ADAM ADLI PEMBOHONG !!! PENGAKUAN MAHASISWA BERSAMA PAKCIK BELAKANG SOGO

Seorang pelajar yang menyertai demonstrasi tersebut, Mohd Rafiq (bukan nama sebenar) menyatakan keliru dengan tujuan demonstrasi tersebut dengan kenyataan-kenyatan yang Adam keluarkan sebelum demonstrasi itu dijalankan.
“Saya keliru sama ada demonstrasi ini membantah atau menyokong PTPTN? Sebab ada dua jenis kain rentang yang mereka guna, ‘Tuntutan Pendidikan Percuma, Mansuhkan PTPTN’ dan ‘Jangan Mansuhkan PTPTN’. Jadi, apa sebenarnya tujuan demontrasi ini. Saya rasa macam ditipu,” katanya di sini hari ini.
Lagi satu, apa sudah jadi kononnya perhimpunan itu akan disertai ribuan mahasiswa sedangkan yang muncul jauh dari angka yang sebenar? Sebahagian pula tak nampak macam mahasiswa mana-mana universiti pun seperti gambar di bawah.

Jika jumlah mereka yang kononnya mewakili anak dan adik (tapi sebenarnya mewakili parti politik semata-mata) ditolak, berapa ramai siswazah tulen yang hadir?
“Mereka telefon dan arahkan memanggil ramai lagi orang. Kemudian, berkumpul di sini. Tujuannya, hanya mengikut sahaja tindakan dan pergerakan yang lain,” kata mereka.
Sedikit memalukan bukan? Meraih perhatian orang ramai untuk hadirkan diri ke demonstrasi tersebut semata-mata untuk mencukupkan jumlah pengikut sehingga 5000 orang? Hakikatnya, pengikut yang menyertai demonstrasi itu hanyalah kurang dari 300 orang sahaja.

Selain itu, jelas dilihat, Adam Adli sempat menyuruh beberapa orang lain yang berada di dalam kereta untuk turun dan menyertai pertunjukan demonstrasi mereka ketika berlakunya kesesakan lalu lintas di sepanjang Jalan Masjid Jamek.
Adam dengan bangga mengatakan jumlah yang menyertai demonstrasi itu pastinya mencecah 5000 orang dan majoritinya semestilah golongan pelajar.

Namun, di lokasi demonstrasi itu jelas kelihatan golongan pelajar-pelajar hanyalah duduk di tepi-tepi dan menyaksikan dirinya terpekik-pekik mengecam dan mengutuk Perdana Menteri.

Juga, ada sepasang kekasih yang datang ke demonstrasi itu hanyalah untuk ‘memadu cinta’ dan bukannya menyertai dan menyokong perhimpunan tersebut.
Jadi, di manakah rasional dan tujuan sebenar demonstrasi itu dilakukan?

Adam Adli juga dilihat kurang berucap dan hanya berusara bila perlu sahaja dan lebih memberikan peluang kepada orang lain yang berucap.

Jadi, dimanakah kelantangan suara Adam Adli ketika berbicara menegakkan perjuangan dan kebenarannya walhal secara terang-terang memang tiada kebenaran yang cuba dia tegakkan. - Sumber asal - Mynewshub

2 comments:

  1. HE IS SIMPLY A LOOOOOOOOOSER... jadi pembancuh kopi BABI okey lah tu

    ReplyDelete
  2. dah tahu si adam tu budah bermasalah buat apa ikut cakap dia
    dia tu kan protege anuar ibrahim, kalau mentor dia kaki kelentong, penipu
    mesti protege dia hebat lagi. kena kening lah awak semua. memang low class punya mahasiswa. dahlah menyusahkan orang ramai untuk bersantai hujung minggu.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...