Lebih Baik Tiada Dari Ada @Khairykj Wajib Undurkan Pengerusi Biro Media Baru @Ibdil

Entah bagaimana lagi nak bersuara dengan kepimpinan UmnoBN ni? Bila bersuara secara anak beranak tidak pula diendahkan, nampaknya mungkin cara kurang ajar juga yang didambakan, bukan apa! kalau setakat blogger bilis seperti saya sorang jer yang complain lainlah, ini sebahagian besar pejuang maya mesra BN dah complain, termasuklah wartawan professional terkenal yaitu bro Mazidul Akmal Sidek, bro Mazidul dalam beberapa entri telah mempertikaikan perlantikkan Ibdillah Ishak sebagai Pengerusi Biro Media Baru, terbaru pada 04 Januari bro Mazidul dalam artikel bertajuk PENGERUSI BIRO MEDIA BARU UMNO (IBDILILLAH ISHAK) WAJAR BERUNDUR sekali lagi melontarkan hasrat yang sama.

Tapi kepimpinan UmnoBN sedikitpun tidak memandang dari apa yang ingin disampaikan, perlu disedari, tujuan kami ini adalah demi kelangsungan perjuangan parti Melayu yang bernama Umno, walaupun pemimpin dalam Umno ni bukanlah baik sangat, tapi hakikatnya setakat ini belum ada lagi yang lebih baik dari Umno.

Dalam usaha penambahbaikkan itu, pada pandangan kami sebahagian besar pengamal media sosial sependapat dan mengesahkan bahawa individu yang dilantik sebagai Pengerusi BMB adalah seorang yang tidak layak untuk mengepalai jentera cyber, antaranya kerana dalam situasi politik hari ini, idea yang kononnya transformasi yang ingin dibawa iaitu #lifestyle sesuka hatinya langsung menyalahi kehendak masyarakat khasnya orang muda.
Jika diambil contoh mudah isu terkini yang mendapat perhatian pengunjung di Youtube, daripada 3 video yang diterbitkan satu daripadanya bertajuk 'Menteri Ayam Tonton Maharaja Lawak Sambil Berjoget' mencatatkan seramai 50031 penonton dalam tempoh 2 hari, sebaliknya isu Mat Sabu dan Pengerusi BMB walaupun tempohnya lebih lama diterbitkan ianya tidak mendapat sambutan daripada pengunjung. Kenapa dan Mengapa ? Jawapannya mudah, kerana rakyat tak nak tahu pasal lifestyle Mat Sabu dan Pengerusi BMB, rakyat hanya nak tahu pasal 'Menteri Ayam', sebab apa ? Sebab ia ada kaitan dengan kenaikkan harga barang yang sedang ditanggung oleh rakyat.

Tapi bagaimana isi kandungan video 'Menteri Ayam' itu ? Selain daripada joget ! Apa kenyataan Pengerusi BMB boleh diselitkan bagi menjelaskan hal sebenar kepada rakyat ? Tidak...Pengerusi BMB lebih sibuk dengan lifestyle poyonya... Malah mana-mana akhbar utama pun masih belum mendapatkan pandangan dari Pengerusi BMB didalam apa jua isu, sebaliknya akhbar Sinar Harian pula dilihat lebih berminat mendapatkan pandangan daripada bekas Pengerusi UMB berbanding Pengerusi baru BMB.

Disamping itu lifestyle yang syok sendiri bukanlah satu perkara yang baik untuk diketengahkan, tiada untung kepada rakyat, malah akan mengjahanamkan UmnoBN, adakah anda fikir untuk menjawab isu-isu yang dimanipulasi oleh pembangkang cukup dengan memaparkan #lifestyle sehingga beraninya anda kata 'Takkan kerja kita hari-hari nak hentam pembangkang, dah takder kerja lain ke'?  Amboiii!!! sesedap mulut jer bercakap, langsung tak pakai otak! Dah kalau pembangkang hari-hari duk hentam kerajaan, memang WAJIBlah kita pun hari-hari jawab dan hentam pembangkang. Orang tumbuk, kita tahan, bengkaklah muka.

Pengerusi BMB tolong jangan jadi bingai macam tu, apa Pengerusi BMB ingat politik ni dunia untuk lifestyle, Pengerusi BMB tolong bayangkan kalau tentera atau polis cakap macam ni 'Takkan kerja kita hari-hari nak pertahankan negara atau nak tangkap penjenayah, dah takder kerja lain ke'? Apa akan jadi dengan negara kita ? Haru Ibdil haru.... Sama juga kalau doktor cakap 'Takkan kerja kita hari-hari nak rawat pesakit, dah takder kerja lain ke'? Begitu jugalah dengan pejuang maya, hari-hari mesti berjuang, tak der masa nak berpoyo lifestyle berbagai tu semua. Selagimana pembangkang menyerang selagi itulah mesti melawan.

Ini tiba-tiba Pengerusi BMB! nak 50 peratus lifestyle 50 peratus politik ni apa ke jadahnya ? Sama jugak kalau pergi bukak majalah Motor Trader cari menu masakkan, memang lembulah... 

Pelantikkan Ibdillah sebagai Pengerusi BMB hanya akan mengjahanam dan memecahbelahkan pejuang maya UmnoBN, dan perkara ini sedang hangat dibincangkan secara tertutup di group WhatSapp tertentu oleh lebih 100 orang pejuang maya UmnoBN, diharapkan dengan mesej jelas dari pengamal media baru sebelum ini ia mendapat pertimbangan yang wajar. Anda Mampu Mengubahnya.

Perjuangan sejati akan lebih kental dengan melihat kejelikkan yang nyata

5 comments:

  1. Metafora yang bernas - "bukak majalah Motor Trader cari menu masakkan"

    ReplyDelete
  2. KHAIRY PUN ELOK UNDUR SEKALI!!!PEMUDA LIBERAL UMNO MALAYSIA DAH JADI BAPOK,BISU DAN PEKAK!!!KJ BANGSAT!!

    ReplyDelete
  3. Bermula dari mertua yg kuat tidur Dan Suka barang cinabeng yg tak sunat

    ReplyDelete
  4. Ade aku kesah!!! - kata PM.
    Semua tu retoriks - kata KJ.
    Kalau tak suka Ibdil, jangan undi umno - kata menteri ayam.

    ReplyDelete
  5. Hahaha bukak Motor Trader cari resipi masakan memang lembu. ahahaha

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...