HARAKAH - Nik Aziz Tak Sempat Solat Dihalau Dari Masjid TUDM Atas Arahan Hj Hadi ? @tunfaisal

Kempen 'bodoh' bersifat memecahbelahkan umat Islam  oleh lidah rasmi Pas tidak pernah terhenti, Harakah hari ini dengan tajuk 'Tok Guru Nik Aziz Dilarang Solat Di Masjid TUDM' jelas sekali menghasut masyarakat dengan menggambarkan seorang tokoh parti itu tidak dibenarkan untuk menunaikan solat dimasjid berkenaan.

Kenapa kempen bersifat seperti ini yang hendak digunakan oleh Pas dalam bulan yang mulia ini, dengan kempen-kempen jaht seperti inilah membuatkan BN tersembam sedangkan hakikatnya apa yang berlaku itu cumalah fitnah semata-mata.

Namun masyarakat sering terpengaruh dengan laporan fitnah seperti itu tanpa melihat kes yang dilaporkan itu dalam konteks yang lebih luas, media rasmi kerajaan pula tidak melihat isu yang dimainkan ini punyai kesan buruk kepada kerajaan, ini kerana apabila media terlalu dipihak kerajaan, kegagalan mereka menghayati watak individu berfikiran bebas, atas pagar atau penyokong pembangkang, menyebabkan isu tersebut dipandang remeh.

"Atas motif apakah Nik Aziz dilarang untuk bersolat dimasjid itu, takkan nak bersolat pun tak boleh ? eeee jahatnya kerajaan, orang nak solat pun tak bagi, kerajaan Islam apa macam ni, kesian kat Tok Guru, dahlah uzur, terpaksa Tok Guru cari masjid yang lain untuk menunaikan ibadat solat"

Sentimen fitnah meraih 'simpati' yang dimainkan oleh media Pas pada saat-saat akhir kempen pilihanraya sudah menjadi rutin, apapun sebagai umat Islam janganlah kita mudah terpengaruh dengan hasutan syaitan itu, kerana tidak mungkin kerajaan Islam BN yang ada hari ini melarang mana-mana umat Islam menunaikan solat atau mengimarahkan masjid tanpa sebarang sebab.
Buktinya sebagaimana gambar dibawah, jika dikatakan atas sentimen politik Nik Aziz dilarang untuk bersolat, kenapa Hj Hadi dibenarkan, jangankan bersolat, bersalam mesra selepas solat pun tak der yang kisah, ini menunjukkan ada yang tidak kena dengan laporan yang disiarkan oleh Harakah. Kalau Hj Hadi pun dilarang atau dilayan enteng oleh pihak pengurusan masjid, sudah pasti admin Facebook beliau kecoh bagaikan murai tercabut ekor. Selamat berbuka puasa. Anda Mampu Mengubahnya.

4 comments:

  1. Inilah sifat syaitan yang diwarisi oleh para pengarang akhbar fitnah no wahid di Malaysia. Dulu mereka menyiarkan bahawa anwar diracun dalam tulisan merah darah... Padahal ianya penipuan dan fitnah semata. Mereka inilah perosak agama islam yang paling utama di malaysia.... Haramkan harakah!!,!,

    ReplyDelete
  2. Weeiii...bodohnya HARAKAHPRAK...kebenaran untuk masuk ke dalam sesuatu kem/pangkalan ATM adalah kuasa pegawai memerintah tersebut bukan KERABAT berpangkat Mejar (B [Bekas])Yusof Ali... Jika nak sembahyang tak perlu nak masuk kem/pangkalan ATM.. Jika masuk sekadar nak tunjuk riak solat bukan kerana ALLAH TAA'LA lebih baik solat saja di masjid -masjid indah di tempat awam yang dibina oleh kerajaan. Sudah2 la PAS nak temberang org Islam... Ingatlah dosa... sudah2 la memecah perpaduan umat Muhammad SAW.

    ReplyDelete
  3. eh eh eh,rumah allah pun ade orang nak kawal ke?bukan die nak pergi mencuri.

    ReplyDelete
  4. hebat awak!! boleh ajar saya cara2 nak baca hati orang.saya pun nak jadi kasyaf macam awak....

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...