Allah........., maha kayalah"

"Dan saya ni dipilih untuk duduk sini, saya bangga, tapi saya tidak bangga, bukan saya bangga saya dipilih, tapi saya bangga kerana Allah pilih saya untuk duduk disini hari ni, saya bangga Allah pilih saya untuk buat taat kepada dia, saya bangga InsyaAllah, saya bangga, Allah pilih saya "

Apa yang boleh kita fahami daripada maksud ayat yang dituturkan oleh Calon Pas PRK Kuala Besut ini ? Selalunya kita dengar Allah bersama kita, tapi nak duduk dengan Allah Taala dan Allah Taala bersama kita adalah punyai maksud yang berbeza, beliau nak duduk dimana dengan Allah Taala ? Kalau maksud Allah bersama kita, ia difahami bersama itu diatas dunia ini lagi, dan bersama itu juga tidak membawa maksud Allah bertempat atau bersama sekali dengan kita pada sesuatu tempat.

Adapun dengan beliau mengatakan "Saya nak duduk dengan Allah Taala daripada duduk atas dunia ni, atas dunia ni kita duduk tak sedap jugak, bukan kita suka sangat atas dunia ni". Ia sudah memberi maksud yang boleh dipertikaikan atas duduk itu, atau beliau ingin maksudkan tidak suka hidup didunia ini beliau ingin duduk bersila lendik diatas arasy sebagaimana yang diajar oleh seorang tokoh Ulamak parti itu beberapa tahun lalu.

Begitu juga dengan kata-katanya seperti "Allah pilih saya", apabila nak tunjuk sangat lebainya dalam mempergunakan agama, maka perkataan seperti itulah yang akan dituturkan, memang benar segala yang berlaku itu diatas kekuasaan Allah Taala, dan tiada bezanya dengan apa yang berlaku kepada orang lain, jika beliau sebagai calon Pas itu hendak katakan Allah pilih beliau, calon BN pun sama, Allah juga yang memilih beliau sebagai calon BN, atau beliau rasa ada beza Allah pilih beliau sebagai calon Pas dan Allah pilih lawannya sebagai calon BN ?

Tapi bilamana sesuatu itu diperkatakan  dalam situasi untuk meraih sesuatu kepentingan, ianya telah menampakkan satu perkara yaitu mempergunakan agama untuk mencapai kepentingan diri sendiri, atas sebab itu juga perkataan "Saya bangga" yang dizahirkan beliau dan bukannya "Saya bersyukur".

Melihat lebih jauh lagi, dibibir-bibir pemimpin tertentu ia sentiasa mengungkap nama Allah yang maha esa, biarpun pengungkapan itu secara salah atau dalam maksud yang tidak tepat, ada juga antara pemimpin tertinggi parti itu yang sering mengungkapkan nama Allah tapi tidak pula berani untuk bersumpah dengan nama Allah apabila sesuatu tuduhan itu dibuat dan dibuktikan keatasnya, tapi lantang pula bersuara jika tuduhan itu terkena kepada pihak lain.

Maka jelaslah, dimana rakyat perlu benar-benar menjadi rakyat yang bijak dan tidak rugi pada dunianya mahupun akhiratnya, kerana dizaman ini bermacam ragam manusia yang ada dengan sanggup melakukan apa sahaja termasuk mewatakkan dirinya menjadi seorang yang dilihat beriman dan juga beragama. Anda Mampu Mengubahnya.

Dalam bulan Ramadhan yang berkat ini, kekalkan keberkatan itu dengan kita tidak bersubahat untuk menyokong suku sakat spender. Jangan biarkan hidup anda diselubungi spender, bersumpahlah, kerana sumpah itu tidak pernah memudaratkan golongan yang benar.

1 comment:

  1. Kalu kureng ilmu,, jangan bercakap la, Nok duduk dengan Allah pun admin tak faham, admin kena gi belajar agama banyak-banyak,,, jangan duk blajar buat blog saje

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...