AKHBAR UTUSAN JANGAN BUAT 'GILA BABI' DI KELANTAN - BAKAL MB

Bakal Menteri Besar Kelantan mengingatkan kepada Utusan Malaysia supaya jangan buat 'gila babi' di negeri Kelantan berikutan laporan akhbar tersebut menyiarkan artikel mengenai tanah rezab Melayu selama 3 hari berturut-turut. Beliau turut mencabar supaya dibuat kajian mengenai negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional.

Menurut Nik Amar tanah di Pulau Pinang hanya 1 peratus dimiliki oleh orang Melayu dan 99 peratus daripada satu peratus adalah tanah wakaf, begitu juga di negeri Johor mengenai penjualan tanah oleh pemimpin Umno kepada Singapura. Benarkah apa yang disebut oleh oleh bakal Menteri Besar Kelantan itu ?

Jika benar begitu apa jadahnya nak tukar kerajaan negeri Kelantan, semua orang boleh cakap nak tukar, tapi sejauhmana keikhlasan dan kebajikan pemimpin Umno Kelantan terhadap rakyat ? Kalau nak tukar Kelantan sekadar nak kenyangkan perut sendiri baik tak payah, baik Pas jaga jer lah, minumlah air telaga pun, untuk mengkhianati rakyat tidak sekali-kali.

Seperti yang GK maklumkan sebelum ini, tidak semuanya pemimpin Umno itu baik dan tidak semuanya pemimpin Pas itu buruk, yang baik kita kata baik dan yang buruk kita kata buruk, penjelasan dan kebenaran itu mesti disampaikan kepada rakyat supaya rakyat tidak silap membuat pilihan dan tidak menyesal kemudian hari.

Itulah sebahagian realiti keadaan di negeri Kelantan, maklumat secara direct dihubungkan terus kepada rakyat tanpa sebarang tapisan, gerak kerja Pas memang mantap dan sebab itu jugalah mereka kekal memerintah lebih 20 tahun di Kelantan, benar atau tidak apa yang disampaikan itu belum dapat dipastikan, tunggulah penjelasan yang akan dibuat oleh gerakan penjelasan Umno Kelantan.

Pemimpin yang berkualiti sahaja akan ditampilkan untuk memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada rakyat Kelantan. Penyokong taksub Pas apa cerita dengan kenyataan 'Gila Babi' pemimpin anda itu? hahaha Anda Mampu Mengubahnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...