PRK Kuala Besut - Misteri Kehilangan Che Long, Operasi Mencari Dilancarkan

Misteri kehilangan Che Long hangat diperkatakan saat ini. Belum berlaku dalam mana-mana sejarah pilihanraya dimana calon yang akan bertanding dalam pilihanraya itu disorok kerana dikatakan tidak pandai bercakap, Pas memperjudikan nasib rakyat di Kuala Besut apabila meletakkan calon yang mereka sendiri akui sebagai 'kurang cerdik'. Jika sebelum ini kita mendengar media dibayar untuk membuat liputan setiap aktiviti calon yang bertanding, namun agak aneh untuk calon Pas bagi PRK Kuala Besut ini kerana menjauhkan diri dari mendapat liputan media.

Calon Pas PRK Kuala Besut Azlan Endut @ Yusof  gagal dikesan oleh pihak media dan didakwa disembunyikan oleh pimpinan Pas kerana telah beberapa kali mengeluarkan kenyataan yang kurang cerdik disamping tindak tanduknya yang tidak menampakkan ketokohan sebagai seorang pemimpin.

Tidak hairanlah jika calon Pas yang lebih dikenali sebagai 'Che Long' itu tidak kelihatan dalam beberapa majlis yang diadakan sebelum ini, apa yang dibimbangkan sekiranya Che Long dipilih menjadi wakil rakyat apakah sikap lari daripada masalah ini yang akan disajikan kepada rakyat ? Mengapa sebegini teruk calon Pas untuk PRK kali ini, calon Peniaga ikan pun rasanya tidaklah seteruk  seperti calon kontraktor kelas 'A' berkenaan.

Ketika semua pihak sedang berbicara mengenai politik baru, tidak sangka pula Pas boleh mencalonkan Che Long untuk mempelopori politik baru yang kemudiannya mulut Che Long terpaksa diplaster, mungkin itu politik baru pada pemikiran Pas, seakan Pas sudah tidak ada lagi pelapis yang lebih muda untuk ditampilkan sebagaimana Barisan Nasional tampilkan, orang muda, profesional adalah calon terbaik pilihan anak muda jua.

Awal-awal lagi calon Pas sudah menunjukkan sikap yang tidak 'gentleman', lari daripada media dan dihalang dari membuat kenyataan, so apakah itu pemimpin yang bagus untuk dipilih oleh rakyat di Kuala Besut ? Dalam operasi mencari Che Long dibeberapa program termasuk program 'Jom Bersama Che Long', ianya gagal ditemui dan tidak ada sebarang tanda-tanda yang Che Long akan ditemui dalam waktu terdekat ini, dek kerana itu pengundi di Kuala Besut khasnya golongan muda sudah boleh menilai seterusnya memutuskan siapakah pilihan anda. Anda Mampu Mengubahnya.
Ceramah yang dihadiri oleh Presiden Pas juga ketiadaan Che Long
Program 'Jom Bersama Che Long tapi Che Long tak muncul-muncul
Program 'Jom Bersama Che Long berakhir tanpa kelibat Che Long
 Raja 'L' ada Che Long tiada

1 comment:

  1. Yang bodoh piang, lurus bendul, kuat maki hamun, carut, hasut, kuat fitnah, mudah diperdayakan adalah manusia PAS yang disukai oleh DAP.

    Sebab itulah banyak kehancuran pada ummat ini kerana kebodohan Melayu PAS menilai kelicikan dan penipuan bangsa kapir harbi DAP.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...