RAKAMAN - GK TERJAH MPKB, PAS KANTOI JAHAT YANG MENGCELAKAKAN


Rakaman ini dibuat sewaktu GK menghubungi pihak MPKB-BRI untuk bertanya mengenai cukai pintu yang dikenakan pada seorang ibu tunggal, dan  GK rasakan ianya adalah tidak wajar, sangat zalim serta berniat jahat. Kerana sewaktu penilaian dibuat, GK telah memberikan penjelasan mengenai situasi sebenar premis tersebut dan pasti akan dapat difahami oleh seorang yang bernama manusia.

Keadaan ini berlaku setelah kerajaan Islam Pas Islam Kelantan mengenakan cukai pintu sebanyak RM 1 sehari @ RM365 setahun pada sebuah kediaman uzur dan bocor disana sini, Merasa agak beban, perkara ini dilaporkan kepada MPKB-BRI supaya datang untuk membuat penilaian semula diatas ciri-ciri Islam yang diperjuangkan selama ini.

Namun ianya tidak ubah seperti jahat yang mengcelakakan, setelah datang membuat penilaian dan sebulan masa berlalu, akhirnya dua pucuk surat dari MPKB-BRI sampai, setelah dibuka ianya mencatatkan penambahan cukai pintu keatas kediaman dan sebuah stor 20x30 yang tidak bertingkap pada kadar RM80 setahun manakala kediaman RM 189 setahun. Permohonan untuk pengurangan cukai pintu yang dipohon tidak berganjak.

Islam mana ajar ni ? banyak karenah birokrasi yang berlaku didalam MPKB-BRI dituduh angkara orang-orang UMNO, dasyat sungguh puak Pas ni, kalau betul ianya angkara UMNO takkanlah Nik Aziz nak duk diam macam tu, dan kenapa bila GK nak minta appoinment dengan Exco terbabit iaitu Datuk TAK1 Agah, pegawai berkenaan berdolak dalih, apakah pegawai terbabit orang UMNO ?

GK malas nak layan fitnah bodoh macam tu, kerana GK dulu pun adalah penganut agama Pas dan bertaubat setelah banyak perkara songsang yang berlaku pada diri GK sendiri semasa berurusan dengan kerajaan jumud Pas Kelantan ini. Biarlah pendedahan ini dapat difikir renungkan oleh penganut Pas yang masih belum bertaubat.

Bukan semua pemimpin Pas ni bahlul, dan tidak juga pemimpin UMNO tu baik, cuma sebagai landasan kepada parti yang kononnya dikatakan memperjuangkan Islam sebaliknya menindas rakyat di bumi sendiri, cukai pintu tertunggak yang tidak dibayar akan ditahan untuk penyewa premis tersebut menyambung lesen perniagaan mereka, jadi siapa yang akan sewa ?

Seterusnya anda fikir sendiri dan masuk kepada point 'tauke cina', bila premis gagal disewakan diatas hal tersebut, apa yang mampu dibuat oleh pemilik premis  hanyalah menjual tanahnya kepada tauke cina untuk dibina bangunan seperti yang telah banyak berlaku di Bandar Kota Bharu sekarang ini, siapa pula yang untung dan siapa pula yang rugi ?

Kaedah penindasan cara halus ini untuk memberi tekanan kepada pemilik tanah dan langsung mengambil tindakan menjual tanah mereka kepada tauke cina yang sedia menanti, demi untuk menjaga tauke cina yang dibela oleh kerajaan Jumud Pas, maka kerajaan Nik Aziz sanggup menggepalai  taktik kotor ini. Sungguh malang nasib orang melayu dibumi sendiri kerana tiada pilihan selain menjual kepada tauke cina yang sudah kaya raya.


Bercakap memang senang nak buat itu dan ini, hari ini memerintah esok turunkan harga minyak, semua yang dibuat oleh kerajaan BN tak betul dan menyusahkan rakyat, bila diberi kuasa memerintah Kelantan, apa yang jadi ? sempurna tahap mana? Apa lebihnya ? auta sungguhlah pejuang-pejuang Islam Pas ni, apakah Datuk Dr Hasan Ali juga mengalami keadaan seperti  ini dan tidak sanggup lagi untuk bersekongkol dengan mereka lantas mengambil keputusan  tidak merayu kembali kepada Pas.

Tak payah bohong kata pejuang Islam lah kalau TAK1YUDIN Exco sampah yang tak pernah selesai tu pun pakai BMW dan berbini-bini, salah ke ? tidak salah kalau tanggungjawab kepada rakyat itu diselesaikan, ini rakyat nak mampus, dia sedap duk bergilir apam balik. Cukuplah ore kelate weh, jange duk jadi bodo nok buwi undi pada manusia-manusia ini, kalu tak nak undi BN pun jangan keluar mengundi mereka.

Terlalu banyak pembohongan dan penyesatan yang telah dilakukan oleh Pas kerana adanya segelintir pemimpin mereka ini yang sanggup menggunakan agama demi kepentingan politik mereka untuk terus hidup mewah bersama bini-bininya, kereta mewah dan juga banglo seindah mahligai, rakyat susah dan terjebak dengan segala macam kegiatan haram.

Kerajaan Pas Kelantan sudah tidak relevan lagi untuk memerintah, yang sudah ada pendapatan sendiri cuba dinafikan untuk diberikan kepada tauke cina, yang tiada pendapatan tetap pula ramai juga yang jadi pengedar dadah baik lelaki mahupun wanita, baik yang muda mahupun yang tua, ini adalah realiti, GK akan ulasnya nanti kerana terlalu banyak idea mengenai kesoongsangan Pas sedang berlegar difikiran ini.

Sebelum ia melebar dan terus sesat dari tajuk asal, anda nilailah sendiri dan buatlah keputusan untuk tidak mengundi Pas sebagai tanda protes kita sebagai rakyat diatas kejahatan yang dilakukan. Anda Mampu Mengubahnya.

9 comments:

  1. kemas sungguh,,, nama baru......hahahaha

    ReplyDelete
  2. betul tu rakyat kelantan....ambo sokong jah.....Tolak PAS anda selamat, insya-Allah......pakat2 jgn undi PAS PRU13 ni....PKR & biaDAPigs lagi la, selisihpun jgn....hehehe

    pakat2 undi UMNO/BN....cuba tukar sepenggal....kita tgk macam mana....sokonglah Gelombang Merah, anda mampu lakukannya

    ReplyDelete
  3. Nak tanya satu soalan. Syurga PAS tu letaknya kat mana? Didunia ni ke atau diakhirat? Takkan diakhirat pulak ye, krn yg buatnya manusia ...

    ReplyDelete
  4. Kahkahkah,giler punya gk,kelam kabut berbelit2 pegawai mpkb dibuatnya,pegawai ni ada ilmu mantik jugak macam nik aziz,bila aku dengar sampai 3kali baru aku faham apa yg nak dipersoalkan disitu.

    1.)Memang betul kerajaan pas jahat giler babi dengan taktik ini,dipanggil utk kurangkan cukai yg tinggi,ditambahnya cukai pada rumah yg tidak sepatutnya.

    2.)Dah buat mesyuarat, dan pemohon tidak hadir,adakah surat yg dihantar untuk memanggil mesyuarat itu ditandatangan oleh penerima? dia jawab letak dalam peti surat atau dibawah pintu!!!!kahkah,nik ajis oh nik ajis,dibelitnya pula, kalau ada orang baru disuruh sign,kalau xder sape yg nak sign...bodoh.

    3.)Nampak sangat kebodohan kerajaan pas, nak kata profesional nampak kampung,kalau nak buat penambahan cukai xder pula dipanggil meeting,utk kurangkan cukai kena meeting.

    4.)Aku tak tahulah kalau orang kelantan tak nampak lagi benda macam ni,pegawai kedua yg bercakap seolah terlatih dgn putar belit berbanding pegawai pertama,tp gk kau lagi hebat

    5.)Siapa yang buat perundangan? MPKB..MPKB dibawah siapa? Kerajaan Pas..Kerajaan ni yg dipilih oleh siapa?oleh rakyat....hahaha
    masalah ini takkan selesai kerana seperti ianya sudah dirancang akan masalah ini oleh mpkb.kejahatan ini wajib dimusnahkan pada pru13 nanti.terbaik gk atas pendedahan yg cukup mantap ini!!!!

    ReplyDelete
  5. Nilai,nilai tu atah dasar gapo,atas dasar semutar nik aziz lah tuu,memey jahat.rumoh tok kawe pun lagu ni jugok jd,tok kawe jual gi duduk di k.krai loni.abih pitis jual tanoh,tuan tanoh pulop behe tanoh.

    ReplyDelete
  6. PATUT PON DI KOTO BARU LONI KALU TENGOK BANYOK BANGUNAN NAIK,TANAH DIKAWASAN BANDAR MILIK ORG MELAYU SEMUANYA HABIS DIJUAL KPD TAKE CINA SPT DATO' SUNY.JALE BEREK12,JALE PENG CHEPA,JALE SULTE YAHYO PETRO,JALE HOSPITAL,JALE BAYAM,JALE LUNDANG,ABIS LICIN TANOH ORE MELAYU.HOK ADO TINGGAL HANYA TANOH ORE MELAYU HOK KAYO DAN BERPENCEN.JANGKA MASA PANJE IANYA TIDAK BAIK UTK ORG MELAYU KELATE.

    ReplyDelete
  7. Civil servants should not give such stupid answers. what nik aziz and pas leaders will answer on this issue, I think they will answer in the same Mecca was also like this. Pas must be overthrown. Kelantan people actually realize you have been cheated. There will be no other person could change you but your own destiny. I ride sympathy on this matter

    ReplyDelete
  8. awok2 klate,,mri laa kte pakat undi BN..ambo duk rso baik BN pd PAS loni..pntadbiran PAS masa kini bnyk dh yg brubah..Nik Aziz pulak slalu kluarkn fatwa yg karut-marut..Layakkah kte pnggl Nik Aziz sbgai tok guru?
    ambo bkn nk promote sruh undi BN tp skadar nk oyp..

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...