Video - Patutlah Dah Lama Tak Dengar Anwar Cabar Najib Berdebat, Rupanya....

Apa sebenarnya yang cuba hendak di-spin oleh portal milik pembangkang ini ?  Pada awalnya portal Malaysiakini mendakwa, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mengesahkan bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak cuba berbaik-baik dengannya untuk membentuk kerajaan perpaduan dengan gabungan parti pembangkang.

Tapi, setelah Jusuf Kalla menyatakan Anwar telah memungkiri janji diatas perkara yang diusahakan oleh Anwar sendiri sebelum pilihanraya umum 5 Mei lalu ekoran enggan menerima keputusan PRU, Anwar lantas mempertahankan langkah tersebut sebaliknya menyalahkan Najib kerana mendakwa Najib tidak menandatangani perjanjian.

Kalau benar apa yang didakwa iaitu Najib cuba berbaik dan memulakan usaha bagi membentuk kerajaan perpaduan, relevankah dakwaan tersebut jika Najib tidak tandatangani perjanjian ? Kenapa Najib tak tandatangani perjanjian jika Najib berhasrat sepertimana yang didakwa ?

Sementara itu, memetik laporan portal Asia Sentinel yang membuat andaian tentang kerajaan perpaduan sebagai, "Ia adalah usaha Najib untuk membuka gelanggang baru melawan Mahathir yang banyak membiarkan blogger kawalannya menyerang perdana menteri yang cedera itu."

Andaian, pelbagai andaian boleh dibuat, tapi sejauhmanakah kebenaran mengenai andaian itu ? Bagaimana pula 'riak' Anwar bila memperkatakan mengenai Najib? Apa sebenarnya yang berlaku diantara mereka?........ Anda Mampu Mengubahnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...