DR ASRI SUDAH LAMA NASIHATI USTAZ BUDAK

Kalau video tiada warna pun tak betul, yang ada warna pun tak betul, semuanya tak betul dan fitnah serta propaganda UMNO. Habis tu macam manalah agaknya yang betul ya. Memetik kenyataan dari keluarga Ustaz Budak kepada portal detikperubahan.com ingin GK jelaskan disini diatas beberapa perkara dan menyangkal segala tuduhan liar PenTAKSUB Pas kepada UMNO.

Walaubagaimanapun ingin ditegaskan bahawa Ustaz Budak jika tidak disesatkan oleh Pas maka ilmunya sangat baik untuk berdakwah. Kuliahnya tidaklah sangat beremosi sekiranya beliau tidak mengaitnnya dengan politik jahat Pas, Tapi Pas sentiasa mencari orang agama untuk ditanamkan sifat kebencian padanya. Tapi bila Ustaz Budak menghadapi masalah dan kekeliruan diatas ucapan ceramahnya ,apa kata Nik Aziz ?

Semoga Ustaz Budak dan keluarganya sedar siapa Nik Aziz yang sebenarnya. Kalau Adun telanjang, dibelanya bagai nak rak, begitu juga dengan Nga Ko Meng yang membaca petikan Al-Quran. Tapi bila Ustaz Budak menghadapi masalah kekeliruan tidak pula untuk Nik Aziz perjelaskannya apa maksud Ustaz Budak bagi membersihkan nama Ustaz Budak itu sendiri...

MACHANG - Keluarga Shamsul Zaman Sukri atau Ustaz Budak kesal tindakan sesetengah pihak menjadikan rakaman video ceramah sebagai isu politik sehingga mengelirukan orang ramai, sekali gus menjejaskan nama baiknya. Mohd Azizi berkata, kebolehannya diakui ramai walaupun pada usia yang muda dan mustahil dia disambut baik jika ceramahnya boleh mengelirukan dan merosakkan akidah umat Islam.

Mohd Azizi berkata, dia berharap isu bermotifkan politik itu dihentikan bagi menggalakkan lebih ramai anak muda mendalami ilmu agama. Menurutnya, Ustaz Budak sewajarnya dijadikan contoh kepada rakan seusianya yang juga barisan pelapis kepimpinan negara dan bukannya disalahertikan dengan tujuan meraih undi orang ramai.

Azizi berkata, ceramah yang hangat diperkatakan itu dipercayai rakaman tahun lalu, namun pelik apabila ia baru dipersoalkan. Menurutnya, Shamsul Zaman tidak berkata apa-apa mengenainya cuma memberitahu mereka ia adalah permainan politik.

“Dia cuma tanya, kami tahu atau tidak mengenai perkara tersebut dan saya memberitahu ada mendengarnya daripada orang kampung, tetapi tidak membaca surat khabar. Shamsul Zaman bertolak ke Yaman selepas Aidiladha lalu ketika bercuti sejak Jun lalu dan dijangka balik tahun depan,” katanya.

5 comments:

  1. pegi yaman sape tanggung? inilah contoh bakal puaka bangsa. dah salah tak nak mengaku.

    ReplyDelete
  2. depa ni tak reti islam macam mana caranya,depa ingat mentang2 cakap pasai islam nak maki hamun pun halal lah kot.taksub pas boleh campak kelaut lah woi...syabas pd pemilik blog ini kerna byk bongkar isu yg masih ramai tak tahu pasal perangai puak pas.

    ReplyDelete
  3. Mamat yang yang kata dah peringat Ustad budak tu betul ke ? Bila? Dimana? Apa respond Ustad Budak tu? Positif ke? Negatif ke ?

    Kalau tak da bukti tu usahlah nak chari KREDIT !

    CHELAKO-CHELAKO-CHELAKO-NIK AJIS-CHELAKO-CHELAKO-CHELAKO !

    ReplyDelete
  4. Mari kita doakan agar N.Ajis sihat dan panjang umur supaya dia sempat melihat hasil air tangannya selama ini. Melhat PAS jatuh terlentang dalam PRU ke13 apabila Allah campakkan kesedaran ke dalam hati orang-orang Islam setelah lama ditutup oleh Syaitan yag menjadi kawan parti itu.

    ReplyDelete
  5. Jika ilmu yg dipelajari hanya untuk menghina atau mencari kesalahan orang, maka tunggu azab Allah yg amat pedih.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...