Video - Nik Aziz: "Karpal Singh Ni Orang Tua, Kita Perlu Hormat Pada Dia"

Biarpun umum mengetahui bahawa kelantangan Pengerusi DAP, Karpal Singh dengan sikap biadapnya terhadap Islam, namun bagi Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ia hanyalah perkara biasa bahkan perlu menghormati  Karpal kerana ia seorang yang tua.

"Karpal Singh ni kira orang tua, kadang-kadang orang kacau kita,...kita tengok orang tu, kadang-kadang kita kata biarlah...dia sebab tua, kita hormat pada dia, orang yang bercakap macam Karpal Singh ni makin tiada sekarang, makin kurang, itu watak lama, apa boleh buat !"

Demi menjaga kepentingan politik, Nik Aziz sanggup  menjual agama, apakah kerana Karpal tua maka segala apa yang diperkatakan oleh Karpal itu wajar dihormati biarpun ia ketahap mencabar kedaulatan Islam, dimanakah letaknya prinsip perjuangan Pas, apakah Pas lebih utama daripada Islam ?

Jika Rasulullah dahulu berpendirian seperti Nik Aziz terhadap bapa saudaranya Abu Lahab, mungkin Islam tidak akan sampai kepada kita, bertolak ansur tidak bertempat seperti Nik Aziz ini hanyalah akan merugikan umat Islam itu sendiri, tapi yang menghairankan, Nik Aziz tidak pula bertolak ansur dengan sesama Islam sebagaimana bertolak ansurnya beliau dengan Karpal ?

Terdahulu, Karpal menggesa Pas mengubah pendirian berhubung isu kalimah ALLAH supaya tidak bercanggah dengan pendirian Pakatan Rakyat (PR).

Beliau mendesak Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengkaji semula pendirian Majlis Syura yang memutuskan kalimah ALLAH tidak boleh digunakan dalam Bible versi bahasa Melayu.

Dalam pada itu, Karpal juga turut memberi peringatan kepada kerajaan Kedah yang diterajui Pas supaya tidak 'mengocak keadaan" dengan cuba menetapkan peraturan berpakaian, memandangkan pilihan raya umum ke-13 semakin hampir.

"Cara berpakaian adalah sesuatu yang bersifat peribadi, sesuatu yang ditentukan sendiri oleh seseorang. Ia bukan sesuatu yang boleh ditetapkan dan disuruh di negara ini,"

Setelah mendapat bantahan berhubung perkara itu, kerajaan Kedah serta merta membatalkan peraturan berkenaan pada 15 Jan dan membenarkan artis lelaki dan wanita mengadakan persembahan.  Anda Mampu Mengubahnya.

1 comment:

  1. hahaha...
    nampak x betapa bodo nya neek najeiis nie..

    dia asik dok jadi penjilat/ pencacai tegar org ngn bangsa len walaupun dah terang2 diorg menghina termasuk agama Islam sndr dihina..

    si tua kutuk nie x beran langsung nak tegur atau lawan ckp diorg...sbb takut punya pasal ngn si kapir lahanat nie..

    malangnya ada org tua bangang mcm neek najiees nie..asik dok pikir politik jer 24 jam...
    takut hilang undi yg dipikirnya..

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...