LEPAS USTAZ BUDAK, USTAZ TUA PULA FATWA HUKUM 7 KALI KAFIR ???



" Cakap bohong, mungkir janji, pecah amanah ni pun syirik, dosa besar lebih dari orang yang berzina, ni saya tak kata kafir, dalam hukum dia kata 7 kali kafir."

Merujuk kepada ceramah Ustaz yang telah dewasa ini terdapat beberapa kekeliruan yang GK rasa ianya patut dijelaskan sebelum perkara ini akan diambil menjadi sebagai satu pegangan atau kepercayaan untuk hidup atau dibawa berhujah.

Sebelumnya GK pernah merujuk kepada salah seorang Ustaz Pas dan bertanya kepada beliau mengenai hukum perkara ini. Tapi GK kata Ustaz Umno yang cakap hukum 7 kali kafir ni, dengan lantang Ustaz Pas kata " Ni lah Ustaz Umno yang sesat, Siapa nama Ustaz itu? Dimana dia ceramah lagu tu. Mana ada hukum sampai 7 kali kafir, serupa juga dengan syirik,kufur dan kafir mana boleh sama. Tak tahu nak bercakap, ni lah masalahnya."

Tapi GK jawab lupa dah nama Ustaz tu tempat dan sebagainya. Kalau GK kata Ustaz Pas yang cakap pasti dia akan backup, Itulah perangai puak Pas. Ketika ceramah ini, Nik Aziz langsung tidak menyentuh atau membetulkan yang dianggap membenarkan istilah hukum 7 kali kafir. Begitu juga dengan syirik,kufur dan kafir yang dikatakan serupa ataupun sama. Ini satu lagi perkara yang meyeleweng akidah umat Islam sedikit demi sedikit dan satu masa ianya akan menjadi perkara remeh yang sesukanya akan dipermainkan.

Sepatutnya hukum hakam agama ini tidak dipolitikkan sehingga berlakunya tokok tambah yang akhirnya akan menjadi satu hukum kepada orang yang jahil. Beginikah cara untuk menegakkan Islam??? Anda mampu mengubahnya.
Video klip Penuh Ustaz Budak kata Nik Aziz Nabi Klik Di SINI

8 comments:

  1. aslm sume,saja nak tanya,apsal semua ni time nak pilihanraya je ditimbulkan,kenapa tidak sebelum ini,benarkah kerana kekeliruan untuk menyelamatkan akidah umat islam???

    atau saja nak menguntungkan umno?apapun walau saya pro pas,tapi perkara ini tetap salah dan perlu diperbetulkan.yang tak syok dengan pas ni cam ginilah,pentadbiran ok tapi pasal agama ni banyak sangat keliru.mohon ia dibetulkan.

    ReplyDelete
  2. ish teruknya mulut dia.

    ReplyDelete
  3. Bagi aku sume tak betul baik pembangkang atau kerajaan...( Bukan atas pagar )

    ReplyDelete
  4. harap2 tentera dapat ambil kerajaan hanya pemerentahan Tentera dgn disiplin saja boleh menyelamatkan negara dan melayu.

    ReplyDelete
  5. sangat setuju komen yg terbaru , biar tentera ambuil alih baru senang kita kerjakan bangsa cina yang tahu tak tahu diuntung.

    ReplyDelete
  6. Ambo tok sir oghe make gaji buta12/18/2011 7:42 PM

    Salam GK,

    Awat la.. lagu ni lak jadinya.. Awat hampa pelek ka.. tak pelek tara mana aiih.. ni laagi la pelek tak pelek ka.. cor hampa tengok ni.. mesti pelek punya hihihi...

    http://paklongonline.blogspot.com/2011/12/pas-pelik.html

    ReplyDelete
  7. Samo puak dia diri pun dok baloh jugak, Sabit pun rama puak dio pakat tubik pakatan pun lagu ni crita nya.. kawe yak dulu kalo lagi tau kata puak ni nih tok leba klarah tak rak dok wey.. hak mana sero nak ubah tuh bila lagi pade dah terok bdaah ka guano gamok gu...ubah ubah lah..

    ReplyDelete
  8. PUKIMAK punya pegangan. Kalau Kafir tu Kafir la, apa pulak 7 kali. Analoginya : gagal tu gagal la, apa lak 7 kali gagal..

    Bangang, elok memantat je...sihat tubuh badan !

    CHELAKO-CHELAKO-CHELAKO-NIK AJIS-CHELAKO-CHELAKO-CHELAKO !

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...