ZALIM - DITANAM HIDUP-HIDUP DAN KALIMAH TERAKHIRNYA SYAHADAH

Dengan yakin syuhada' ini mengucap kalimah syahadah sebelum ditanam hidup-hidup setelah dipaksa tentera assad utk melafaz bashar assad itu tuhan, sayu dihati melihat sebuah kematian yang zalim dan tidak berperikemanusiaan, namun Allah Maha Adil, syurga pasti menantinya.
Disebalik kezaliman itu terdetik rasa bersyukur dihati kita bilamana keadaan negara kita jauh lebih aman dan damai, walaupun ada segelintir pihak yang tidak reti bersyukur dan cuba menimbulkan keadaan yang huru-hara.

Tidak kurang pula ada yang mempertikaikan perjuangan pahlawan yang dianggap sebagai komunis, syukurlah kerana tindakan bijak orang-orang terdahulu kita mampu hidup aman sehingga sekarang, bagaimana jika kita ditempat mereka, sukar untuk dibayangkan.
Sungguhpun begitu, tatkala keamanan ini dikecapi janganlah pula kita melampau dengan membuat tuntutan secara tidak bijaksana, sedarlah jika ingin teruskan kedamaian seperti hari ini, dibalik melihat langit yang tinggi, terkadang elok juga tunduk pada bumi yang dibawah. Anda Mampu Mengubahnya...

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...