Lebuhraya Rakyat - Tanya Husam ! Bila Nak Siap ?

KOTA BHARU - Lebuhraya rakyat yang hanya mampu disiapkan batu asasnya oleh kerajaan Pas Kelantan antara tujuh projek besar diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kelmarin.

Namun Exco Kerajaan Pas Kelantan, Datuk Husam Musa mendakwa pengumuman projek berkenaan adalah tidak lebih dari meniru program yang dirancang dan dilaksana oleh Kerajaan Negeri Kelantan sebelum ini.

“Kenapa perkara itu tidak dilaksanakan dahulu lagi dan akan dilakukan jika BN menangi, rakyat sendiri boleh menilainya apa yang dinyatakan ketika lawatannya itu adalah meniru apa dilakukan di Kelantan.

“Kita sudah memberitahu kepada rakyat di negeri ini sudah lama, kerajaan negeri mahu membina stadium baru dan wujudkan Lebuh Raya Kota Bharu-Kuala Krai, tetapi Najib baru umumkan sebagai manifesto,” katanya kepada pemberita hari ini.

Perdana Menteri dalam lawatannya kelmarin mengumumkan tujuh projek besar, yang bakal dilaksanakan bagi memajukan Kelantan jika mendapat mandat pada PRU13 akan datang.

Projek terbabit merangkumi pembinaan Lebih Raya Kuala Krai-KB, pembinaan stadium baru, masjid terbesar dan perumahan rakyat dengan peringkat permulaan membabitkan 3,000 unit.

Projek lain, adalah mewujudkan sistem pengangkutan Rapid Kota Bharu, pembinaan kampus bandar Universiti Teknologi Mara dan menjanjikan untuk menyelesaikan masalah air.

Tapi hairan sungguh !, macammana punya otaklah penyokong Pas ni, kena kencing atas kepala pun masih jugak tak sedar, janji nak buat lebuhraya tapi tak buat, kalau setakat janji kemudian tak buat tu kira oklah lagi, masalahnya derma dikutip bukan main lagi, umum kat media kutip juta-juta, janji nak buat akhir Mei 2012, tapi sampai hari ini takder apa yang dibuatnya.

Adakah Husam menganggap mentaliti rakyat Kelantan ini terlalu kampung, sempit dan bodoh ? Jika tidak masakan ia boleh tipu 'atas darat' lagu tu. Umum nak bina lebuhraya, kutip derma dengan rakyat, lepas tu senyap, ishishish, mudahnya kerja, entah macammanalah pemimpin Pas anggap rakyat Kelantan ni sehingga boleh diperlakukan dengan sedemikian rupa.

Ini perkara yang jelas, tidak ada sedikitpun perkara yang bertindih, kalau tanah sanggup bagi kat 'Tauke Cina' daripada bagi kat rakyat, tapi nak buat lebuhraya minta derma dengan rakyat. Apa punya haprak pemimpin macam ni ? Anda Mampu Mengubahnya.

1 comment:

  1. Listen! Teman udah kabo dolu..Projek Lebuhraya Kuala Krai KB akan jadi kenyataan bila Nik Aziz rasmi Pecah Tanah..Najib yang akan tolak tanah.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...