TOLONG JAWAB YANG MANA SATU !!!

Dari satu sudut kemudahan asas ingin GK tampilkan persoalan tentang KEBAJIKAN. Apa yang dikatakan kebajikan dan apa pula yang dikatakan menyusahkan? Melihat pada dua bil ini dapatkah anda jawab yang mana satu Kebajikan dan yang mana pula menyusahkan?

Air tak pernah ada, yang sentiasa ada ialah angin, angin yang tidak sabar untuk dilepaskan di PRU13 nanti, sampai bila harus hidup tanpa kemudahan bekalan air bersih yang amat menyusahkan. Sudahlah begitu, angin yang free pun di charge dalam bil air. Sungguh berkebajikan.

 Air telaga inilah yang digunakan untuk buat makan,minum, mandi dsbnya. Bau selut dan baruh meloyakan sesiapa sahaja yang tidak biasa menggunakannya. Majukah negeri berkebajikan jika punyai tahap air yang sebegini.

Kenapa susah sangat nak bekalkan air bersih secara mengcukupi kepada rakyat ? Negeri lain kalau adapun masalah air bukanlah keseluruhan didalam negeri, mungkin tempat-tempat terpencil sahaja dan ianya terus diberi perhatian dalam menanganinya. Lagipun negeri lain bukanlah dibawah pentadbiran kerajan yang BERKEBAJIKAN. Sebaliknya dibawah pentadbiran APCO YAHUDI.

Kalau Apco Yahudi ni boleh bekalkan air secara sempurna, maknanya KEBAJIKAN Pas ni lebih teruk dari YAHUDI !!! Kalau lebih teruk dari Yahudi....... Anda Mampu Mengubahnya....

2 comments:

  1. admin... tgk ler nanti owg ckp...nie bil air... bukannya bil letrik... tunggu dan lihat.

    ReplyDelete
  2. Ambo tok sir oghe make gaji buta1/08/2012 11:00 PM

    Salam GK,

    Susah la cam ni GK Ooiii.. dua dua jenih tau kedarah.. satu cam nyamuk lagi satu tu agak agak cam lintah ada gaya nye.. dua dua cekik darah.. Pak dok habaq kebajikan, anak pulak dok pulon sakan, depa habaq la.. pak jugak yang salahnye..

    Peringat kat sendiri je.. sabagai anak kena la berubah.. hanya kita je mampu berubah.. jom ubah.. pada yang lebih baik..

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...