Video - Anwar Hina "Orang Melayu Paling Keparat, Cina Keluarga Kita"

Dalam ucapan Datuk Seri Anwar Ibrahim dihimpunan blackout 505 di Padang Merbok semalam yang sebahagian besarnya dihadiri oleh masyarakat cina, Anwar berkata, "Padahal kamu tahu, orang Melayu diantara paling keparat miskin dalam negara kita, orang cina keluarga kita".

Oleh kerana Pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya merupakan orang Melayu, Anwar turut menyelar pengerusi SPR itu dan menyifatkan pengerusi SPR sebagai "bodoh lebih bodoh daripada budak sekolah"

Sebaliknya Anwar dilihat lebih membela tauke-tauke cina yang kaya raya dan langsung tidak mengaitkan nama-nama 'billionare' berketurunan cina sebagai menerima manfaat daripada pemerintahan kerajaan BN.

Anwar hanya berani mengaitkan nama tokoh Melayu seperti Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary dan tokoh India Ananda Krishnan, seolah-olah beliau menutup mata jika kekayaan itu dimiliki oleh orang cina seperti Robert Kuok, Vincent Tan dan lain-lain cina lagi biarpun mereka ini tidak terlepas daripada menerima manfaat hasil dari pemerintahan kerajaan BN.

Kebaculan Anwar kepada orang cina jelas dapat dilihat pada rakaman ucapan beliau dibawah, apabila Anwar dilihat 'bengong' dan terkedu seketika selepas menyebut nama Ananda Krishnan, Anwar tidak sebegitu lantang sebagaimana ketika beliau menyebut nama Syed Mokhtar, Anwar seperti teragak -agak untuk mengaitkan nama tauke cina sebelum mengambil keputusan untuk tidak mengaitkannya.

"Kerja apa ? bagi setengah billion, suku kepada Syed Mokhtar, kerja apa ? Bagi billion ringgit kepada tauke judi Ananda Krishnan.........................................................................Minyak, petroleum, dipesisiran pantai Sarawak".

Kenapa Anwar tidak mengaitkan sama nama tauke cina, Anwar takut ? Atau Anwar sudah diberi amaran oleh cina-cina DAP ? Orang Melayu kaya, Anwar bising, orang India kaya, Anwar bising, orang cina kaya raya, Anwar bisu sekaligus menghalalkan apa saja asalkan kaum cina. Anda Mampu Mengubahnya.

23 comments:

  1. Anwar sudah naik gila sebab tak jadi PM. Budak darjah 4 pun tahu. Pening-pening kes dimahkamah banyak lagi tak settle, ingat kalau jadi PM boleh arahkan Pejabat Peguam Negara hapus kira kes macam masa jadi Tim. PM dulu, suruh dan salah guna kuasa polis utk tutup kes liwat 1 dulu.Malangnya Allah masih syangkan Malaysia ni, kalau tak PM kaki liwat.

    ReplyDelete
  2. anuar apa kamu cakap ni?

    ReplyDelete
  3. ORANG YANG BEKERJA SAPU SAMPAH/KOREK LONGKANG/PELACUR/PENGEMIS LAGI MULIA DARJATNYA DARIPADA PENGKHIANAT ÄGAMA,BANGSA,NEGARA BERNAMA ALJUBURY ALTALIBARUTY ALKAFIRUNY".

    ReplyDelete
  4. Beruk ni dah buang tebiat sbb lama tak dapat pungkoq. Dia ni akan mati dalam keadaan yg amat hina nnt sbb memecah belahkan org melayu sekaligus memecah belahkan org islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku nak tengok anwar ni bila mati nanti bagaimana keadaan dia ni.. adakah macam dalam cite Tanah Kubur...

      Delete
  5. dia kata jgn hina kaum lain,tpi tersebut jgk nama org india...tu dia terkedu tu...hehe kantoi...

    ReplyDelete
  6. Boleh ke kata2 al jub ini disebut menghasut diperhimpunan yang tak dapat kebenaran? Kalau ya, dalam apa kes boleh dikategerikan dia? Saya bukan lawyer, tapi kalau saya tak berani langsung nak buat begitu. Kenapa al jub boleh kata begitu, mana dia penguat kuasa Negara ini?

    ReplyDelete
  7. inilah contoh terbaek petualang bangsa...selama 7 keturunan sejarah tanah melayu akan memutarkan sejarah petualang ini..hingga kiamat tiba..
    menghina bangsa sendiri...

    jelik dan meloyakan...inilah contoh terbaek barua cinabeng...

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum admin dan semua pembaca,

    Iklankan barangan yang ingin dijual atau perniagaan anda di laman web www.produkmuslim.info

    Kerjasama anda membantu Produk Muslim sangatlah dihargai dan diucapkan ribuan terima kasih

    ReplyDelete
  9. Lihatlah dan sedarlah Bangsa Melayu ku semua. Dengarlah bagaimana hinanya kita dibuat oleh seekor Melayu ini. Adakah dia ni dilahirkan dari darah bukan Melayu, kemudian masuk Melayu sebab nak masuk politik?
    Kenapa dia sengaja memburukan Kerajaan dan Orang Melayu sahaja? Apa bezanya dengan dirinya dan PR tu? Janganlah cakap tak serupa bikin. Sampai bila kita nak dengar cakapnya sahaja tapi bukti tak ada pun! Kesian, kesian.

    ReplyDelete
  10. memang BABI , SIAL, HARAMJADAH Nuar Beraim ni ...

    ReplyDelete
  11. Dia nuar gila meroyan dia ingat cina sokong dia boleh jadi pm.

    ReplyDelete
  12. Dasar anjing Yahudi...sialan ko Nuar, semoga ALLAH melahnat org munafik seperti kamu...

    ReplyDelete
  13. Lama dah saya perasan, bila anwar kantoi menipu atau memfitnah, maka dia akan sambung cakap dalam bahasa inggeris... Konon2 dia susah nak cakap atau terangkan dlm BM. Jadi barua2 yang dengar akan tak perasan yang aljubb ni dah kantoi menipu dan memfitnah. Lihatlah contoh bilamana aljub nak kaitkan albuhary dan ananda dgn rasuah dan salahguna kuasa umno dlm klip diatas.
    Setan lahanat aljubb ni...

    ReplyDelete
  14. Anwar hanya layak jadi PM ... Pengkhianat Melayu.

    Bila la nak mampus?

    Dah bosan dah ...

    ReplyDelete
  15. Si PELIWAT TUA nie yang paaallliinnnngggggg keparat kerana terlampau bodoh. Dah rakyat pilih BN untuk menang PRU 13 dan Najib jadi PM, si PELIWAT TUA ni tak paham-paham. Belah udah ler, pergi jer jadi ke USA untuk jadi pensyarah....sana ramai budak2 LGBT untuk memuaskan nafsu songsang. Kalau budak2 lembut mengadu nak markah lulus, apa lagi, hang liwat lah....serupa anak kau tu. Dapat segulung ijazah dengan melacur diri.....eeee memang keluarga songsang.

    ReplyDelete
  16. TAKKAN TERDESAK SGT SAMPAI SANGGUP JILAT BONTOT CINA KOT..HAHA..DH KALAH DH LA..SUDAHLA..HAHA..KAU TU YG MELAYU KEPARAT WAHAI ANWAR OI..

    ReplyDelete
  17. Hahaha sampai terslah sebut nama... Jgn kena saman lak udah ler

    ReplyDelete
  18. Anwar..anwar..aku tktahu nk ckp apa lg.. isi ucapannya sudah tidak segah dulu.. point2 dlm ucapannya berterabur.. justifikasi serangan pd musuh sudah tumpul.. ko sedang menuju kemusnahan wahai Nuar..hanya org2 sakit mental dan bodoh jd pencacainya shj tetap percaya..

    ReplyDelete
  19. hoi anwar pengkhianat, nama cina yang kaya2 ko tak sebut ker?

    tapi takpa, mari kita boikot barang cina sampai cina jadi miskin! sebagaimana anwar tak sebut nama cina yang kaya2 kononnnya cina itu miskin.

    ReplyDelete
  20. Anuar memang sial!!!!!!

    ReplyDelete
  21. Lihatlah bertapa RAJA DRAMANYA Anwar Ibrahim nih....kalau kita lihat dalam keratan video lain...di awal ucapan...dia ada menyebut tentang walaupun jerebu melanda tetapi rakyat tetap hadir dan dia salute......cuba lihat pada setiap video orang tua keparat nih....ada orang bakar kepak ayam ker kat belakang pentas?????? tidakkkkk rasanya dia minta supaya dibayangkan latarbelakang dia berucap berjerebu kuat dan dia mahu dunia melihat kesungguhan dia dan rakyat yang menempuh jerebu kuat demi perjuangan...adoiiii gagal lah drama...nampak asap berkepul-kepul macam bakar sampah.... hehehehehe....

    ReplyDelete
  22. JEREBU KER ASAP BUATAN??????
    Lihatlah bertapa RAJA DRAMANYA Anwar Ibrahim nih....kalau kita lihat dalam keratan video lain...di awal ucapan...dia ada menyebut tentang walaupun jerebu melanda tetapi rakyat tetap hadir dan dia salute......cuba lihat pada setiap video orang tua keparat nih....ada orang bakar kepak ayam ker kat belakang pentas?????? tidakkkkk rasanya dia minta supaya dibayangkan latarbelakang dia berucap berjerebu kuat dan dia mahu dunia melihat kesungguhan dia dan rakyat yang menempuh jerebu kuat demi perjuangan...adoiiii gagal lah drama...nampak asap berkepul-kepul macam bakar sampah.... hehehehehe....

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...