USTAZ BUDAK LONDEHKAN HUSAM BIAR ILMU DIDADA !




















Ilmu didalam dada bukannya di kertas, yang part ni baru betul Ustaz Budak. Kalau ilmu duk di kertas ramailah orang jadi orang alim, Cina buleh baca, India boleh baca kalau setakat baca tengok kat kertas. Ya tak ya jugak kata Ustaz Budak ni kan.

Kenkadang GK pun kecut perut betullah dengan Ustaz Budak ni, bukan apa, kepetahannya itu dapat memeningkan lawan ataupun kawan. Cumanya kita ambil kata-kata diceramah Ustaz Budak, kita baling balik kat pemimpin Pas baru betul. Takkan Pas nak marah :). Ibarat meludah kelangit pipi sendiri terkena liurnya.

Kalau kena kat pemimpin UMNO pun rilaks je. Takkanlah pemimpin Pas yang memperjuangkan Islam ni nak marah, tak mungkin !!! Oleh itu buat semua Pemimpin Pas supaya lebih belajar Islam dan jangan hanya tahu baca di kertas atau bila timbul isu baru nak hafal.

Dalam Islam banyak ilmu yang perlu belajar, begitu juga dengan ilmu keduniaan yang lain, sebab itulah walaupun berkuasa Perdana Menteri tidak layak untuk mengeluarkan fatwa, yang layaknya adalah mufti. Pengajaran dari situ adalah Ulamak ada tempatnya dan bukan Ulamak pula ada tempatnya. Ia mengikut kepakaran masing-masing. Jika tidak beginilah jadinya Sila Klik.
- Anda mampu mengubahnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...