Video - Nik Aziz Ubah Konsep Sambut Maulid Nabi Dengan Drama Abby Dan Artis Pas

Kita tidak hairanlah jika kalimah Allah pun sanggup diberi izin guna secara terbuka dan meluas bagi tujuan menyebarkan agama tertentu sekaligus berpotensi untuk mengelirukan umat Islam didalam negara kita.

Ini kerana Ularmak politik sememangnya begitu bagi menjaga kepentingan politik sempit mereka, jika dahulu mereka pernah menghina Nabi Muhammad SAW dengan menyatakan bahawa Nabi kita Muhammad SAW adalah sama sahaja dengan mana-mana Mat dikampung kita yang merangkumi kepelbagaian Mat termasuklah Mat Rempit, Mat Drug dan sebagainya.

Kenyataan menghina yang dibuat oleh Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat itu hanyalah dalil bertujuan untuk menidakkan sambutan maulid Nabi yang sering dilakukan oleh umat Islam dari zaman berzaman yang bertujuan tidak lain selain untuk memperingati Nabi Kita Muhammad SAW.

Bagaimanapun hari ini keadaan itu sudah berubah, sambutan maulid Nabi yang didakwa Nik Aziz sebagai kerja tak sudah itu akhirnya ditukarkan kepada sambutan menerusi drama demi menghidupkan kembali pengalaman artis-artis yang menyertai Pas.

Sambutan maulid untuk memperingati Nabi Muhammad SAW dan sambutan menerusi drama demi menghidupkan kembali pengalaman artis-artis yang menyertai Pas adalah dua perkara yang sangat jauh berbeza darisegi manfaatnya kepada umat Islam itu sendiri. Anda Mampu Mengubahnya.

1 comment:

  1. Kalo pasai drama/rencana pasai maulid Nabi kat tv mmg ada byk..tiap2 tahun mcm2 di sediakn...tau nak kutok aje...

    Baik wat drama pasai tanah kat kelantan yg di sedekahkan pada cina dap...mst MELETOPnyer...

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...