Zahid Hamidi Sifatkan Peluk Lim Guan Eng Seperti Melepaskan Anjing Tersepit ?

"Spt melepaskan anjing tersepit, biarpun nilai kemanusian patut atasi perbezaan. Semua dipolitikkan. Murahnya nilai maruah dia". Itulah kenyataan yang menggambarkan kemarahan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dengan kenyataan yang dibuat oleh Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng terhadap Umno. (rujuk pada klip video dibawah.)

Kenapa Zahid tak tanya 'apa lagi cina mahu?', setelah beliau sendiri yang turun padang melawat keluarga mangsa disamping mesra berdakapan dengan Lim Kit Siang, akhirnya sebagai tanda penghargaan diatas keprihatinan Zahid itu, Lim Guan Eng membalasnya sebagaimana kenyataan pada rakaman video diatas.

Lim Guan Eng - "Who ever lah, Umno ka, JKP ka, kakaka ka, kita hantar saja"

Ahmad Zahid Hamidi - "Murahnya nilai maruah dia".

Bagaimanapun, wayang cina yang dimainkan oleh Lim Guan Eng sangat jelas kelihatan, tapi tidak mengapa, masa masih panjang, kita akan sama-sama boleh melihat sejauhmana wayang itu hendak dimainkan. Secara zahirnya mungkin kenyataan mereka itu bunyinya seperti 'kasar', tapi itulah politik, disebaliknya punyai maksud yang tersirat demi masing-masing menjaga kepentingan politik masing-masing.

Pemimpin Umno selamanya takkan serik dipermainkan oleh komunis, mereka lebih suka membantu komunis daripada membantu pejuang, apakan daya ? Anda Mampu Mengubahnya.

5 comments:

  1. Bukan anjing tersepit tapi babi bodoh tersepit. Bila Cina mampus semua cina Dap bising. Dasar rasis, DAP ini menyebabkan aku benci Cina.Boikot Kedai Cina/ Buy Chinese Last.Minta umno saman aje babi ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun sama....bila da terserlah kebiadapan mereka sekarang ni....perasaan selama ni tak berapa nak pertikaikan sangat diorang byk monopoli ekonomi tu bertukar menjadi perasaan tak puas hati...di tambah pula pandangan mereka bila minta bantuan atau ke kedai mcm nak tak nak je layan igt tak ada duit dan berlagak...lepas tu diskriminasi orang melayu dalam pekerjaan...memang tak ah belanja duit dekat kedai cina..seboleh2nya elak...kalau tak ada pg kedai bangsa lain asalkan muslim....last sekali baru cina....sorry to say!melampau!

      Delete
    2. yeap betul, semakin menyampah saya dgn bangsa bermata sepet DAP nih... entahle, tgk muka anak gampang LGE dan yg sama dgnnya, tambah getik dibuatnya!

      Delete
  2. Cina LGE ni memang tak reti bahasa dan keturunan biadap!!! Tapi UMNO dan Melayu-Melayu lagi tak reti bahasa masih nak berbaik sangka dengan DAP! Cina lakhnat ni. PM DS Najib apa lagi taburlah banyak-banyak bantuan pada bangsa yang tidak tahu mengenang budi ni. Terus...teruskan bantuan apa nak tunggu lagi????????????????? Memang BAHLOL.

    ReplyDelete
  3. Apalagi UMNO mahu? SAMAN itu Lge la.... kita dah tengok video ni ..... Berani ke umno p pinang?.... Hehehe... Kita tengok umno penang ni anok jate ke pondae... Hehehe

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...