SAIFUDDIN NASUTTION BENGANG LONGKANGKAN PROF AGUS !



Politik adalah satu jenama yang sedang melonjak dewasa ini. Lebih-lebih lagi waktu untuk pilihanraya semakin hampir. Ahli politik adalah Pakar dalam bahasa bermanipulasi bersifat melindungi yang dijadikan benteng kepada sesebuah parti atau kerajaan untuk kekal dan menambat hati rakyat.

Pada sesi Wacana Perdana yang diadakan di Balai Islam Lundang semalam, Sedikit info ingin GK kongsi bersama anda. Jika dilihat kepada isu dan masalah yang dihadapi rakyat serta negara, semua kerajaan ada masalah dan kelemahannya tanpa mengira kecil ataupun besar.

Bukan soal remeh dan matangnya berpolitik atau mendahului masalah yang lebih besar, ia lebih kepada realiti sebuah kerajaan yang dikatakan mempunyai kredibiliti mahupun integriti. Kecil atau besar ia tetap masalah rakyat, Bila masalah seperti yang ditimbulkan oleh Prof Agus sangatlah tidak wajar jawapan yang seakan mengelak dan menuduh diatas kelemahan orang lain untuk melindungi kecacatan kerajaan PR.

Sebagai seorang pemimpin yang kononnya bijak dan hebat dalam segala-galanya apakah itu jawapan yang patut dipersembahkan untuk pendengaran rakyat. Bagi GK kalau PR yang memerintah sekalipun perkara seperti LEMBU tetap akan berlaku kerana parti-parti dibawah naungan PR adalah terlahirnya dari serpihan Umno ataupun Barisan Nasional. Bahkan lebih buruk lagi kerana ianya terpimpin oleh pemimpin-pemimpin yang pendendam tidak berpuashati diatas kepentingan sendiri dan sebagainya.

Memenuhi maklumat didalam pendengaran GK kepada kenyataan-kenyataan yang dibuat oleh pimpinan PR sangatlah mencuit hati,meloya dan nak muntah. Kenapa mulut pemimpin PR hanya reti mengkritik,menuduh dan cakapnya berpusing-pusing. Sebagai contoh bila dikatakan pemimpin PR RASUAH sebanyak RM500, mereka akan menjawab, bukan meNAFIkan. Jawapannya pastilah dengan membandingkan Pemimpin BN yang jauh lebih banyak RASUAH dan itulah yang patut dinilai oleh rakyat.

Kalaulah sikit bahamnya sikit. Mungkinkah banyak menjadi baik. BN yang memerintah NEGARA adalah satu keseluruhan kuasa yang terdedah kepada banyaknya kelemahan dan tidak kurang  juga sumbangan. Setiap isu boleh dipetik mainkan. Andainya begitu apa pula bezanya dengan PR jika kuasa mereka miliki. Apakah MAKSUM sebuah negeri yang telah mereka kuasai.

Melihat kepada kenyataan Saifuddin Nasution yang menjawab isu lampu jalan, longkang, jalanraya dan sebagainya bukankah KELEMAHAN tersebut lebih LEMAH lagi dari KELEMAHAN kerajaan BN ? Itu masalahnya. Bagaimana mungkin PR ingin katakan yang mereka lebih baik atau hebat dari kerajaan BN. Perkara kecil sebegitupun sudah cacar merba mahu pula ditunjangi kuasa didalam negara. Hancur leburlah jawabnya.

Merangkak pun tidak bisa mahu disebut pandai berlari?.Bagi GK itu adalah satu keajaiban sekiranya ia berlaku. Harus dipandang didalam kerangka yang realiti bukannya Jenin 16 September. Bercakap sangatlah senang. Bila perlaksanaan banyaklah alasan. Itulah hakikat Pakatan Syaitan.

Perkara akhir yang GK nak sentuh mengenai hal ini adalah Pembangkang seperti Pakatan Rakyat tidak berguna untuk negara. Sebabnya mereka hanyalah hebat berkata-kata, kalau setakat nak bongkar penyelewengan Pemimpin Umno dan Barisan Nasional GK rasa Pemimpin didalam Umno dan BN sendiripun sudah cukup untuk itu.

Dalilnya yang pertama ialah jika Pemimpin Umno dan BN secara ringkasnya GK anggap sebagai baik, mereka tidak akan membiarkan penyelewengan dan salah guna kuasa itu dari terus berlaku tanpa pembongkaran diatas kebaikkan itu.

Kedua, jika sebaliknya ataupun secara ringkas jahat, mereka juga tidak akan membiarkan penyelewengan itu terus berlaku, kerana mereka semua mesti juga mahu menjadi pemimpin tertinggi dan menggantikan yang sediaada. Maksudnya, jika jahat, didalam satu kumpulan yang sama sekalipun, tidak semestinya mereka ini baik diantara sesama mereka. Apa kita ingat mereka tidak akan menggunakan peluang yang boleh menjatuhkan ini untuk dibongkarkan ?

Semuanya ada hikmah buruk dan baik, apa yang pasti rakyat inginkan yang Terbaik bukan yang sedikit baik dari tutur katanya yang baik-baik. Renungan pada kita fikirkanlah keadaan yang sebenarnya dulu, kini dan akan datang. Jangan yang dikejar tidak mendapat, yang dikendung pula terus tercicir. Ubah anda mampu mengubahnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...