Budak Hilang Dalam DUN Sendiri Pun Nik Aziz Tak Tahu

KOTA BHARU – Akibat kemiskinan hidup, sebuah keluarga terpaksa mempertaruhkan anak lelakinya seusia 12 tahun demi meneruskan kehidupan dengan menjaja kuih, namun agak malang apabila anak lelakinya itu dilaporkan hilang hampir sebulan lalu setelah tidak pulang ke rumah selepas keluar menjaja kuih.

Ibunya, Mazhamizan Mokhtar berkata anak keduanya, Mohd Zafran Fakhrullah Zulkarnaim tidak pulang ke rumah sejak 5 Januari lalu selepas menjalankan kegiatan rutinnya menjual kuih yang dibuatnya menggunakan basikal di sekitar Pengkalan Chepa.

Mazhanizam berkata, biasanya walaupun menjual kuih sehingga lewat malam dia akan pulang ke rumah terlebih dulu sebelum berjumpa dengan rakannya-rakannya mahupun bermalam di rumah kenalannya.

“Dia membantu saya menjaja kuih dengan basikal dan akan pulang seperti biasa jam 10 malam atau 11 malam, namun pada hari kejadian, sehingga jam 1 pagi, Zafran masih tidak pulang ke rumah.

Mazhamizan memberitahu, dia menjadi bertambah bingung kerana anak kedua daripada empat beradik itu mengingati nombor telefonnya dan akan memaklumkan kepadanya jika pulang lewat mahupun sebaliknya.

Malah lebih menyedihkannya apabila anaknya itu tidak sempat menemui bapa kandungnya yang meninggal dunia selepas dua minggu dia menghilangkan diri.

"Saya usaha mencari di rumah rakan-rakan tetapi mereka memaklumkan tidak pernah berjumpa dengan Zafran. Jadi kami nekad meletakkan gambar Zafran di kedai-kedai kopi dan merata tempat. Sehingga hari ini tidak ada yang tampil berikan maklumat jadikan saya semakin takut," katanya.

Ibu kepada empat anak itu berkata, pada mulanya dia ingatkan anaknya itu ada di rumah saudara-maranya namun selepas 10 hari gagal menemuinya dia membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Bharu.

“Saya hanya bermimpi yang anak saya kini dibawa jauh dari sini. Saya mahu melihat dia cemerlang dalam pencapaian Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) tahun ini,” katanya.

Murid darjah enam Sekolah Kebangsaan Chempaka itu, mempunyai parut di sebelah kiri pipi, berkulit gelap dan mana-mana individu yang pernah melihatnya diharapkan boleh menghubungi ibunya di talian 0129559671 dan 0129556672 dengan segera.

Tidak terfikirkah rakyat Kelantan yang dambakan syurga daripada Pas akan hakikat sebenar yang berlaku ini, apa maknanya seorang kanak-kanak berusia 12 tahun turut terpaksa membantu keluarga mencari rezeki sehingga jam lewat malam. 

Kes yang berlaku ini adalah didalam DUN yang diwakili sendiri oleh Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, namun kita yakin Nik Aziz pasti tidak tahu akan hal ini kerana sibuk mengira untung hasil menggadai tanah dan menjual balak di Ulu Kelantan.

Kemunduran negeri dari aspek pembangunan yang bermanfaat kepada rakyat menjadikan derita seumpama ini akan terus menjadi barah, kelembapan otak pemimpin Pas setakat hari ini tidak menunjukkan tanda-tanda dimana rakyat Kelantan akan menikmati kehidupan yang lebih baik jika masih memberi peluang kepada Pas memerintah. Anda Mampu Mengubahnya.

4 comments:

  1. nik aziz dh tak kompeten. sila 'get out' next pru, tolonglah!!!!

    ReplyDelete
  2. Hoi..Kucing kat rumah ko berak kat mulut ko pon salah TG ke.......Ptuihhhhhhh


    Sikit2 nak politikan.....Bangang betul

    ReplyDelete
  3. abih yg pr asik do politikkan semua bende ... sikit2 slah bn x pulak ko pasann ..bodol betul...tahu pon ko bile orang cakap sikit2 ko kate nk salahkan nik aziz.. tu la jangan asik nk tgok taik org.. tgok lu punya taik sendiri la bahlol

    ReplyDelete
  4. budak hilang report polis la...ngok ngekk

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...