Nasaruddin Dipecat Atas Arahan Israel

KOTA BHARU - Pas tidak nampak cabaran yang akan dihadapinya jika bekas Timbalan Presiden Nasharudin Mat Isa meninggalkan parti itu dan menyokong parti politik lain.

"Sebagaimana orang bercerai laki bini, tidak apa yang mencabarnya jika sesuatu pasangan itu ditakdirkan berpisah," kata Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kepada pemberita ketika melawat pusat perusahaan madu lebah kelulut Min House Camp di Kampung Pulau, Kubang Kerian di sini, hari ini.

Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan diminta mengulas kedudukan bekas pemimpin nombor dua Pas itu jika menyertai parti lain selepas Nasharuddin, yang juga anggota Parlimen Bachok, digugurkan daripada menganggotai Dewan Syura Ulama Pas.

Tindakan itu dipercayai diambil selepas Nasharuddin pulang daripada mengikuti rombongan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ke Gaza baru-baru ini.

Semalam, dilaporkan Nasharuddin berkata beliau tetap akan terus memperjuangkan Islam walaupun tidak lagi menganggotai Majlis Syura Ulama PAS.

Maknanya selantang Karpal Singh menolak negara Islam, berdosa besar lagi mengikuti Perdana Menteri ke negara Islam untuk menyampaikan bantuan kepada rakyat negara itu.

Apa dosa Nasaruddin sehingga beliau dipecat ? Adakah dia menolak HUKUM ALLAH yang diperjuangkan oleh Pas ? Lebih suci Karpal Singh, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng lagikah daripada Nasaruddin ?

Sungguh berdukacita buat umat Islam, atau adakah arahan daripada DAP yaitu sekutu PAP dari Singapura supaya memecat atau mengambil tindakan terhadap pemimpin yang membantu negara Islam itu atas sebab hubungan intim Singapura dan Israel.
 
Kemungkinan ada berlaku keadaan seperti itu, kerana kita tahu, Karpal Singh, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng tidak akan membantu negara Islam seperti Palestin melainkan orang yang dipecat seperti Nasaruddin.

Sukar untuk diterima jika Pas boleh bersekongkol dengan pemimpin DAP namun pada masa sama memecat pemimpin semacam Nasaruddin. Anda Mampu Mengubahnya.

4 comments:

  1. nik aziz jeless sbb dia tak dpt ikut abe najib ke gaza.... ciannn

    ReplyDelete
  2. keputusan memecat DT HASAN ALI DAN DT NASARUDDIN tidak masuk akal bagi org yg beriman dan berjuang kejalan ALLAH demi islam.

    ReplyDelete
  3. Kepada Allah kita mohon petunjuk.

    ReplyDelete
  4. Smua kenyaataan tidak betul.. Jgn sebarkan fitnah.. Tanyalah tuan punya badan sendiri..

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...