MAHASAMPAH TERGEMPAR!!! DADAH DAN KONDOM DIJUMPAI DI KHEMAH ADAM !

KUALA LUMPUR - Keghairahan kira-kira 30 orang mahasiswa yang berkhemah dalam membuat tuntutan memansuhkan PTPTN hari ini terbongkar dengan penemuan beberapa paket dadah jenis syabu ketika pemeriksaan dilakukan  oleh anggota polis selepas mahasiswa tersebut dikatakan bergaduh dengan orang awam yang tidak senang dengan perbuatan mereka.
Beberapa orang mahasiswa dilaporkan bertindak menyerang mangsa selepas mangsa menegur perbuatan mereka yang tidak sopan dan kurang ajar itu. Pada masa sama polis turut menjumpai beberapa helai kondom yang telah digunakan didalam bag salah seorang mahasiswa yang terlibat. Ekoran kejadian itu polis menahan 11 orang daripada mereka bagi membantu sisatan.
Stim syabu ke cai !!
Namun hal diatas tidak berlaku kerana Malaysia mempunyai seorang Perdana Menteri yang baik, jika jahat seperti yang didakwa oleh pembangkang, maka hal diatas boleh diwujudkan dan tidak ada masalah sama sekali. Ada duit, ada kuasa dan ada pengikut semua jalan. Tapi itulah sifat sebenar seorang Perdana Menteri yang dituduh dengan bermacam-macam tuduhan buruk.

Sedangkan Anwar Ibrahim yang disanjung-sanjung itu jauh sekali sifat terpujinya dengan Najib, hanya wartawan menanyakan tentang jam Omega sahaja pun Anwar sudah melenting, dahlah tak nak bersumpah, bagaimana pula kalau dituduh sebagai 'pembunuh'.

Berpada-padalah wahai mahasiswa dalam apa jua tindakan, apa yang dilakukan sekarang adalah satu hal yang tidak betul sama sekali, jika benar PM tu jahat seperti yang dituduh oleh 'bapak kunyit', Adam Adli tu sudah lama mampus, fikirlah jauh-jauh dengan apa yang dibayangkan jahat itu terhadap PM.

Sebagai contoh pemikiran diluar kota skema, sikap Adam Adli yang melampau itu hanya perkara kecil sahaja untuk dibalas oleh seorang yang berkuasa, segala maklumat Adam boleh di akses, apa ke susah nak upah orang langgar atau sebagainya. perlanggaran dasyat kononnya secara tidak sengaja. Ini hanya pandangan peribadi Gk sekiranya PM seorang yang jahat dan dituduh 'pembunuh'.

Apapun biarkanlah mereka dengan cara pemikiran mereka, bagi yang berfikiran terbuka sukar untuk menerima apa yang telah difitnah terhadap PM, ciri-ciri seorang orang jahat jauh tidak ada pada keperibadian seorang PM bernama Najib.

Untuk pembangkang, jika kerajaan BN rasuah, tentanglah rasuah dan penyalahgunaan kuasa itu, semua rakyat setuju, bongkarkanlah pemimpin jahanam yang kuat mengtekedarah duit rakyat itu, pemimpin BN sendiri pu setuju, tapi gunalah pendekatan yang bijaksana.
'Jangan kasari kami' Nanti DBKL hantar Pizza ya !!!
Sebelum itu Malaysiakini melaporkan empat orang siswa mendakwa mengalami cedera ringan dalam pergelutan dengan pegawai Dewan Bandaraya Kuala Lumpur ketika pegawai tersebut cuba merampas khemah mereka pagi ini.

Insiden berkenaan didakwa berlaku pada kira-kira jam 10.15 pagi, apabila pegawai dianggarkan seramai 30 orang itu bersemuka dengan pelajar terbabit dalam cubaan mereka untuk meruntuhkan satu khemah pelajar terbabit.

Empat pelajar berkenaan mendakwa cedera dalam pergelutan yang berlaku selepas itu.

Pengerusi kumpulan pelajar Malaysia Bangkit Mohd Syahid Mohd Zaini berkata, salah seorang pelajar berkenaan mengalami calar manakala tiga yang lain didakwa telah ditumbuk.

Mohd Syahid mendakwa beliau sendiri ditumbuk di bahagian dadanya manakala seorang lagi, Alif Asyraf antara lain didakwa mengalami calar-calar setelah pelajar itu didakwa diheret dan ditendang.

Kumpulan pelajar itu merupakan saki-baki daripada ratusan pelajar yang berhimpun dan berarak di pusat bandar Kuala Lumpur pada Sabtu lalu untuk menuntut supaya pinjaman melalui Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional dimansuhkan.

Mereka seterusnya mendirikan khemah di satu sudut Dataran Merdeka dan bertegas untuk terus berkhemah di situ sehingga perhimpunan 'duduk bantah' BERSIH 3.0 diadakan pada 28 April.

13 comments:

  1. betul,aku stuju,tapi mereka ni tak pernah nak sedar,ibarat kacang lupakan kulit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang Bersyukur4/16/2012 5:41 PM

      Bukan setakat kacang lupakan kulit bro, masalahnya budak2 sewel ni tak sedar betapa susah nenek, atuk dan mak bapak diorang hidup semasa komunis memerintah dan zaman ekonomi meleset tapi diorang tetap tabah mengharungi hidup... Lain pulak dengan budak2 sewel sekarang yang dah diberi kehidupan senang supaya tak hidup susah macam diorang ni memberontak dizaman betapa amannya negara tanpa dijajah dan tiada perang yang penuh dengan peluang pekerjaan yang bagus...

      Dah Kerajaan bagi free langsai hutang PTPTN kalau diorang dapat capai pointer 4.0 pun tak bersyukur, kalau tengok TV3 kelmarin bangsa Cina banyak yang dilupuskan hutang diorang sebab pointer 4.0 cemerlang, malu aku bro melayu macam ni buat demo, aku rasa pointer diorang 1.0 kot tu sebab nak mansuh PTPTN Ptuiiiiiiiiihhh pegi jahanam la mahasewel ni...

      Aku walaupun pointer 3.0 tapi bersyukur dapat kerja bagus dan sekarang ni dapat bukak bisnes selepas habis bayar PTPTN dan bisnes aku dibantu lagi oleh Kerajaan, walaupun bisnes cendawan aku baru bermula 3 bulan tapi aku bersyukur Kerajaan tolong aku dan Kerajan sendiri yang beli stok cendawan aku...

      Terima kasih Kerajaan Sebab Kasi pinjaman PTPTN....

      Delete
  2. Ye betul ...diaorang nie sebenarnya jadi mangsa hasutan....
    sudahlah..kawan-kawan aku penyokong anuar pasca 98 dulu...kebanyakan dah masuk kerja gomen...semua nak tempat selesa sahaja. Sekarang semua menikus n ada yang menyuarakan perjuangan dulu sia-sia dan ikut perasaan. Sekarang bila mereka pula yang menjalankan dasar...baru tahu bagaimana kerajaan menjalan dan melaksanakan dasar untuk kesejahteraan rakyat....cuma malulah kawan-kawan kini jilat ludah sendiri.

    Gua dulu study alhamdulillah dapat biasiswa...sedang kawan lain ramai PTPTN...syukur rezeki ada dimana-mana bagi mereka yang berusaha. Abis belajar terus masuk kerja swasta dan setelah ada pengalaman terus terjun kerja sendiri...segala keselesaan dan kestabilan campak tepi dulu....bila kerja sendiri baru tahu perit jerih dan berjuang mencari rezeki yang tak pasti...kadang ada dan tiada...konsep masih sama kena berusaha keras.

    Apa yang nak gua sampaikan di sini, walau pun gua dulu bukan penentang kerajaan...gua juga bukan golongan yang terhegeh-hegeh pula nak kerja kerajaan. Berbeza dengan kelompok member yang dulu konon kutuk kerajaan tak ingat...tapi kini apa dah jadi????

    Budak2 tak matang nie nanti...percayalah merekalah besok terhegeh-hegeh nak masuk kerja gomen. Memang dasar nak cari perhatian.

    ReplyDelete
  3. kerja kerajaan tu hinake, kita tolong kerajaan mentadbir negara tahu tak? kalau kerja swasta pun itu adalah sebab usaha kerajaan meujudkan pengsekitaran ekonomi yang baik dimana orang orang rmai boleh berniaga dan membuka perusahaan, jadi kita semua saling perlu memerlukan. ok hdup pekerja kerajaan

    ReplyDelete
  4. Abang perut buncit yg bercerita pasal perlembagaan tu berapalah banyak dia berhutang kat PTPTN ye? Mesti beratus ribu tu kalau tak berjuta? Mungkin anak2nya atau sedara maranya semua tak mampu nak bayar balik pinjaman tu, sebab belajar pun tak habis atau kena tendang keluar U. Patutlah dia sibuk mempertahankan mahasewel2 tu, pasal dia pun ada kepentingan sama rupanya.

    Habis tu kalau berhimpun boleh buat suka2 hati dimana-mana suka, mari kita ramai2 berhimpun berkumpul depan rumah dia, dia marah tak rasanya? Sampaikan keperluan undang2 pun dia tak paham apa ke jadahnya nak bercerita pasal perlembagaan. Cuba tanya dia ada tak kaitan perlembagaan dgn undang2?

    Sebiji bercakap cara ketua penjubornya ...

    ReplyDelete
  5. memang sewel se sewelnya para mahasewel ni....x der sekor mahasiswa cina join sama dlm camping tu...sebab mereka x se sewel mcm semua mahasewel tu....mereka bijak dlm strategi mereka menguasai negara ini....x perlu berdemo...belajar sampai habis...dpt kerja...lepas tu buka bisness...bila dah semua ada bisness...maka dpt la mereka kekal dlm menguasai ekonomi negara ini...
    bila kuasa ekonomi mereka besar, mereka boleh control negara ni melalui proksi melayu melayu bekas mahasewel ni yg masa tu dah tua & terhegeh hegeh mintak kerja ngan gomen...

    ReplyDelete
  6. Syabas abang2 DBKL. Penuh kesabaran menjalankan tugas. Tahniah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abang botak bodoh ngaku pandai!!!!
      Ada ke Perlembagaan nak dikuatkuasakan ikut kepala otak dia...
      undang2lah siDogol....Akta tahu tak?....Enactment tahu tak? Akta atau Enactmentlah yang dikuatkuasakan
      dari kelulusan dasar yang dah digezet lepas parlimen atau Dewan Undangan Negeri, meluluskan melalui beberapa proses lain...
      Pegawai Penguatkuasa dah betul dah dalam menjalankan kewajibannya.....GOBLOK!!!!

      Delete
  7. Dia sembang pasal perlembagaan... silap2 baca pun tak pernah... tu yang bengong semacam je... respek kat pekerja DBKL.. klau aku dah lama kena debik budak-budak tu... buat perabih boreh je...

    ReplyDelete
  8. Aku dulu belajar di itm 84-88. Mana ada ptptn lagi. Nak minta biasiswa fama [father & mama] bapa dah lama meninggal dan mak tak bekerja. terpaksalah minta sedekah dengan abg2 dan kakak yg dah bekerja. Final year baru dapat pinjaman dan Alhamdulillah dah settle. Tapi aku cukup berterima kasih sebab kerajaan dah bagi banyak subsidi, kalau tidak tentu yuran kursus profesional aku di itm tersangat tinggi.

    Kalau pengajian tinggi pun percuma, alamat kadar kegagalan pelajar pun meningkatlah, sebab kalau fail pun apa nak rugi. Benda free orang jarang appreciate.

    ReplyDelete
  9. Cuba tgk link ni >>> http://mikirizqi.wordpress.com/drugs/

    Kahkahkah...kantoi...nk cilok pn agak2 la fitnah tu...ni zmn teknologi beb...lu xtakut ke org blh detect sekelip mata?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak bodo ni mana sedar masa depan sendiri, nanti pi minta kerja dengan majikan siapa pun tak mau ambik, dasar tak berakhlak, dah la tu kurang ajar pula. Puak bodo ni nasib baiklah zaman sekarang ni bukan macam zaman Hang Tuah atau zaman Dato' Maharajalela, kalau tak dah lama hilang kepala dari badan, lempar balik pada mak bapak diorang yang tak reti ajar anak, mak bapak tak reti ajar nak sampai anak jadi kurang ajar, pandai kongkek buat anak saja, tapi tak reti ajar anak.

      Delete
    2. Kepada KDN patutnya tahan saja puak bodo tu, mahasiswa konon, tah tah mat pet, kaki ganja, penyamun, muka pun macam penyamun saja, mahasiswa jadah apa rambut macam penyamun?

      Kepada mahasewel yang bangang dan mak bapak mahasewel yang bangang ni, korang sedarlah yang korang dan anak korang ni dah teruk, tak berguna, jadi sampah masyarakat, harap belajar saja di universiti, tapi perangai lebih buruk dari beruk dalam hutan, apa ni semua? Sedarlah terutama kepada mahasewel yang anak orang susah tu, korang nak minta kerja nanti susahlah, orang dah tengok muka penyamun korang tu, gerenti tak mau ambik penyamun kerja dengan mereka, setakat jadi perosak apa guna? Korang nak kerja sendiri macam mana kalau mak bapak pun orang susah, nak minta bantuan dari kerajaan? Sedarlah diri sama, korang tu dahlah menentang kerajaan, layak ke nak minta bantuan dari kerajaan? Buat apa minta bantuan dari kerajaan yang korang tuduh zalim tu, kepada pihak berkuasa, kalau puak bodo ni mendapat susah suatu hari nanti, biarkan saja, lantak dioranglah, kalau rumah terbakar, bomba jangan pergi tolong, biar hangus terbakar dalam rumah, kalau ken samun, biarkan saja, biar dibelasah sampai lunyai oleh penyamun tu, lantak dioranglah, dasar anjing gila macam mahasewel ni mana reti mengenang budi, tak guna tolong sebab dia akan gigit balik bila dia dah senang. Kepada mahasewel anjing-anjing sekalian, korang adalah perosak imej baik mahasiswa sebagai orang yang terpelajar, kelakuan korang melawan arahan pihak berkuasa menyerlahkan bukan saja kebodoh, tapi kurang ajar korang dan menunjukkan korang tak ada akhlak dan macam manalah didikan mak bapak korang sampai begitu kurang ajar sebegini rupa?

      Mahasewel anjing-anjing sekalian, aku pun mahasiswa juga, tapi aku dah tamat belajar dengan jayanya, dan dah kerja pun sekarang ni, korang tu dah lah bergantung harap dengan bantuan orang lain, korang belajar pun kerajaan banyak beri subsidi, terutama yang belajar di IPTA, kalau kerajaan tak bagi subsidi belajar untuk korang, buta huruflah korang, terutama yang anak orang susah yang tak sedar dek untung tu, aku cakap macam ni sebab aku pun anak orang susah, aku sedar akan bantuan oleh pihak kerajaan dari sekolah tadika sampai ke universiti, aku dulu pergi sekolah jalan kaki dua kilometer ke sekolah dari sekolah rendah, bulan puasa pun jalan kaki sambil berpuasa, belanja sekolah 20 sehari saja, boleh beli keropok lekor sekeping dan air segelas, itu sajalah, sebab itu aku sedar diri yang aku bertuah kerana mendapat peluang yang ramai orang lain tak dapat, iaitu pembelajaran di universiti, belajar rajin-rajin, bukannya melalak macam orang gila di tempat awam, ingat nanti dalam periksa nak keluar soalan berapa kali awak melalak di jalanan setiap hari ke? Korang tak sedar diri ke yang nanti bila nak kerja majikan bukannya nak lihat perangai buruk korang, tapi nak tengok sumbangan dan keupaya korang untuk kepentingan organisasi dia, kalau sekadar reti melalak macam anjing kebulur tiga hari tak makan, jangan haraplah ada majikan yang nak ambik korang bekerja, kalau korang minta sedekah kalau aku jumpa pun bukannya aku nak bagi sedekah, aku bagi penendang di muka korang adalah, kerana korang dari kecik sampai besar tak habis-habis menyusahkan orang, dulu kecik kerajaan tolong biaya sekolah kamu, kalau tak ada subsidi ingat boleh belajar sampai ke universiti ke? Aku sokong bukan buta tuli, aku menentang juga bukan buta tuli, tapi dengan pemikiran yang rasional, bukannya macam korang buta kayu buat tindakan melulu hingga menyusahkan diri sendiri, keluarga dan orang ramai.

      Delete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...