Azalina: Kepada Wanita Aku Datang

KEPADA WANITA AKU DATANG……….

Dari dunia puteri ke wanita, politik telah menjadi sebati dalam hidup saya. Walau umum tahu selaku pengasas Puteri Umno dan kerana faktor umur dan mengikut perlembagaan UMNO, ahli puteri yang telah cukup umur secara otomatik menjadi ahli wanita, maka saya juga tidak terkecuali melalui proses tersebut. Perjuangan saya dalam politik diteruskan setelah terpilih untuk menjadi Ketua Bahagian, Pengerang, Johor, yang mana tidak ramai wanita yang menerajui sesuatu Bahagian yang rata-ratanya dimonopoli oleh kaum Adam.

Sebagai Ketua Bahagian Pengerang, tugas berat dipikul oleh saya termasuk menjaga hal ehwal Wanita , Puteri dan juga Pemuda. Menjaga isu wanita bukan satu perkara yang asing untuk saya . Pada tahun 2008, saya menawarkan diri untuk bertanding bagi jawatan Naib Ketua Wanita yang mana, keputusan berakhir dengan memberi laluan kepada Datuk Kamilia untuk berganding bahu dengan Dato Seri Shahrizat, yang juga merupakan Ketua Wanita Umno sehingga sekarang ini. Saya akur dengan keputusan tersebut bukan itu sahaja saya juga akur tidak terpilih mahupun dilantik untuk menjadi exco dalam wanita. 
 
Menghormati organasasi wanita itu sendiri telah membuat saya teruja untuk terus memberi khidmat saya yang sebaik mungkin dalam wanita sehingga terpanggil untuk memberi peluang diatas keupayaan diri untuk turut menawarkan diri , bagi jawatan Ketua Wanita Umno, yang mana saya penuh percaya , UMNO mengamalkan demokrasi dan tolak ansur yang terbaik demi kebaikan parti.

Tidak percaya, hanya dengan menawarkan diri untuk bertanding saya telah bersedia untuk memecah belahkan parti sepertimana bicara yang begitu berleluasa diperkatakan apatah lagi menjelang perhimpunan Agung Umno yang akan datang tidak lama lagi. Hanya mereka yang takut dan hilang kepercayaan serta keyakinan diri akan bersikap negatif bila sahaja menerima tentangan. 
 
Saya juga mengingatkan diri saya juga, agar dengan menawarkan diri untuk bertanding saya tidak akan sama sekali mengakibatkan parti berada dalam dilemma dan menimbulkan perpecahan dalam parti…percayalah , mereka yang menawarkan diri dalam PAU kali ini bukan sekadar ingin menawarkan diri tetapi berharap akan berlaku transformasi yang terbaik antara kombinasi bakat pemimpin lama dan yang baru dan bukankah itu juga saranan dari YAB Perdana Menteri sendiri selaku, Presiden UMNO dan ini juga diakui oleh mantan Perdana Menteri iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad yang sememangnya menjadi idola saya untuk berkhidmat dan bukan sekadar untuk berkhidmat atau menempa nama tetapi bersedia untuk membawa parti kearah transformasi ahli UMNO yang mana ahlinya terdiri dari orang Melayu itu sendiri, untuk terus dibela dan terus bermaruah ditanah tumpah bumi yang bertuah ini dan UMNO adalah medan terbaik untuk berbuat demikian…

Saya akan sambung semula dengan visi dan misi saya kenapa dan mengapa saya ingin menawarkan diri untuk bertanding bagi jawatan Ketua Wanita Umno……..kepada wanita aku datang….  - Datuk Seri Azalina Othman Said

Bagaimana pula pandangan anda ? Adakah anda bersedia menyahut seruan transformasi ? Atau anda ingin Umno kekal di'lembu'kan 'cow-cow'?

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...