Video - Nik Amar: Hanya Cina Kelantan Layak Miliki Tanah, Nga Dan Ngeh Cina Mana ?

Inilah kerja standard pemimpin Pas, selagimana boleh auta, selagi itulah akan diautanya, sebelum isu tanah melibatkan pemimpin DAP yaitu Nga dan Ngeh ini timbul, Exco Kerajaan Pas Kelantan Datuk Nik Amar Nik Abdullah mendakwa hanya kaum Cina yang berasal dari Kelantan sahaja yang diberi pajak serta boleh memiliki tanah-tanah di Kelantan.

"Ya kita bagi, memang kita ada bagi kepada orang cina, tapi orang cina orang Kelantan".

Kenyataan itu dibuat ketika menjawab isu Lembah Sireh beberapa bulan yang lalu, bagaimanapun bila terbongkarnya isu tanah lebih 10,000 ekar yang dimiliki oleh syarikat kepunyaan Nga dan Ngeh, lain pula yang diautanya,

Pendek kata apa jua isu yang timbul berhubung kerajaan Pas Kelantan semuanya dipusing dan dijawab ikut suka, namun penyokong taksub mereka tetap menelannya, alangkah bertuahnya Pas punyai penyokong-penyokong yang sedemikian rupa. Anda Mampu Mengubahnya.

4 comments:

  1. Wahai Rakyot Kelate JOM UBAH KE BN PULOK !

    ReplyDelete
  2. Perlu diingatkan pemilikan tanah oleh individu dan syarikat adalah dua perkara yang sangat berbeza ..

    Apa yg dimaksudkan oleh Nik Amar adalah pemilikan individu yang boleh ditafsirkan mengikut kaum atau Anak Kelantan atau dsb .. manakala dalam kes Ngeh dan Nga, ia adalah melalui pemilikan syarikat yang mana syarikat tidak boleh ditafsirkan sebagai manusia ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodos. pemilik syarikat manusia atau hantu?

      Delete
    2. dia oyat nak milik tanah kena cino klate.. Ngeh n Ngar melalui syarikat hanya pajak 50 thn bukan tukar hak milik. dan lg masa perjanjian dibuat pengerusi syt tersebut adalah Dato Seri Wong Yeon Chai. Pertukaran komposisi pengarah dan pegangan saham dalam Upayapadu Plantation Sdn Bhd telah dimaklumkan kepada Yayasan Islam Kelantan pada Mei 2012 di mana ekoran pertukaran tersebut, pihak syarikat dikehendaki membayar sumbangan kepada YIK sebanyak RM1.5 juta.

      Delete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...