Wakil Komunis Desak @Zahid_Hamidi Letak Jawatan

DAP menerusi Teresa Kok menggesa perdana menteri segera menggugurkan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dari Jemaah Menteri atau menukar portfolio menteri dalam negeri itu, yang dianggap sebagai pemimpin paling tidak sesuai untuk jawatan tersebut.

Beliau merujuk kepada tindakan Zahid semalam yang menyalahkan RSN Rayer dalam kejadian kepala lembu yang dicampakkan didepan pagar rumah ADUN DAP tersebut.

Selain itu, beliau juga membangkitkan mengenai kenyataan Zahid yang menimbulkan kontroversi sebelum ini,

"Jelas Zahid tidak tahu apa yang betul atau salah, dan sekali lagi persoalan timbul adakah beliau komited dalam mempertahankan kedaulatan undang-undang, keamanan dan keharmonian dalam negara ini.

"Dalam tempoh setahun lebih Zahid telah membuktikan dirinya adalah Menteri Dalam Negeri yang paling tidak sesuai dalam sejarah negara," kata beliau dalam satu kenyataan hari ini.

Oktober tahun lalu, Malaysiakini melaporkan Zahid memberi gambaran bahawa lebih baik jika suspek kes jenayah ditembak terlebih dahulu sebelum siasatan dijalankan.

Awal tahun ini, Zahid berkata ugutan sebuah NGO yang menawarkan wang untuk
menampar Teresa bukan satu jenayah.

Semalam Zahid dilaporkan berkata bahawa sebagai seorang ahli
politik, beliau bersimpati dengan Rayer.

“Tapi itulah harga yang patut dibayar jika bermulut celupar”.



Puak kafir komunis ni kalau bercakap deras sungguh, kenkadang laju mulut dari akal, tapi sehingga hari ni belum lagi kita dengar mana-mana pemimpin bukan Islam baik dari komponen BN atau PR tampil menyelar mahupun menegur rakan-rakan bukan Islam lain yang membuat kenyataan atau tindakkan yang menyentuh sensitiviti Melayu dan Islam dinegara ini.

Sebaliknya ada pula pemimpin Melayu terhegeh-hegeh mem'bengongkan' diri menghentam dan menghina sesama sendiri mengalahkan si kafir demi membela si kafir, 'SHUT UP!!!, REALLY SHUT UP!!!'... Kononnya nak jadi hero kepada si kafir...

Akibatnya puak kafir semakin lupa daratan, hari demi hari dituntutnya yang bukan-bukan, asal saja tak puas hati didesaknya Menteri dan penjawat awam meletak jawatan, sampai bila orang Melayu Islam boleh tahan ? Kalau perangai kafir lebih kurang syaitan !!!

Jika diimbas kembali isu yang dibangkitkan oleh betina komunis ni, semua isu yang dia tak puas hati bukannya melibatkan kepentingan rakyat ! malah isu baru yang pemimpin DAP sendiri bikin yang lebih kepada provokasi dan sedikitpun tidak menguntungkan rakyat.

Pemimpin DAP, RSN Rayer menghina ahli Umno sebagai 'Umno celaka'. Apa faedahnya pada rakyat ? Kenyataan itu hanyalah mencetuskan kemarahan orang Melayu khasnya ahli Umno ? Bila begitu maka sampailah kepala lembu depan pagar rumah Rayer, kemudian komunis marah bila Menteri KDN kata "Itulah harga yang patut dibayar jika bermulut celupar". Salahkah ???

Menteri tak kata tak payah siasat kes tersebut, kenyataan Menteri berbentuk nasihat supaya lain kali jangan bermulut celupar, jika bermulut celupar itulah padahnya... Jangan sembang pasal sensitiviti kita punya kaum kalau kaum sendiri pun kurang ajar!!!

NGO menawarkan wang untuk menampar Teresa ? Takder pasal-pasal ke tawaran dari NGO tu ? Agaknya kalau betina komunis ni tak buat video satira bodoh yang turut menghina orang Melayu, apakah akan berlaku penawaran dari NGO berkenaan ? 

Rayer dan Teresa ni berstatus pemimpin, bukan macai, sepatutnya sebelum buat atau berkata sesuatu fikirlah dulu pakai otak, kerana tindakbalas yang akan diterima tidak hanya daripada pemimpin Umno semata-mata, tapi tindakbalas bersifat meluas dan terbuka dari seluruh masyarakat, dan dalam masyarakat tu ada yang cerdik dan ada yang kurang cerdik begitu juga dengan tindakbalas...

Biarpun begitu dalam isu tawaran penampar keatas Teresa  yang dikatakan oleh Menteri ia bukan satu jenayah, Menteri telah buktikan perkara itu apabila tawaran penampar keatas beliau oleh bekas KM Sabah juga turut tidak diambil tindakan.
Seperti juga dengan kenyataan yang kononnya memberi gambaran bahawa lebih baik jika suspek kes jenayah ditembak terlebih dahulu sebelum siasatan dijalankan, kenyataan itu sudahpun diputarbelit oleh portal Malaysiakini.

Kenyataan sebenar Menteri ialah "Kita dapat bukti kita tembak terus", untuk dapatkan bukti sudah tentu memerlukan penyiasatan, jadi tak timbul soal 'tembak dulu sebelum siasatan dijalankan', atau komunis nak suruh penjenayah tembak polis dulu tapi polis tak boleh tembak penjenayah, polis hanya boleh tangkap dan hadapkan penjenayah ke mahkamah untuk dijatuhkan hukuman ??? Begitukah ???

Berbeza pula kenyataan dari Menteri apabila isu melibatkan rakyat biasa, ketika ditanya berkaitan isu tuntutan M Indira Gandhi supaya anaknya diambil daripada bekas suaminya yang memeluk Islam, Ahmad Zahid berkata, "Saya serahkan kepada pihak polis".

Kenapa beliau tak kata 'Itulah harga yang perlu dibayar bila tak nak ikut suami peluk Islam' ? Jadi fikir-fikirkanlah. Jangan pula ada pemimpin Melayu Islam yang bangang terikut-ikut dengan mainan puak-puak kafir ini.

Soal menyentuh sensitiviti atau tidak itu bukan perkara pokok yang perlu diketengahkan untuk ditangani, yang utama adalah punca kepada perkara yang menyentuh sensitiviti itu berlaku, kalau punca kepada perkara itu tidak diatasi atau diambil tindakan, siapa yang boleh beri jaminan perkara yang menyentuh sensitiviti itu tidak akan berulang ? Harus diingat setiap perkara yang menyentuh sensitiviti itu berlaku adalah berpunca dari kafir berstatus pemimpin, manakala tindakbalas dari itu pula belum pasti dilakukan oleh individu berstatus pemimpin....Anda Mampu Mengubahnya...

1 comment:

  1. 请远离马华党员 叶金福!


    敬爱的马华公会中央领导層,

    现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.


    除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...