Sudah Balikkah Menteri Dari Bercuti ? Lihat Semangat Rakyat Kelantan Bangkit Berbakti

Semua menteri kabinet yang sedang berada di luar negara telah diarah pulang segera bagi melancarkan operasi membantu mangsa banjir, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Perdana Menteri berkata arahan itu dikeluarkan pagi tadi dan menteri-menteri yang berkenaan sedang membuat persiapan untuk kembali.

"Ini dibuat sebab kita nak mereka kembali bertugas membantu dalam operasi menyelamatkan mangsa banjir," katanya.

Nak kena arah dulu baru nak balik buat kerja? patutnya tak perlu disuruh faham-faham jerlah. Ke Menteri ni semua keluar negara tarik pelabur ?

Menteri pun tak elok juga dijilat selalu, nanti lidah naik menggerutu, kebanyakkan Menteri  yang berkaitan tidak kelihatan dilokasi banjir, faktor itu juga mendorong kepada ketidakcekapan didalam pengurusan banjir, biasalah berkerja tanpa bos, bercuti tanpa bos pun sama, nak kena sound dulu baru reti nak balik.

Tentera ada, Menteri tiada, Polis ada, Menteri tiada, tambah teruk, barang tiada, Menteri pun tiada, harga ayam naik sampai RM35 seekor, barang keperluan dikedai-kedai runcit kehabisan, apa sudah jadi ? Menteri langsung tak berperanan dan prihatin terhadap masalah rakyat.

Kalau Menteri rasa nak bercuti, eloklah bercuti terus, jangan sampai rakyat meluat, sekarang ni pun rakyat mulai sedar khidmat bakti mereka lebih diperlukan, mereka tidak lagi bergantung harap sepenuhnya kepada kerajaan untuk membantu saudara mara yang terlibat dengan banjir.

Semangat kebersatuan anak Kelantan eratnya akan menjadi luarbiasa apabila merasa terhina dan tersisih, diatas semangat itu jualah PAS memanfaatkannya untuk mengekalkan kuasa.

Sekarang ni pun berbondong-bondong anak Kelantan di perantauan telah pulang  kehalaman masing-masing, tujuannya tidak lain untuk memberi bantuan samada bantuan darisegi kewangan, tenaga, semangat dll.

Sepatutnya semangat ini perlu ada pada setiap Menteri, sedar akan tanggugjawabnya terus bergegas pulang walaupun tidak diarahkan, untuk Menteri barang khasnya, Ayam naik harga, barangan keperluan harian kehabisan, petrol dan diesel juga terputus bekalan, jadi apakah tindakan Menteri selaku Menteri barang-barang? Anda Mampu Mengubahnya.
Semanagat anak muda!!!
Berkongsi sewa helikopter untuk misi bantuan banjir
Rakyat Bachok yang ada pengangkutan air dilaporkan telah mula bergerak menghantar bantuan pengangkutan
Tidak kurang yang menawarkan penginapan percuma kepada mangsa banjir

Gambar kredit https://www.facebook.com/NCSWK?fref=nf

1 comment:

  1. Korang tak perasan ke tahap kemunafikan para pembesar negara ini? Depa dok galakkan rakyat marhaen melancong dalam negeri tapi depa dok pulun bawa kaum kerabat melancong luar negeri...

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...