Kerja Menteri Ayam Hanya Tahu 1-800-8886-800 Jer Ke @NajibRazak ?

KUALA LUMPUR - Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Datuk Hasan Malek hari ini menyarankan orang ramai supaya menghubungi talian 1-800-8886-800 sekiranya  terdapat aduan mengenai  kenaikan harga barang serta kualiti produk yang dijual di Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M).

Jelasnya Kementerian KPDNKK akan sentiasa membuat pemantauan dari semasa ke semasa oleh itu jika ada sebarang aduan mengenai isu peningkatan 'kos sara hidup' pengguna boleh terus membuat laporan kepada KPDNKK.

"Jika timbul isu kenaikkan harga atau timbul tuduhan mengenai barangan yang dijual di KR1M tidak memenuhi standard, pengguna boleh terus menghubungi talian kita iaitu 1-800-886-800.

"Aduan tersebut hendaklah spesifik, di mana tempat tersebut, bila dan sebagainya, seterusnya pihak kita akan ambil tindakan selepas aduan dibuat," katanya ketika sidang media selepas melawat rangkaian Kedai Rakyat 1Malaysia di Pudu Sentral hari ini.

Menggulas perkara yang sama, pihaknya akan sentiasa turun padang bagi membantu pengguna dalam meringankan beban hidup mereka.

"Pemantauan akan dibuat dari semasa ke semasa, kita akan selalu turun padang bagi membantu pengguna.

"Penguatkuasaan akan dilakukan setiap masa dan kita akan kenakan tindakan sekiranya peniaga ambil kesempatan terhadap pengguna," katanya.
Sebenarnya Menteri ni sangat bermasalah, Menteri ni hanya tahu 1-800-8886-800!!! lagi lama duk dalam kabinet  lagi banyak kangkung-mangkung jadi jenaka. Keberkesanan Menteri ni pun dah diuji kaji dan terbukti ayam masak kangkung.

Dah takder ke pemimpin Umno yang lebih cerdik sedikit daripada Menteri ini ? Bukan Menteri sekarang ni tak cerdik, tapi kalau boleh rakyat nak yang lebih sedikit cerdiknya sesuai dengan situasi negara yang bakal mencapai status negara maju pada 2020 nanti. Anda Mampu Mengubahnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...