Yatt Hamzah Malukan Pas Kantoi Berlakon Tak Sehebat Abby Abadi

Meletakkan sesuatu tidak kena pada tempatnya adalah satu tindakan terdesak Pas dalam meraih sokongan rakyat sejak kebelakangan ini, golongan artis yang dikatakan baru mendapat hidayah itu terus diletakkan dipentas ceramah mereka yang kononnya untuk diperkongsikan hidayah yang diterima itu kepada masyarakat, sedangkan perkongsian kepada umum tanpa ilmu yang secukupnya boleh menimbulkan pelbagai kekeliruan.

Kepada artis yang dapat hidayah tu dinasihatkan supaya terlebih dahulu mendalami ilmu-ilmu agama bukannya terus sibuk nak mengajar masyarakat, dah nampak sangat dah hidayah berbagai itu, jangan permurahkan hidayah itu dengan lakonan berskrip sehingga dilihat remeh dan tidak punyai nilai keatasnya.

Banyak perkara yang boleh dipertikaikan, namun bukan kerja seorang blogger untuk melemahkan semangat insan yang ingin berubah kepada jalan yang baik, bagaimanapun sekiranya tindakan yang terlalu menampakkan jual agama kerana nak cari makan, sudah menjadi tanggungjawab semua untuk menghentikan perkara itu dari terus berlaku. Jangan biarkan 'khotoya' menjadi 'khoyal' dan mujahidah menjadi mudajihah, perbetulkan segera supaya ianya tidak terus merebak dan menjadi amalan masyarakat.

Itu hanyalah contoh sahaja, bagaimana jika keberanian mengungkap sesuatu yang salah itu adalah hal yang membabitkan akidah?. ....Anda mampu Mengubahnya...

17 comments:

  1. Pandainye belakon ye, kalaulah semua itu dilafazkan ketika dia bersolat tahajud pada waktu dinihari ketika semua orang tidur, dan hanya dia dengan Allah sahaja ketika itu kemungkinan menangisnya adalah atas keikhlasan bukan sebaliknye.

    ReplyDelete
  2. jgn jd cam abby sudah yatt..

    ReplyDelete
  3. ooo baru aku tau. kalau nak mencari keredaan tuhan kena naik pentas menangis baca doa pastu bertempik sorak bercampur lelaki dengan perempuan. macam tu ye cara mencari keredaan tuhan cara PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. awk tu cermin dri dl la sblm nk ngata org

      Delete
    2. mlafaz takbir Allahuakhbar...bknkh itu lbh baik dr bt konsert dsbg

      Delete
    3. SUBHANALLAH..byk cara nk cari keredaan ALLAH..bukan ke lebih baik naik pentas bace doa dari naik pentas melalak x tentu arah..

      Delete
  4. Pas serba boleh dan pas for all...pelakon,penipu,pembelit,putar alam,penyanyi,pengarah,pelukis,penagih,penzina dan yg sewaktu dengannya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. xplu nk mnuduh.. Akn dihakimi Allah di akhirat kelak. Wallahualam

      Delete
  5. ni lah pasal bila buat kerja xpikir dulu,gopoh sngt nk pakai artis yg entah apa2 entah tu,len kali training lah dulu,xpasai2 dah jd modal pencacai sial ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni la caranya nk berdakwah...orang berubah ke arah kebaikan kau ckp die belakon..ape slahnye klau die nk share rase insaf die..mene la tau tebuka hati orang lain nk terima hidayah..same2 la kita muhasabah diri..taubat dan insaf

      Delete
  6. nak tobat tak payah nak umum kat semua orang. Dah macam riya la pulak.. Hanya tuhan yang tahu....

    ReplyDelete
  7. Terus terang memang berlakun sangat2.

    ReplyDelete
  8. bodoh lah blog parti umno nie. bile orang nak sampai kan sesuatu yg baik dia ckp orang tu berlakon. Piraaahhh.. Benci aku bace blog umno. Penuh dengan kata caci mencaci. Semoga Allah membalas atas apa yg korang lakukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setujuuuu.........

      Delete
  9. Mari kite melihat dari mata hati kite mane yg terbaik. Sekiranya anda adalah orang islam yg tidak mementingkan bangsa anda. Ape yang perlu anda lakukan adalah: Memilih pemimpin yang benar2 menjadi hamba Allah. Memilih pemimpin yang zuhud iaitu tidak mementingkan dunia semata-mata. Memilih pemimpin yang menyembah dirinya kepada Allah. memilih pemimpin yang bebas dari Rasuah. memilih pemimpin yang rendah diri. Jadi undilah pemimpin yg berpandukan Al Quran dan Sunnah. Kelak kau xrugi. Negara yang benar2 Islam adalah negara yg akan di redhai oleh Allah. Buanglah pemimpin yang otaknya sikular seperti najib dan sekutunya.

    ReplyDelete
  10. xbaik mnuduh.. org mbuat kbaikn.. xplu dpersoalkan hal itu... biarlah Allah yg adili.. skurg2nya hati ikhlas krna Allah.. hidup ni kna brlandaskan syariat Islam.. baru berkat. sgla pkerjaan krana Allah bkn. krna Allah.. jgnlh pula kta brsangka buruk kt org.. klau YE pn..hnya Allah yg taw.. kta cuma mnusia biasa.xbaik mmbuat andaian bgitu. lihat dri kta dahulu bgaimana..? Adakah kta ni smpurna hingga org lain ni lbh truk dr kta.. tdk bkn.. jd klo nk skt hti sklipn..fkir lah beribu kli..

    ReplyDelete
  11. klau dah bertaubat, x payah nk tunjuk kat org la...nanti timbul perasaan riak pulak....baik taubat utk diri sendiri je bkn utk org lain

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...