Nik Aziz Dakwa Wanita Kena Cerai Sebab Bermasalah, Termasuk @abby_abadi112 Ke ?

KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan semua wanita yang menjadi janda akibat diceraikan suami semuanya dikalangan golongan wanita yang bermasalah.

“Saya tidak suka sebut keburukan orang lain. Awak fikir sendiri mana boleh seorang suami ceraikan isterinya kalau tidak ada masalah.

Kenyataan itu dibuat ketika mempertahankan pendirian Pas berhubung pemecatan terhadap bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa sekaligus dilucutkan sebagai anggota Majlis Syura.

Nik Aziz juga mahu semua pihak memikirkan sendiri perbuatan dan sikap pemimpin itu terhadap Pas selama ini.

"Semua benda kena ikut kaedah, kalau di syarikat pekerja boleh dibuang jika buat hal, begitu juga pemain bola sepak boleh juga dibuang kalau tidak tunjuk prestasi baik, ini lebih-lebih lagi kalau bercakap soal Islam, lagi kena cermat," katanya di sini hari ini.

Semalam, Setiausaha Majlis Syura, Datuk Nik Zawawi Nik Salleh mengesahkan Nasharudin digugurkan dari jawatan Majlis Syura, setelah didapati melanggar peraturan-peraturan berjemaah seperti yang ditetapkan parti.
 
Pemecatan bekas Timbalan Presiden Pas itu jelas menunjukkan sikap sebenar parti yang memperjuangkan Islam, jawatan bekas Timbalan Presiden adalah satu jawatan kedua tertinggi didalam parti, individu yang memegang jawatan itu pastinya orang penting didalam menentukan hala tuju sesebuah parti, maka bagaimana boleh kita fikir orang sepenting itu boleh dipecat?

Satu keadaan yang sangat luar biasa, apakah perjuangan parti yang memperjuangkan Islam sanggup membuang orang yang mengucap dua kalimah syahadah demi kaum kafir yang jelas menentang dasar Islam, atau adakah bekas Timbalan Presiden Pas itu menentang perlaksanaan hukum hudud sebagaimana yang ditentang oleh Karpal Singh. Anda Mampu Mengubahnya.

Kalau ikut teori Nik Aziz, Abby Abadi pun bermasalah juga, patutlah diceraikan suami, selalunya orang yang bermasalah turut akan pilih parti yang bermasalah.

5 comments:

  1. Surat Terbuka Untuk Presiden UMNO – Kerakusan Kuasa Hishamuddin Hussein (BACA DISINI)

    ReplyDelete
  2. KINI YG KELUAR PAS IALAH PARA ULAMA...TAPI YG MASUK PAS CUMA ARTIS YG BERMASALAH...DONT WORRY BE HAPPY!

    ReplyDelete
  3. AAB... asal ada b**** semua artist bulih masuk PAS

    ReplyDelete
  4. ABby kena cerai tu sebab ada masalah la tu. Betul la kata Pok Nik. Tapi Pok Nik juga yang kutip dia pulak. Hahaha..... kan dah kena kat batang hidung sendiri.

    ReplyDelete
  5. Ini lagi satu samdol. Nik Aziz guna kiasan perceraian suami isteri merujuk kepada hilangnya kerjasama antara PAS dengan Nasharudin. Nik Aziz tak cakap "isteri bermasalah" tapi "kalau tidak ada masalah"; merujuk kepada masalah dalaman antara PAS dengan Nasha. Mana relevan cerita pasal Nasharudin boleh termasuk cerita Abby?

    Tolong hentikan cerita yang boleh melaga-lagakan sesama Muslim dan dikhuatiri boleh mengundang fitnah!

    - Anti UMNO dan macai2nya

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...