Nik Aziz Malu - Ingat Singgah Masjid Ambil Wuduk, Rupanya Basuh Muka Nak Menyamun

TENDONG – Penyebaran dakwah Islamiah Pas di Kelantan dilihat agak terkesan dengan pembentukkan akhlak dikalangan remaja yang terpengaruh dengan amalan kepimpinan Pas yaitu menggunakan Islam demi menjaga kepentingan politik.

Bukti terbaru penangkapan dua orang remaja yang singgah di masjid untuk membasuh muka bagi mengaburi mata masyarakat dalam usaha mereka untuk menyamun motosikal  yang di parkir, jam 5 petang semalam.

Jemaah, Zaradi Mohd Zain, 47, berkata, kehadiran dua remaja yang tidak dikenali mengundang curiga kalangan penduduk di sini.

Menurutnya, tindakannya yang mundar-mandir di sekitar masjid dan menuju ke kolah didapati hanya mahu mengelirukan jemaah masjid.

“Mereka tidak pula mahu mengambil wuduk sebaliknya hanya berkeliaran sekitar masjid tanpa sebarang urusan.

“Selesai solat, kami dikejutkan dengan bunyi bising dan penduduk menangkap mereka kerana cuba mencuri motosikal Yamaha LC,” katanya, semalam.

Sementara itu, saksi yang hanya mahu dikenali Phua, 71, berkata, sebelum kejadian ini, dia melihat kelibat dua remaja berada di motosikal Honda EX5 di kafe siber, pada jam 1.45 petang.

“Terkejut dengan jeritan saya, mereka lari tanpa sempat mengambil motosikal berkenaan.

“Saya agak mereka bukan orang tempatan kerana semua penduduk di sini sedar, ada kamera litar tertutup (CCTV) dipasang di kedai berkenaan,” katanya, semalam.

Menurutnya, penduduk juga yakin ini bukan kejadian pertama yang dilakukan remaja berkenaan, kerana penduduk melihat kelibat mereka beberapa kali petang semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Pasir Mas, Asisten Komisioner Haliludin Rahim ketika dihubungi, mengesahkan ada menerima laporan berhubung perkara terbabit.
Ini satu bala yang sedang melanda akibat pembawaan politik yang mempergunakan Islam sebagai topeng untuk dilihat baik.

Sepatutnya rakyat Kelantan tidak hanya berkata kepada remaja itu bahawa “Mereka tidak pula mahu mengambil wuduk sebaliknya hanya berkeliaran sekitar masjid tanpa sebarang urusan.

Sebaliknya ayat itu patut ditujukan kepada sebahagian besar pemimpin Pas dimana "Mereka (Pemimpin Pas) tidak pula melaksanakan hudud, tetapi hanya tahu berceramah dan mengutip derma".

Akibat dari berceramah dan mengutip derma, rakyat khasnya golongan remaja terpengaruh dan menggunapakai kaedah sama dalam mengisi usia muda mereka, akhirnya siapa yang mendapat susah dan siapa yang mendapat malu, siapa lagi kalau bukan mereka dan keluarga mereka. Demi kemusnahan, pastikan memangkah Pas untuk kemunduran. Anda Mampu Mengubahnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...