Lagi Rakan Pembunuh Kejam Ambank Miliki IC Palsu, Kad ATM & Saman Polis Ketakutan @Zahid_Hamidi @PDRMsia

Rentetan terbongkarnya identiti Facebook pembunuh kejam yang paling dikehendaki oleh polis dan rakyat Malaysia, ramai dikalangan rakan-rakan FB pembunuh kejam itu dikesan turut menggunakan kad pengenalan palsu untuk bekerja di syarikat kawalan keselamatan.

Salah seorang darinya adalah pemilik dompet diatas. Secara realitinya mentaliti warganegara Malaysia jarang mengambil gambar dengan memaparkan dompet terbuka yang berisi wang, Mykad dan kad ATM pelbagai bank untuk dimuatnaik dan dipertontonkan di FB. 

Berdasarkan kepanjangan kuku, cincin dan gelang yang dipakai, ia dipercayai milik seorang lelaki pada gambar dibawah, nama yang digunapakai di akaun FB adalah 'Amir Amistader' (Safrun Alex).
Selain memiliki kad pengenalan dan kad ATM, lelaki ini turut memiliki sebuah motosikal jenis Kriss Modenas dengan nombor pendaftaran BHT 2034, semakan saman keatas no pendaftaran berkenaan mendapati: "BERIKUT ADALAH SENARAI SAMAN SEHINGGA 30/10/2013 POLIS: 850102125907 Saman 1 11/08/2012 04:18:00 PM IPD KLANG UTARA ABAI ISYARAT LALULINTAS RM 100 1-DH807659"
Semakan daftar pemilih melalui No I/C yang tercatat dalam saman polis menunjukkan tiada dalam rekod SPR.
  
Seterusnya  meneliti perbualan lelaki ini mustahil ia warganegara Malaysia. Lelaki ini agak gusar dengan penangkapan keatas rakan-rakannya selain pemeriksaan oleh KDN. Disebabkan itu hatinya terasa takut dan katanya mahu pulang saja kekampung.
Dalam pada duk takut, sempat lagi memerhatikan ke'besar'an yang amat 'buntut' seorang cewek, mata buritan bangat gitu !!!

Berdasarkan uniform yang dipakai, tertera nama syarikat yaitu 'Major Security', sejauhmanakah penguatkuasaan pihak berkuasa dalam menangani isu ini ? Kalau sudah jadi kes pembunuhan kejam pun pihak berkuasa masih lembab lagi, isu ini takkan selesai buat selamanya.

Apa yang perlu adalah operasi bersepadu secara besar-besaran memburu warga asing yang memiliki IC palsu mesti dilakukan seberapa yang segera. Pastikan tiada maaf bagi kaum warga asing yang berani membunuh rakyat tempatan. Tanpa ketegasan pihak berkuasa diperlihatkan kepada mereka, risiko berulangnya pembunuhan kejam bakal ditanggung lagi rakyat tempatan. Anda Mampu Mengubahnya

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...