Annuar Musa Jawab FAM Berhubung Tebus Kontrak Mat Yo Hanya RM299,000

Norshahrul Idlan Talaha, yang turut dikenali sebagai Mat Yo, hanya perlu membayar kepada Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), bukannya RM1 juta seperti yang dituntut oleh badan itu baru-baru ini.

Perkara itu diumumkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Status Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Takiyuddin Hassan.

"Apabila seorang pemain menamatkan kontrak sebelah pihak dengan pasukannya, pemain tersebut hanya perlu membayar bayaran tebus kontrak sahaja.

"Pasukan asal tidak berhak menuntut bayaran perpindahan, jadi Kelantan hanya berhak menuntut tebusan (nilai)kontrak kepada Mat Yo (yang berbaki) selama 13 bulan sahaja.

"Maka jawatankuasa yang bersidang hari ini memutuskan bahawa bayaran yang dituntut Kafa tidak dapat dibenarkan kerana ia bukan melibatkan perpindahan pemain, ia cuma tamat kontrak ," katanya ketika pemberita di Wisma FAM, hari ini.

Sementara itu mengulas kenyataan yang dibuat oleh FAM, Tan Sri Annuar Musa berkata, "Sebelum ini jawatankuasa yang sama dalam masa yang singkat dan tanpa meminta afidavit telah membenarkan Mat Yo mendaftar dengan pasukan baru tanpa perlu terlebih dahulu melunaskan tebus kontrak".

"FAM juga memberi sepenuhnya tanpa perlu merujuk kelab asal, ketiga tiga ruling ini kini menjadi panduan kita semua akan masa depan dalam hal berkaitan bolasepak Malaysia,

"Baru kita tahu rupanya mudah sekali untuk batal kontrak, lain lain komen kita simpan dulu." Katanya ketika dipetik dilaman Facebook milik beliau.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...