BERSIH 3.0 MEMBONGKAR BUKTI TIPU HELAH TERANCANG

Video terancang oleh Malaysiakini ini sebenarnya sudah kantoi dengan beberapa rakaman video lain dari pihak polis dan pelbagai,konspirasi PR dan Malaysiakini untuk memburukkan kerajaan BN tenyata kali ini tidak menjadi.
Ganasnya polis !!!
"Oleh kerana yakin di bawah kenderaan tersebut terdapat mangsa rempuhan maka orang ramai yang berada ditempat kejadian menterbalikkan kenderaan itu… lihat video di bawah..

Aku yakin anggota Polis yang memandu kenderaan tersebut tidak mempunyai niat untuk melanggar mereka yan berada di tepi jalan itu, mungkin beliau hilang kawalan kerana tunduk untuk mengelak sesuatu.

Dah jadi budaya kita agaknya.. bila seorang pemandu melanggar seseorang beliau akan dibelasah"

Tuilsan merah diatas adalah dari blog pembangkang yang nak cover story dari dilihat buruk terhadap peserta Bersih 3.0. Tinjauan di blog-blog pembangkang semalam rata-ratanya melapor dengan tidak bertanggungjawab. Bnyak berita telah dimanipulasi.

Jika diimbas kembali video-video yang merakamkan situasi perhimpunan Bersih kelmarin, suka untuk merujuk video pertama ini dari portal Malaysiakini. Video ini ,.Situasi yang hendak di diwujudkan adalah polis zalim langgar peserta Bersih hingga terperosok dibawah kereta.

Kedengaran kata-kata yang memperlihatkan keadaan sedemikian untuk meraih simpati diatas persepsi masyarakat yang menontonnya. Diakhir video itu juga semasa peserta Bersih melarikan diri kononnya takut kereta meletup kedengaran siren polis yang agak perlahan, namun tidak pasti peserta Bersih bertempiaran lari kerana takut kereta meletup atau kerana kehadiran polis.

Video kedua dibawah ini pula dari Abuaqif dan TvSelangor (sila rujuk lain-lain vido untuk pengeahan), memang kedengaran kata-kata "Ada orang dibawah" untuk alasan menterbalikkan kereta tersebut, rata-ratanya tiada mata, melihat saja mungkin tidak dapat mengesahkan ada atau tiada mangsa dibawah kereta itu. Kelihata juga disitu peserta Bersih yang bersifat 'Pak Turut' kebingungan mundar mandir tanpa mengeahui tujuan sebenar kata-kata "ada orang dibawah".

Siren polis kedengaran agak kuat pada video ini dan tiada pula kedengaran 'takut kereta meletup" ketika mereka bertempiaran lari. Agak khuatir video Malaysiakini itu sudah disunting dengan suara latar. Jika benar mereka mempercayai ada orang dibawah kereta itu,  logikkah jurugambar  Malaysiakini merakamkan keadaan seperti yang dirakamkan.

Secara logiknya sebagai jurugambar mereka akan berada pada arah kereta terbalik supaya dapat merakamkan mangsa yang berada dibawah, apa tujuan sebenar Malaysiakini? dengan jelas video dibawah menunjukkan  tiada mangsa ketika kereta diterbalikkan.

Apapun Malaysiakini memang profesional dalam mewujudkan perbezaan situasi untuk menguntungkan PR, sekiranya tiada lain-lain video, apa yang anda percayai jika hanya melihat video yang disediakan Malaysiakini itu,

Pelbagai persepsi rakyat akan timbul dan ramai yang akan percaya ada mangsa dibawah kereta tersebut dan wartawan Malaysiakini tidak sempat rakam mangsa kerana kereta nak meletup, dengan sebab itu juga bunyi siren kehadiran polis disunting perlahan supaya penonton yakin mereka semua bertmpiaran lari kerana kereta nak eletup bukan kerana polis datang............

Pembohongan yang sengaja untuk megubah persepsi rakyat terus dimainkan oleh portal dan juga blog pembangkang, antara contohnya boleh rujuk print screen dibawah dan tonton kembali video diatas pada saat ke 14 untuk melihat pemuda bertopi keledar dan pada minit ke 1.16 pemandu kereta tersebut.... Anda mampu Mengubahnya..

3 comments:

  1. celakalah org kelantan... suka buang taik kat negeri org lain... sifat tipikal babi kelantan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. i do agree with Anonymous Apr 29, 2012 09:57 PM below,. i'm a kelantanese, "celaka lah orang kelantan" and "babi kelantan" tu agk kurang ajar,. u better minta maaf dengan pnduduk kelantan yg x terlibat dlam BERSIH,. u know wut, the 'celaka' goes to u klau dah curse innocent person,. pliss think bout it again. AnonymousApr 29, 2012 09:30 PM pliss masuk kelas agama balik k,. maaf klu ayat ni agk x mnyenangkan hati anda.

      Delete
  2. saya bukan orang kelantan dan bukan penyokong PR dan bersih, tapi saya tak berapa berkenan Anonymous Apr 29, 2012 09:30 PM gunakan 'blanket phrase' celakalah org kelantan. Sebaiknya 'celakalah org kelantan yang berdemo di bersih 3.0 dan nik aziz yang membiaya rakyat kelantan untuk berdema di dataran merdeka'.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...