DAP TUNTUT LEBIH KERUSI, DUA PEMIMPIN KANAN PAS KEDAH DIDESAK BERUNDUR

Timbalan presiden PAS Mohamad Sabu berkata tuntutan daripada individu tertentu dalam sayap Pemuda PAS Kedah yang mahu dua orang timbalan pesuruhjaya negeri itu berundur sebagai "pandangan peribadi."

Katanya, PAS tidak menerima apa-apa pandangan rasmi daripada Dewan Pemuda PAS berhubung tuntutan supaya dua pemimpin tersebut berundur.

Mohamad berkata, setakat ini penyelesaian yang dijalankan selepas penubuhan Jawatankuasa Pemandu PAS juga berlangsung dengan baik.

"Sejak daripada awal ia bukan perselisihan dasar, hanya perbezaan pandangan daripada cara mengurus.

"Maka dapat diselesaikan cepat dan tidak berlaku keretakan di kalangan ahli. Kita yakin di Kedah kita akan menang dengan lebih hebat pada praya akan datang," katanya lagi dalam sidang media di ibu pejabat PAS hari ini.

Ditanya mengenai tindakan yang akan dijalankan PAS untuk mengelakkan kenyataan seperti itu berlarutan, Mohamad berkata, pemimpin berkenaan boleh mengadukan perkara berbangkit kepada jawatankuasa pemandu yang telah ditubuhkan.

"Mereka boleh telefon jawatankuasa pemandu, tak ada masalah," katanya ketika dihubungi seleaps itu.

Tambahnya, PAS tidak juga tidak mengenakan apa-apa sekatan kepada pemimpin daripada bercakap kepada media.

Beliau berkata demikian apabila diminta mengulas mengenai kenyataan seorang pemimpin kanan Pemuda PAS Kedah yang mendakwa akar umbi pergerakan tersebut di negeri berkenaan mahu dua pemimpin kanan itu – Datuk Phahrolrazi Zawawi dan Datuk Dr Ismail Salleh – berundur daripada kepimpinan PAS negeri sebagai timbalan pesuruhjaya I dan II.

Dalam pada itu, Mohamad turut mengulas mengenai kenyataan ADUN tunggal DAP Kedah, Lee Guan Aik yang mengancam untuk berentap dalam pertandingan tiga penjuru jika tidak mendapat lebih banyak kerusi dalam pilihan raya akan datang.

Katanya, kenyataan Lee juga merupakan "kenyataan peribadi" memandangkan isu pengagihan kerusi itu setakat ini masih belum diputuskan sepenuhnya.

"Biasalah pasal kerusi ini, sampai dekat pilihan raya baru akan selesai," katanya ketika dihubungi petang ini.

Keduanya peribadi kata Mat, yang mana tak peribadinya Mat, tak per, cari idea dulu nanti jawab macam isu Israel.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...