Fizo Omar Bantu Beri Modal Untuk Belia Yang Berminat Jual Burger @Ibdil Bantu #Lifestyle @NajibRazak @Khairykj

Malam tadi tetiba jer rasa nak makan burger, nak dijadikan story maka tersinggahlah disalah sebuah gerai burger berhadapan dengan 7 Eleven  menghadap JPJ Panji, sambil menunggu burger, terpandang satu banner yang membuka peluang kepada golongan muda menceburi perniagaan itu, perniagaan 'Hot Burger' yang diperkenalkan oleh pelakon Fizo Omar.

Sewaktu singgah digerai burger berkenaan, pelanggan berpusu-pusu sedang menunggu pesanan, kencangnya boleh tahan, terdetik dihati, 'bagus jugak Fizo Omar ni, walaupun dia bukan ahli politik atau terlibat secara langsung dalam perjuangan membantu rakyat, tapi dia tetap membantu rakyat, sepatutnya orang macam dialah yang patut ada dalam mana-mana parti yang berjuang untuk membantu rakyat'.

Tertarik dengan cara beliau membantu golongan muda, sampai jer kat rumah saya terus search 'Hot Burger Fizo Omar' dan keluarlah artikel mengenainya secara ringkas di beberapa media antaranya Mstar sebagaimana berikut:

Membuka peluang perniagaan kepada mereka yang benar-benar berminat, selain latihan pengendalian sebagai persediaan, segala keperluan memasak burger termasuk gerai diberikan tanpa perlu mereka yang berminat mengeluarkan modal.

"Kita akan sediakan segala-galanya untuk mereka bagi memulakan perniagaan cuma mereka perlu membawa semangat dan minat," kata Fizo.

"Kita tidak akan ambil apa-apa imbuhan daripada mereka dan hasil yang diterima adalah seratus peratus milik mereka dan selain kita memberikan latihan, uniform turut disediakan selain memantau dan membantu mereka menyelia akaun supaya ia berjalan dengan baik," katanya.

Sementara itu, Fizo berkata, keuntungan syarikatnya itu hanya bergantung melalui pembekalan bahan-bahan membuat burger kepada gerai-gerai burger yang mengambil bahagian dalam program itu. Kepada sesiapa yang berminat untuk menyertai program tersebut boleh menghubungi Asri Hamid di talian 011-1929 9990 atau Laman Facebook Burger Malaysia untuk keterangan lanjut.

Alangkah bagusnya parti Umno jika semua pemimpin pemudanya berfikiran seperti Fizo, walaupun diatas platform syarikat tapi usaha membantu golongan muda itu tepat dan berhasil. Usaha Fizo ini perlu disokong oleh semua pihak, kepada mereka yang berminat jangan lepaskan peluang! Syabas orang muda!!!

Tapi bagaimana pula dengan pemimpin atau Exco Pemuda Umno khasnya Pengerusi Biro Media Baru yang bernama Ibdillah Ishak ? Dalam kesukarelawan perjuangan beliau diatas platform parti, dah berapa ramai penggiat media baru yang sudah dibantu ?

Rakyat khasnya ahli Umno hari ini perlu sedar akan apa yang telah diusahakan oleh pemimpin anda setelah memenangi pilihanraya atau jawatan didalam parti ? Adakah berbaloi dengan kesungguhan sebelum memenanginya ? Bila menang pemimpin senyap jer! Apa yang telah dibuat dalam usaha menguatkan parti ? Betul ke pemimpin seperti Ibdil ni guna parti untuk bantu rakyat bukan untuk mengtekedarah bagi diri sendiri ?

Pemimpin muda Umno perlu tampil mengzahirkan apa yang dikatakan perjuangan demi agama bangsa dan tanahair, setakat bercakap jer tak guna, tunjukkan bukti ! Ibdil setakat jadi Pengerusi Biro Media Baru ni apa yang dah dibuat ? Lifestyle !!! Kahkahkahkahkahkahkah. Anda Mampu Mengubahnya.

20 comments:

  1. Nak tanya sikit keuntungan kita bahagi dua ke atau awak saya punya

    ReplyDelete
  2. kan dia da ckp kat ats tu 100% milik peniaga

    ReplyDelete
  3. Saya berminat nk niaga burger bagaimana nk mohon

    ReplyDelete
  4. Salam.....macam mana kalau sy nk mnyertai program ini?

    ReplyDelete
  5. Macam mana kalau sy nk mohon brniaga hot burger ni ...

    ReplyDelete
  6. Macam mana nak mohon

    ReplyDelete
  7. Pm sy 01119494864.. sy brminat

    ReplyDelete
  8. aslm ..sy beeminat nk apply...mcm mane yea???

    ReplyDelete
  9. Says berminat cm ne nk apply yer .....

    ReplyDelete
  10. Sya berminat nk apply cm ne....

    ReplyDelete
  11. boleh check kat fb HOTBURGER MALAYSIA..kat situ ada no tel orang yg handle area mana yg kita nk buka..saya dh bukak kt gombak kl..tq hot burger

    ReplyDelete
  12. Assalam.. saya bminat nk joint.. Sya rasa area Perak teluk intan kampung gajah blom ada.. klo buka pasti tip-top..

    ReplyDelete
  13. Dari kuantan oku boleh join ke

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...