Video - Azizah: "Kalau Kita Simpati Dengan Pesawat Yang Jatuh Kenapa Tak Bersimpati Dengan Anwar?"

Dasyat sungguh penangan politik Datuk Seri Wan Azizah ni, sampai boleh beliau samakan malah lebih membesarkan simpati kepada suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim berbanding penumpang pesawat MH370 yang hilang.

Bersimpati kepada seorang yang dijatuhkan hukuman oleh mahkamah kerana kesalahan meliwat ? Bukankah perbuatan meliwat itu perbuatan keji yang WAJIB dikutuk ? Sedangkan bersimpati kepada penumpang pesawat MH370 itu adalah menjadi kewajipan kepada semua insan, kerana tragedi malang yang menimpa mereka bukannya mereka yang pinta, sebaliknya penyakit nafsu luar tabie Anwar adalah penyakit yang beliau sendiri cari demi kesedapan kepuasan nafsu songsangnya.

Sangat tidak patut untuk rakyat bersimpati kepada penjenayah liwat seperti Anwar, atau apakah kita lihat negara-negara luar bersimpati dalam kes liwat Anwar ini ?. Berapa biji kapal dan pesawat canggih Amerika, Australia, China, Jepun dll telah dihantar ke Malaysia untuk membantu Anwar kerana simpati?
Jika setiap tuduhan atau pendakwaan yang dibuat dimahkamah masing-masing mengatakan ianya konspirasi atau ketidakadilan, huru-haralah negara ini !!! Semua orang tak nak mengaku salah walaupun BUKTI kukuh tanpa sebarang keraguan dan menuntut keadilan seperti Anwar ! Bayangkanlah apa yang akan berlaku kepada negara!!!

Kalau semua pembunuh, perompak, peragut, penyamun, perogol, peliwat macam Anwar dll mengatakan hukuman yang dijatuhkan keatas mereka adalah konspirasi, seterusnya menuntut keadilan, apakah rakyat akan bersetuju dan bersimpati dengan tuntutan itu ?

Kalaupun kita nak bersimpati semasa perbicaraan atau sebelum penghakiman dibuat, oklah, sebab ketika itu masih samar-samar lagi, ini bila dah cukup bukti dan mahkamah dah jatuhkan hukuman, takder maknanya nak bersimpati bagai.

Sama juga macam kes Ketua Puteri Umno Perlis, Zuraidah Zainal Abidin dan seorang ahli perniagaan yang sedang menghadapi tuduhan khalwat di Mahkamah Tinggi Syariah, apakah penyokong pembangkang bersetuju untuk mengatakan kes itu juga satu konspirasi ?

Kes ini melibatkan Ketua Puteri Umno Negeri, sepatutnya jika UmnoBN yang dikatakan berkuasa mengcampuri sistem kehakiman, penguatkuasaan, tak payahlah bawa kes ni, tutup kes jerlah, ini boleh menjejaskan nama baik parti... Tak gitu ke macai ?

Sama juga dengan kes ini, Mahkamah Sesyen Butterworth hari ini memerintahkan tiga anggota polis membela diri atas tuduhan merogol dan melakukan persetubuhan luar tabii terhadap seorang wanita warga Indonesia pada November 2012.

Hakim Meor Sulaiman Ahmad Tarmizi membuat keputusan itu selepas mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes prima facie terhadap ketiga-tiga tertuduh dan menetapkan 9 Mei ini untuk membela diri.

Koperal Nik Sin Mat Lazim, 34, Konstabel Remy Anak Dana, 26, dan Konstabel Syahiran Romli, 22, dituduh merogol seorang wanita warga Indonesia di Bilik 4, Berek Balai Polis Perai di Butterworth antara jam 6.40 pagi hingga 7.30 pagi pada 9 November 2012.

Bagi pertuduhan rogol, mereka didakwa mengikut Seksyen 376(1) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara 20 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan.

Ketiga-tiga mereka juga didakwa melakukan persetubuhan luar tabii terhadap wanita itu pada tarikh, waktu dan tempat yang sama dan didakwa mengikut Seksyen 377(C) kanun sama memperuntukkan hukuman penjara 20 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan.

Kenapalah polis tangkap polis, menjejaskan nama baik polis jer, macam mana orang nak percaya dengan polis lagi kalau polis pun perangai macam ni, sepatutnya polis tak perlulah tangkap polis, tutup kes jerlah ! Tak gitu ke macai ?

Adakah semua ini konspirasi  ? Atau yang lain tu betul, bukan konspirasi, yang konspirasi hanya kes Anwar jer ? Bawa-bawalah berfikir !!! Anda Mampu Mengubahnya.

Semalam gua tanya Pengerusi BMB, ada tak peruntukkan jentera maya PRK Kajang untuk sukarelawan ? Tapi diam tak berjawab, gua dengar dia dapat peruntukkan 200k, terfikir jugak adakah badak ni pun penyonglap ? Tapi no hal lah !!! Disebabkan gua sokong UmnoBN, internet gua TM bagi free, semua free !!! hahahaha free, free, free !!! BODOH punya pengerusi BMB !!!

2 comments:

  1. Simpati biar kena pada tempatnya, Ini suruh bersumpah tak boleh , suruh tunjukkan JAM OMEGA tak boleh , benda yang tak payah keluar duit dan tenaga pun susah nak buat mcmmana nak bagi simpati kat dia

    ReplyDelete
  2. Jijah anak mael ni dah gila agaknya. Tak sudah2 cuba meluruskan anu yg sedia bengkok. Takkanlah orang yg tersangat bijak lagi pandai, wali, anugerah tuhan begitu mudah untuk difitnah berulang kali. Sudahlah jijah lu boleh panggil cikgi bard samdol Samson tu jentik lubang ekzos lu pulak , berdonting ke tidak, hahh . hahh, huui, huuu, hhuu

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...