Video Skandal @ahmadmaslan Sekali Lagi Diaibkan

1Malaysia dikelentong gara-gara percaya akan video yang telahpun diedit yang kononnya Sultan Johor enggan bersalam dengan Timb Menteri Kewangan GST Datuk Ahmad Maslan.

Dunia serba canggih pada hari ini memerlukan penelitian terhadap sesuatu sumber maklumat yang diterima, jika sebaliknya kita akan sentiasa berbau 'hancing' ekoran dikencing dan diperbodohkan oleh segolongan puak yang tidak bertanggungjawab.

Pengeditan video ini dapat dikesan menerusi saat 1 hingga ke 6. Ada beberapa pergerakkan 'cepat' yang disunting dapat dikesan disitu, antaranya pergerakkan muka dan tangan kanak-kanak berbaju kuning, hilangnya jurugambar yang berada disebelah kiri dan juga pergerakkan 'cepat' Polis serta Sultan sendiri.

Sekali pandang mungkin ramai yang tidak perasan video ini telah diedit, hakikatnya Ahmad Maslan bersalam seperti biasa dengan Sultan sebelum video ini disunting.

Jadi agak kurang wajarlah jika kerana tidak sukakan GST, fitnah yang mengaibkan ini disebarkan sehingga memaksa Menteri tersebut menyiarkan beberapa gambar untuk memperlihatkan bahawa Sultan tidak punyai masalah dengan beliau. Anda Mampu Mengubahnya.

2 comments:

  1. Assallamualaikum,kami menawarkan urusan pernikahan di selatan thailand (Songkhla @ Narathiwat) mengikut undang2 dan sah disisi ugama. Nikah poligami dan nikah tanpa wali.. selesai nikah terus daftar di konsulat malaysia utk memudahkn daftar di malaysia. Wassalam.
    Klik http://nikahselatanthailand.blogspot.com untuk maklumat lanjut.
    Atau terus ke hotline kami : 0108309780

    ReplyDelete
  2. Rumah mampu milik: DPPM terkejut besar respon positif MB
    Oleh: NAZLI IBRAHIM

    DAMANSARA, 16 APR: Delegasi Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM) terharu dengan kesungguhan Kerajaan Selangor membangunkan rumah mampu milik.

    Presidennya, Datuk Syed Ali Alattas berkata, kesungguhan itu dapat dilihat ketika beliau dan beberapa pegawai kanan DPMM bertemu Dato’ Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali di Bangunan SUK, Shah Alam, pada 27 Febuari lalu.

    Kunjungan itu diadakan bagi membincangkan permohonan DPMM untuk membina 880 rumah mampu milik di Sungai Merab berhampiran Putrajaya.

    rumah mampu milik iklan 01“Saya, setiausaha agung dan bendahari dah jumpa dia. Bukan main bagus, luar biasa sampai arkitek kami terperanjat hingga mulut ternganga.

    “Bila arkitek kita tanya, biasanya tanah seekar dapat 16 rumah sahaja. Kita ada 11 ekar sahaja dan arkitek cakap nak minta kepadatan 80 unit tetapi MB kasi 120 unit. Awak boleh kasi?

    “Arkitek kita kata lagi, mahal nak bayar caj pembangunan. MB jawab, tak payah bayar sebab buat rumah untuk rakyat, beliau tak caj. Macam-macam dikasi,” katanya dalam sidang media di Bangunan DPMM, di Bukit Damansara, di sini, hari ini.

    azminSyed Ali turut terkejut apabila permohonan pembinaan projek itu mendapat kelulusan dalam masa singkat.

    Katanya, DPMM pada awalnya berhasrat menjual unit kediaman projek terbabit pada harga kos tetapi mengubah pendirian untuk mengambil sedikit keuntungan sebagai ‘hadiah saguhati’ bagi disalurkan kepada projek rumah mampu milik lain pada masa hadapan.

    Pembinaan 880 unit rumah mampu milik di Sungai Merab adalah sebahagian rancangan DPMM untuk membina 5,000 unit rumah dalam tempoh lima tahun.

    -NFN-

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...